Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

אייל כגן תוקף את תקציב 2022 בפרדס חנה-כרכור: “נטול תקווה ונטול חזון”

אחרי אישור תקציב 2022 של פרדס חנה-כרכור על ידי רוב חברי המועצה, האופוזיציה ובראשם אייל כגן מותחים ביקורת חריפה על התקציב עצמו: "במקום לעלות אנחנו יורדים"

חבר האופוזיציה במועצת פרדס חנה-כרכור אייל כגן, מעביר השבוע ביקורת חריפה על העברת התקציב השנתי 2022, עליו פרסמנו גם כאן ב”מגדלור ניוז” בימים האחרונים.
כזכור, התקציב שאושר יעמוד על כ- 309 מיליון ש”ח שקלים ומהווה גידול של כ-5% ביחס לתקציב אשתקד. על פי ראש המועצה הגר פרי יגור, התקציב נבנה לאחר חודשים של דיונים מקצועיים של ראש המועצה, מ”מ ראש המועצה, סגני ראש המועצה, חברי הנהלת המועצה, גזברית המועצה יחד עם מנהלי האגפים והמחלקות המועצה. בין היתר אושרו תיקצובים לשלל נושאים, בניהם חינוך, רווחה, תשתיות, מוקד עירוני ועוד.

ואולם, מי שלא אהב את התקציב והצביע כנגדו, היה חבר האופוזיציה כגן כאמור. הוא אף מתח ביקורת בדבריו במהלך ישיבת התקציב ה’, 30.12.21) ותקף את מהותו. “ההיעדרות של חבר המועצה יואב קעטבי וההצהרה הפומבית של אביעד סיני שלא לתמוך בהצעת התקציב, אומרת דרשני. יש כאן הבעת אי אמון לא רק בראש המועצה, אלא גם בצורת האין ניהול שלה”, אמר כגן.

ישיבת התקציב בשבוע שעבר | צילום: המרד בהכחדה

חבר המועצה הוסיף: “התקציב הזה הוא תקציב נעדר תקווה, נעדר חמלה, נעדר הבנה של המציאות, חסר בשורה וחסר בושה. לו אני תושב או תושבת היישוב שמביט אלינו, אני מתייאש. ולא לחינם רבים וטובות מתייאשים. ולהם אני אומר מכאן. אל תתייאשו. ליישוב הזה מגיע טוב והוא יגיע, אלו הן השנים הרעות, הקדנציה הזו היא מה שנקרא בכלכלה, קדנציה אבודה. מגיע ליישוב שלנו שיהיה מוביל בחינוך, בתרבות, בקידום הנוער והצעירים שבו, יישוב שלא נדרס על ידי רשות מקרקעי ישראל, לא על ידי החברה לפיתוח קיסריה, יישוב שהעומדים בראשו הם בעלי עמוד שדרה, המחוברים אליו, משמרים את העבר, מבינים את הווה ורואים את העתיד. כל מה שאין בו כיום ובטח ובטח אין בתקציב”.

כך למשל בנושא החינוך, מותח כגן ביקורת על הסעיף החשוב בתקציב החדש. “בשנת 2019 עמד תקציב בחינוך על 23,748 מיליון שקלים”, אמר, “אנחנו נמצאים בפתחה של שנת 2022, וראו זה פלא התקציב במיועד לחינוך עומד על 23,619 מיליון שקלים. פחות מ-2019. בתחקיר שנערך על ידי ארגון שומרים  וכלכליסט שמתייחס לנתוני שנת 2018 מצויין שיש במערכת החינוך של פרדס חנה כרכור 9,300 תלמידים. היום לומדים במערכת כ-11,000 תלמידים ותלמידות מגן ועד י”ב. הגידול בתלמידים עומד על 18%. בדקתי את תקציב 2018 הוא עמד על 22,155 מיליון ש”ח, התקציב הנוכחי עומד כאמור על 23,619 מיליון ש”ח , גידול של 6%. לכאורה. למה לכאורה. כי אם התקציב גדל ב-4 שנים ב-6 ואחוז והתלמידים גדלו ב-18% אנחנו הולכים אחורה!”.

גם בנושא מרכז הצעירים הייתה לכגן ביקורת: “הצעירים של היישוב הם העתודה של היישוב. מי מזיז את תל אביב אתם חושבים? רק הצעירים. ומה קורה אצלנו? כמה לדעתכם גדל התקציב? התשובה נכונה – הוא ירד. תקציב בפעולות עמד על 658 אלף ש”ח וירד ל-650 אלף. עכשיו תבינו. את הארנונה אנחנו יודעים להגדיל כל שנה. הארנונה עולה ב-1.92%, אבל זה לא יילך לחינוך ולגם לא לצעירים”.

בנושא הרווחה ציין חבר המועצה כי בנושא הרווחה ציין חבר המועצה כי “ישנה ירידה בהוצאות פרט ומשפחה של 80 אלף ש”ח. בפעולות בתחום הילדים והנוער יש ירידה של 180 אלף ש”ח בין 2021 ל-2022. איפה ההשקעה של הרשות , איפה התוספות? איפה ההבנה שאנחנו בקורונה?”.

ביקורות נוספות נמתחו גם על סעיפי הספורט, מחלקת התפעול של  המועצה, השיטור העירוני, תרבות ועוד. כגן סיכם: “לו אני כל אחד ואחד מכם, אני קם עכשיו ואומר סליחה טעינו. לא הבנו, היינו עיוורים”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מפחיד לצאת מהבית: אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים – הולך רגל ותיק; כמה בחדרה, אור עקיבא ופרדס חנה?

ב-20 במרץ 2024, בשעות הצהריים, נהרגה הולכת רגל בשנות ה-70 לחייה בתאונת דרכים באזור התעשיה ברחובות. הולכת הרגל הוותיקה נפצעה קשה מפגיעת כלי רכב ומתה זמן קצר לאחר מכן בבית החולים קפלן.

קרא עוד »

זה התחיל מהכנת מלבי בקורונה – והפך לקונדיטוריה הטבעונית הכשרה הראשונה בפרדס חנה-כרכור

מאז החל להכין מאפים טבעוניים מכוסמין, ללא חומרים משמרים בעבודת יד, מתוך רצון להביא מוצר טעים, איכותי וטוב. אחרי הרבה ניסיונות להגיע למתכונים מנצחים הגיעו המוצרים של יוגלך שם תמצאו גם מוצרים מופחתי סוכר וללא גלוטן, החל מקיש, מאפים, מאפי שמרים וקינוחי ביס ועוד מגוון מוצרים | יוגב: “יש לי הרבה אהבה למטבח ושמתי לב שאנשים כמו אשתי חיפשו דברים ספציפיים”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן