Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

26/04/2024 02:01

חומר מיסיונרי של כת היהודיים המשיחיים חולק בימים האחרונים (שוב, יש לציין) בתיבות דואר בבניינים משותפים ברחבי אור עקיבא, ובפרט בשכונת היובל. 

תושב רחוב הכרמל ציין כי ראה אנשים מלוכסני עיניים, מחלקים את העלונים בתיבות הדואר בתקופה האחרונה, בשעת בוקר מוקדמת. “אני לא מבין למה כל פעם אנחנו צריכים להיתקל בחומרים האלה”, הוא הלין בשיחה עם מגדלור ניוז.

“זה מקומם שזה מגיע לשם”, הוא המשיך. “חילקו עלונים, אחרי שבועיים חילקו עוד”.

בעבר דיווחנו על חלוקה של חומרים דומים במהלך השנים האחרונות בתיבות דואר בבניינים משותפים ובתים פרטיים ואף בתיבות דואר ישראל.

“חברים יקרים”, כתב תושב העיר בקבוצת וואטסאפ עירונית, “חומר מסיונרי מחולק בתיבות הדואר. שימו לב. והאירו את תשומת ליבם של שכנים וחברים. לא ברור איך זה נכנס לתיבות הדואר”.

החומר המיסיונרי שחולק בתיבות הדואר

היהדות המשיחית היא תנועה דתית המשלבת בין אמונה בישו לזהות יהודית. הזרם הוא ענף של הנצרות האוונגליסטית שנוסד בשנות ה-70, והושפע רבות מהתנועה “העברית הנוצרית” של המאה ה-19, שביקשה להקים כנסיות ייעודיות ליהודים מומרים בהן יוכלו לשמור על זהותם. היהודים המשיחיים תופשים את עצמם כחלק מן היהדות, סוברים שיהודי המצטרף אליהם איננו מתנצר או ממיר את דתו, ועומדים על כך שיהיה גוף יהודי נפרד בתוך כלל מאמיני ישו.

בישראל, יהודים משיחיים אינם נחשבים ליהודים לעניין חוק השבות (הם נחשבים כ”בני דת אחרת”). יהודים משיחיים שאמם יהודייה לפי ההלכה אינם נחשבים ל’לא יהודים’, אלא ליהודים מומרים, כלומר – יהודים שהמירו את דתם במוצהר לדת אחרת, וגם אינם מקיימים מצוות עיקריות, כמצוות שבת.

מדואר ישראל נמסר אז בתגובה (שנת 2021): “חברת דואר ישראל נדרשת על פי החוק ועפ”י רישיונה לחלק דברי דואר, לרבות דברי דפוס ברחבי הארץ, לכל דורש באופן שוויוני, ואינה קשורה לתכולת דברי הדואר או תוכנם”.

דילוג לתוכן