Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

23/04/2024 16:44

החברה לפיתוח קיסריה בשיתוף איגוד האופניים בישראל, מועדון הרכיבה CCC  ועמותת ‘כוונים’ קיימו ביום שישי אירוע אופניים ייחודי לזכרו של הלוחם וגיבור ישראל סא”ל סלמאן חבקה ז”ל, מפקד גדוד 53 של חטיבה 188 של חיל השריון, שיצא בבוקר ה-7 באוקטובר מביתו שבישוב יאנוח ג’ת והצטרף ללוחמים שהגנו בחירוף נפש על קיבוצי בארי ונחל עוז.

סא”ל סלמאן חבקה ז”ל שלחם באומץ ובתושייה, נפל בקרב ב-2 בנובמבר בצפון רצועת עזה. בן 33 היה בנופלו. הניח אחריו הורים, עימאד ומואהב, את אלמנתו ערין  ובנו עימאד בן השנתיים, שתי אחיות ושלושה אחים, אחד מהם לחם איתו בעזה. במסגרת האירוע, שהתקיים בפארק העסקים החכם קיסריה, הושקה קבוצת רכיבה המיועדת לרוכבות ורוכבים בעלי מוגבלויות בהשתתפותו של חוסאם חבקה, אחיו של סא”ל סלמאן חבקה ז”ל, הלוקה בטרשת נפוצה. לחברי הקבוצה הוענקו אופני רכיבה מותאמים אישית לצרכיהם המיוחדים.

עימאד חבקה, אביו של סא”ל חבקה סיפר כי “סלמאן היה מסוג המפקדים שחייליהם הולכים אחריהם בעיניים עצומות. בשטח הכינוס לפניי הכניסה לעזה, הוא פנה לעם ואמר שהוא שולח לכולם חיזוקים ומצפה שגם העם יישאר מאוחד. כוחנו באחדותנו. סלמן נפל כגיבור ב – 2 בנובמבר כשנחלץ לסייע לחברו הטוב תומר גרינברג מג”ד גדוד 13 של גולני. אני ומשפחתי מאחלים החלמה מהירה לפצועי המלחמה ושחרור מהיר של החטופים. ביחד ננצח”.

צילום וידאו: משה בן שמחון >> 

 מיקי קליגר, יו”ר החברות לפיתוח ולנכסי קיסריה, ציין: “זאת זכות גדולה עבורנו לקחת חלק ולתמוך בפרויקט ההנצחה לזכרו של גיבור ישראל, סא”ל סלמאן חבקה ז”ל. עם פרוץ המלחמה בשבת הארורה של ה-7.10.23 נרתמה החברה לפיתוח קיסריה, הזרוע המבצעת של קרן אדמונד דה רוטשילד, למאמץ הלאומי חסר התקדים לסיוע ולתמיכה בנפגעי המלחמה ובמערך הלוחם. המיזם הייחודי ע”ש סלמאן חבקה ז”ל, פרי שיתוף הפעולה של החברה לפיתוח קיסריה עם איגוד האופניים הישראלי ועמותת כוונים, הינו נדבך נוסף בעשייתנו להגברת החוסן הלאומי ודרך להוקיר תודה והערכה למשפחת חבקה היקרה, לעדה הדרוזית כולה ולכל המשפחות השכולות, לחיילי צה”ל ולכוחות הביטחון המחרפים את נפשם בהגנה על מדינת ישראל”.

 מנכ”ל החברה לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי, הוסיף: “שמחנו לארח במרחבי פארק העסקים החכם קיסריה את אירוע האופניים הראשון להנצחת המורשת של סא”ל סלמאן חבקה ז”ל ונעשה כמיטב יכולתנו כדי שזה יהפוך למסורת. רכיבה על אופניים הינה חלק מרכזי בתרבות הספורט והבילוי שמרחב קיסריה מציע לעובדי פארק העסקים, תושבי הישוב והקהל הרחב עם מעל ל-25 ק”מ של שבילי אופניים מזמינים ובטיחותיים לרכיבה – ביום ובלילה לכל הגילאים”.

צילום: ליה להב אמיר, החברה לפיתוח קיסריה

 השייח’ מוואפק טריף – המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, ציין כי “סלמאן נפל בראש לוחמיו חדור מוטיבציה. עוד לפניי שהתגייס היה סלמאן אדם נפלא וחדור רגש שתמיד לקח חלק מרכזי בטיפוח אחיו המתמודד עם מחלת הטרשת הנפוצה וכמתנדב בעמותת כנפיים של קרמבו. קריאתו של סלמאן לחייליו לאחדות העם בעת הכניסה לעזה גם היא מעוררת השראה. אני מבקש להודות לחברה לפיתוח קיסריה וקרן אדמונד דה רוטשילד. יש בינינו שותפות היסטורית. כולי תקווה שחג החירות העומד בפתח יביא עמו בשורות טובות”.

 מפקד עוצבת געש, תא”ל דוד (דדו) בר כליפא, שיתף את באי האירוע כי “כל פעם שאני חושב לוותר לעצמי אני חושב על סלמאן. מבחינתי הוא מופת לשותפות גורל בין העם היהודי לעם הדרוזי. ברית אמיתית ומופתית שלא תינתק לעולם. אני גאה להיות שותף דמים ושמחות בין העדה הדרוזית לעם היהודי”, אמר.

 שר האוצר לשעבר, משה כחלון, שנמנה בין יוזמי האירוע המרגש, ציין בדבריו כי “מדינה לא נמדדת בכמות ה-F-35 שלה או במספר הכטב”מים או המרכבות שלה. כל האמצעים האלה לא שווים בלי אנשים כמו סלמאן ז”ל או האוגדונר דדו יבדל”א שמתנדבים מבלי לחכות לפקודה  ומסכנים את החיים שלהם כדי להגן עלינו”.

כחלק מהאירוע נערכה ברחבי פארק העסקים קיסריה גם תחרות ראווה מקצועית בהשתתפות כ-80 מטובי הרוכבים בארץ בהובלת איגוד האופניים בישראל, שכללה  קריטריום ה’כבישבילים’ מסלול הקפה מאתגר באורך של כ-5 ק”מ, המשלב רכיבה על אופני הרים או גראבל על שבילי אספלט וכורכר. במקצה התחרותי ניצח, כצפוי, גיא שגיב.

דפנה לנג, יו”ר איגוד האופניים בישראל: “איגוד האופניים גאה לקחת חלק בשיתוף הפעולה המרגש והוא מחבק ומחזק את ידיי משפחת חבקה. לרכיבה על אופניים יש יכולת לחזק ולהעצים,ובימים מורכבים אלו למדינת ישראל יש לאירוע תפקיד חשוב נוסף בחיזוק העורף. תחרות הגראבל היא אירוע ראשוני בארץ, ואני גאה על החדשנות שהוא מייצר לענף האופניים”.

מנכ”ל עמותת ‘כוונים’, גידי צור, הוסיף: “אירוע ההנצחה הזה הינו מפגש בין האומץ הצבאי יוצא דופן אשר הפגין סא”ל חבקה ז”ל, גיבור ישראל, לבין האומץ האישי של אנשים עם מוגבלויות, כמו אחיו של סלמאן. אנשים, שלמרות המגבלות מציבים לעצמם יעדים ואתגרים ביניהם רכיבת אופניים אשר דורשת שיאי מאמץ, התגברות על כאבים, חשש מנפילות, ועוד. הייחודי בסגן אלוף חבקה בין היתר הוא, שעוד בחייו כאח וכאדם היה רגיש לנושא מוגבלויות ועסק בכך. יהיי זכרו ברוך”.

במהלך האירוע חולקו מלגות ע”ש סלמאן חבקה ז”ל ל – 10 סטודנטים וסטודנטיות בני הכפר יאנוח ג’ת שענו על הקריטריונים שנקבעו.

השקת קבוצת הרכיבה לרוכבות ורוכבים עם מוגבלות ופרויקט המלגות הינם חלק ממיזם ההנצחה לזכר גבורתם ונפילתם של המפקדים הדרוזים סא”ל סלמאן חבקה ז”ל וסא”ל עלים עבדאללה ז”ל. את פרויקט ההנצחה, הכולל גם הקמת חדר כושר ואימונים לנשות האזור לחיזוק והעצמה נשית, מובילה קבוצה של יזמים ואנשי עסקים ישראלים, בשיתוף הארגוןISRAEL FRIENDS  מתוך כוונה להוקיר תודה למשפחות השכולות ולעדה הדרוזית כולה על תרומתה הגדולה לאין שיעור למדינת ישראל.

עיריית חדרה נסגרת ● הפרטים

עיריית חדרה הודיעה על פעילותה בחג פסח וחול המועד.  על פי העירייה, החל מיום שני, י”ד ניסן, 22.4.24 ועד יום שלישי, כ”ב ניסן, 30.4.24 (כולל), תצא עיריית חדרה לחופשת פסח.

קרא עוד »

החמץ של אור עקיבא – נמכר

כמיטב המסורת, קיימה עיריית אור עקיבא את מכירת החמץ העירונית בלשכת רב העיר הרה”ג הרב אליהו אילוז שליט”א, על מנת לעמוד בהכשר ולשמור על העיר מכל חשש חמץ. ראש העירייה

קרא עוד »
דילוג לתוכן