Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

כיפור בבית החולים “הלל יפה” חדרה: 220 איש הגיעו למיון, 12 נשים ילדו

כיפור בבית החולים “הלל יפה” חדרה: 220 איש הגיעו למיון, 12 נשים ילדו

כיצד תתמודדו עם התייבשות? מה צריך לעשות כדי לוודא את שלומם של אדם קשיש? מה עושה אישה העוברת טיפולי פוריות? ומה נכון לאכול לקראת הצום ובסופו? | מדריך כיפור באזור חדרה עם זמני הצום, מזג האוויר והטיפים לצום בטוח

סיכום יום כיפור באזור חדרה: במהלך יום הכיפורים טופלו במיונים השונים של המרכז הרפואי הלל יפה למעלה מ220 בני אדם.
מתוכם 40 בני אדם שפונו לקבלת טיפול עקב חבלות אופניים, קורקנטים, סקייטבורד ותאונות דרכים ו 2 עקב התעלפויות.
ד”ר יהודה צור, רופא ילדים בחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה מציין כי במיון ילדים עברו כ 30 ילדים, וכי ההמלצה העיקרית הייתה ונשארה- חבישת קסדה לכל הרוכבים באשר הם. עוד במהלך יום הכיפורים – בחדרי הלידה התקבלו 12 לידות ו 12 תינוקות.

גם מד”א סיכם את יום הכיפורים תשפ”ד ודיווח כי החובשים והפאראמדיקים של מד”א הוזנקו להעניק טיפול רפואי ל- 3,025 בני אדם ברחבי הארץ, מתוכם 2,069 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים, מהם: 295 התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום.

307 בני אדם נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם 1 קשה, גבר בן 68 שנפצע בראשו בדרך פרויד בחיפה כשהחליק מהאופניים, 5 בינוני ו- 301 קל. 37 בני אדם נפצעו באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ, בהם 2 גברים שנפצעו באורח אנוש בטייבה וכאבול, פונו בניידות טיפול נמרץ של מד”א לבי”ח מאיר ולמרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותם, 3 קשה, 4 בינוני ו-28 קל.

34 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ, בהם רוכב אופניים כבן 40 (נתין זר מסין) שנפצע באורח בינוני כשנפגע מרכב בכביש 444 סמוך לחגור ו- 33 קל. צוותי מד”א הוזעקו גם להעביר 170 יולדות לבתי החולים. יולדת אחת מתוכן 4 יולדו ע”י צוותי מד”א בירושלים (2), אל אעסם ותל מונד. שירותי הדם של מד”א סיפקו לבתי החולים בארץ 161 מנות ומרכיבי דם במהלך יום הכיפורים.

כיפור באזור חדרה: מתי נכנס ויוצא הצום, איך נערכים במד”א והטיפים לצום בטוח

24.9.2023, בשעה 08:38

יום כיפור יחול (24-25.9) ברחבי הארץ, ובו נוהגים רבים מהישראלים לצום. כניסות הצום היום באזור חדרה תהיה בשעה 18:05 ויציאת הצום מחר תהיה ב-19:10. מזג האוויר יהיה נוח באופן יחסי עם 31 מעלות ביום ו-23 מעלות בלילה. 

כמדי שנה, אלפי בני אדם נזקקים לשירותי מגן דוד אדום במהלך בין היתר בשל החום, הצום, סכנת התיישבות, חבלות במהלך נסיעה על אופניים ועוד. גם השנה יתוגברו תחנות מד”א ברחבי הארץ בחובשים, פרמדיקים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי החירום של מד”א – זאת על מנת להיערך להענקת טיפול רפואי דחוף לחולים ונפגעים שיזדקקו לסיוע. בנוסף, גם כונני מד”א המתפללים בבתי הכנסת ומצוידים בציוד רפואי מתקדם הכולל מכשיר מפעם (דפיברילטור) יוכלו להעניק טיפול רפואי מיידי למתפללים שיחושו ברע.

כמדי שנה, מגיעות למוקד החירום 101 של מד”א אלפי קריאות הדורשות טיפול רפואי במהלך יום כיפור וגם השנה צופים בארגון כמות דומה ומבקשים מאזרחי ישראל לנהוג בזהירות ובאחריות. רבים מהמטופלים הנזקקים לשירות רפואי הנם מתפללים שחשים ברע עקב הצום, רוכבי אופנים, קורקינטים וגלגיליות שנפצעים במהלך הרכיבה, ילדים ופעוטות שמשחקים ללא השגחת מבוגר ונשים בהריון מתקדם עם צירי לידה.

במד”א פונים לגבאי בתי הכנסת להכין מראש ובטרם כניסת החג מכשיר טלפון סלולרי חכם לחירום שימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מד”א באמצעות קו החירום 101 או באמצעות אפליקציית ‘מד”א שלי’ המאפשרת בלחיצת כפתור חיוג אוטומטי למוקד החירום 101 של מד”א.

במד”א מבקשים מהציבור לפנות את הדרך ולאפשר לאמבולנסים תנועה חופשית ובטוחה.

מדריך מד”א לצום יום הכיפורים

ארוחה מפסקת:
1. בכדי להקל על הצום, במיוחד עבור בני נוער, אשר צמים לראשונה, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש לשתות לפחות 2 ליטרים של מים עד כניסת הצום, ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין (קפה, קקאו, קולה, תה וכו’). כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים, המגבירים תחושת צמא.
2. יש להימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, כמו חמוצים ופיצוחים, הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא.
3. בתפריט הארוחה המפסקת, מומלץ לשלב מאכלים מכל קבוצות המזון: פחמימות מורכבות עם חלבונים, שומנים וירקות, דבר חשוב ליצירת תחושת שובע לזמן רב.

במקרה חירום רפואי בבית הכנסת:
יישומון “מד”א שלי”, שניתן להוריד בחינם בכל טלפון חכם, כולל במכשירים חכמים כשרים, מאפשר לציבור המתפללים לחייג אל מוקד החירום 101 של מד”א בלחיצת כפתור. עם קבלת השיחה במוקד, ידעו החובשים והפראמדיקים מיד את מיקומו המדויק של המתקשר, מה שיסייע להגעה מהירה של צוותי מד”א למקום.

חולים, קשישים ונשים בהריון:
מד”א ממליץ לחולים, קשישים ונשים בהריון, להתייעץ עם רופא לפני הצום, בדגש על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, מחלות לב, טרשת עורקים, חולים אונקולוגים, ומושתלי כליות, לב או כבד. זאת, בשל החשש שתסמיני המחלה יחמירו עקב הפסקת נטילת התרופות. הנחיה זו מופנית גם כלפי הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, פעילות יתר או חוסר של בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד.

בטיחות בכביש:
רבבות ילדים ובני נוער רוכבים על אופנים, גלגינוע (קורקינט חשמלי) ורולר-בליידס במהלך יום כיפור בכבישים העירונים והבין-עירוניים. במגן דוד אדום מבקשים מההורים לבדוק את תקינות האופניים בדגש על הצמיגים והבלמים, להקפיד כי הילדים רוכבים עם קסדות ומגנים וכן להעניק תשומת לב מוגברת לעוברים ולשבים. בכל מקרה של פציעה יש להזעיק במהירות את צוותי מד”א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון “מד”א שלי” שיאתר את מיקום האירוע באופן אוטומטי, ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת צוותי מד”א למקום.

התייבשות:
הימנעות משתייה ומזון עלולים לגרום להתייבשות. יש לשים לב במיוחד לתינוקות, ילדים וקשישים. בכל מקרה בו מורגשת חולשה כללית ומופיעים סימני התייבשות (חולשה, סחרחורות, בחילות והקאות) יש להזעיק במהירות את צוותי מד”א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון “מד”א שלי”, ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת צוותי מד”א למקום.

נשים בטיפולי פוריות:
במהלך יום הכיפורים פראמדיקים של מד”א יזריקו תרופות לנשים בטיפולי פוריות. נשים הנמצאות בתהליך של טיפולי פוריות וזקוקות לסדרת זריקות הורמונאליות, ועפ”י המלצת הרופא המטפל חייבות לקבלן בתאריכים ובשעות הנקבעים מראש, יוכלו במידת הצורך להתקשר למד”א בטלפון 101 על מנת לתאם מראש את הגעתן לתחנת מד”א הקרובה אליהן ביותר. בעת ההגעה לתחנות מד”א לצורך ביצוע הזריקות, יש להביא את החומר להזרקה וכן את הפניית הרופא המטפל עם התאריך והשעה של ההזרקה, מינון, מיקום ואופן ההזרקה (תוך שרירי או תת עורי). הפראמדיקים של מד”א יזריקו את התרופות אך ורק למטופלות שכבר קיבלו לפחות זריקה אחת לפני כן מאותה התרופה.

יציאת הצום:
מומלץ לשבור את הצום עם כוס שתייה מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם ממרח. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה.

במד”א פונים לציבור המתפללים המגיעים לבתי הכנסת עם ילדים ופעוטות, להעניק תשומת לב מיוחדת ולהשגיח עליהם במהלך התפילה. מדי שנה במד”א נקראים לטפל בילדים ופעוטות שנפגעים בסביבת בית הכנסת בעת משחק במקומות בהם קיימת סכנה, ושאינם מיועדים למשחק ילדים ופעוטות.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן