עיריית אור עקיבא על הודעה שהופצה ברשתות כי מערך המצלמות בעיר סגור בשבתות: "המצלמות פעילות 365 ימים בשנה"

בהודעה שהופצה על ידי גולשים נכתב כי "ניתנה הנחיה לסגור את מוקד מצלמות האבטחה העירוני בשישי ושבת!", והדבר הוביל לגל של תגובות ברשתות החברתיות | בעירייה מכחישים את הטענה: "כלל מערך המצלמות הפרוסות ברחבי בעיר, למעט בודדות שהתיישנו, עובדות 24/7, 365 ימים בשנה"

עיריית אור עקיבא הודיעה הבוקר (שישי, 16.6) כי הודעה שהופצה אתמול ברשתות החברתיות אינה נכונה – ואינה משקפת נכונה את המצב בשטח.

מדובר בהודעה אשר הופצה על מערך המצלמות הפרוסות ברחבי העיר, במוקדי ציבור, פארקים, רחובות ונקודות עניין, במטרה להגביר את תחושת הביטחון האישי – מצלמות אשר מסייעות גם באיתור עבריינים פוטנציאליים ובמעשים פליליים ברחבי העיר. המצלמות מחוברות ל"מוקד רואה" המאויש על ידי מוקדן בחלק מהזמן.

בהודעה שהופצה על ידי גולשים נכתב: "דיווח מטריד מאוד שקיבלתי: ניתנה הנחיה לסגור את מוקד מצלמות האבטחה העירוני בשישי ושבת! האם הפורצים, הפירומנים והמחבלים למיניהם לוקחים לעצמם חופשה בסופי השבוע? מדובר בהפקרות ובזלזול בביטחון האישי שלנו ושל ילדינו. חייבים להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות לחזור בהם מיד מההנחיה ההזויה הזו! שתפו עם כל מי שלדעתכם יכול לעזור".
לאחר ההודעה החל שיח ברשתות החברתיות. "כמחצית מהמצלמות באור עקיבא לא פעילות / תקינות. ממקורות יודעי דבר", כתב גולש.

בעירייה כאמור, הוציאו הבוקר הודעת הבהרה בעקבות ההודעה שהופצה ברשתות. "בעקבות הודעה שהופצה אתמול בקבוצות בעיר נבקש להדגיש", נמסר מהעירייה, "כלל מערך המצלמות הפרוסות ברחבי בעיר, למעט בודדות שהתיישנו, עובדות 24/7, 365 ימים בשנה. בנוגע למצלמות הספורות אשר תקולות – אלה מוחלפות בהדרגה עקב בלאי והתיישנות. בימים אלה פועלת העירייה לשדרוג ולהרחבת המערך באופן משמעותי בשיתוף גורמי המשטרה אשר מלווים את העירייה בפרויקט.

ההודעה שהופצה ברשתות | צילום מסך
מצלמות באור עקיבא. עובדות או לא? | צילום: מגדלור ניוז

"השדרוג הקרוב יכלול פריסת מצלמות נרחבת בשכונת 'אור ים' החדשה להגברת הביטחון של התושבים. אנא מכם, המנעו מלהפיץ מידע שאינו מבוסס, דבר העלול לגרום לחשש שאינו לצורך. באם יש שאלות, נשמח לעמוד לשירותכם במוקד העירוני".

קראו גם:
המשרד לביטחון פנים: מערך המצלמות באור עקיבא מושבת "משיקולים פנימיים של העירייה" | מעקב מגדלור [2021]
האח הגדול – החוקים החדשים: המצלמות ממלאות את המרחבים הציבוריים בחדרה, אור עקיבא, פרדס חנה והסביבה [2021]
האח הגדול – גרסת הדרכונים: מדוע הוצבו מצלמות בכניסה ללשכות רשות האוכלוסין?

יש לציין כי באור עקיבא פועלת מאות מצלמות במרחב הציבורי, כאשר מפעם לפעם מספרם עולה, על מנת לכסות כמה שיותר שטחים עירוניים ולהיות עם האצבע על הדופק במקרים הדורשים תיעוד לטובת עבודת אכיפה ושיטור.

על פי פרסומי עבר, המוקד עובד ללא הפסקה במשך ימות השבוע, אך מאויש בשעות מסוימות בלבד. במידה והמשטרה מבקשת צילומים ממצלמת אבטחה – ניגש אגף הביטחון אל המצלמה הרלוונטית – ומוציא את הצילומים עבור המשך חקירה.

נזכיר כי בתחילת 2023 תקף את אור עקיבא גל של הצתות רכבים ו-וונדליזם ללא סיבה הנראית לעין. תושבים תהו ותקפו אז את העירייה, בנוגע לשימוש במצלמות ה"מוקד רואה" של אגף הביטחון בעירייה. "חייבים להפעיל את המצלמות כדי שייתפסו את המציתים" נכתב אז. המציתים לא נתפסו זמן רב, אך לבסוף הצליחה המשטרה לשים את ידה על חשודים, והיקף ההצתות ירד בצורה ניכרת.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן