Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בלעדי: הצצה ראשונה אל הקונסרבטוריון- מרכז המוזיקה החדש של אור עקיבא

בלעדי: הצצה ראשונה אל הקונסרבטוריון- מרכז המוזיקה החדש של אור עקיבא

 שנים שמדברים עליו, תקופה בלתי נגמרת של הצהרות והבטחות, עבודת בנייה ארוכה, הוספת תקציבים ומה לא. אחרי כל זה, השבוע סוף סוף זה צפוי לקרות: הקונסרבטוריון- מרכז המוזיקה החדש של אור עקיבא, צפוי להיפתח בטקס מיוחד במבנה החדש והמהודר הצמוד לספרייה העירונית.

האירוע, יערך ביום חמישי הקרוב בשעה 18:00, ולקראת המאורע המשמח מביא לכם מגדלור הצצה ראשונה ובלעדית אל תוככי המבנה, אל מרכז המוזיקה החדש שצפוי להיות גאוות העיר החדשה ויש שמקווים שגם ימשוך אליו נגנים רבים מכל רחבי האזור למטרות פעילות מוזיקלית ענפה.

בנייה שנמשכה 11 שנה

בניית הקונסרבטוריון באור עקיבא או בשמו המלא- מרכז רפפורט לתרבות חברה ומוזיקה ע”ש גדעון גולדשמידט, החלה אי שם בשנת 2000 במימון תרומות בעיקר. ממידע שהגיע למגדלור בעבר, בנייתו ארכה הרבה מעבר למצופה לאחר חריגות בתקציב והדרישה לגייס משאבים נוספים על מנת לסיים את בנייתו בסטנדרטים הגבוהים שנקבעו. המימון הושג בסופו של דבר והיום- 11 שנה אחרי שיצא לדרך, היכל המוזיקה של אור עקיבא עומד על תילו בשעה טובה וייפתח לקהל הרחב.

בחודש שעבר (מאי 11′) ראיינו את ראש העיר, שמחה יוסיפוב, לראיון מיוחד וחגיגי למגדלור לכבוד חגיגות ה-60 שנה לאור עקיבא. בין יתר המקומות שאליהם לקח אותנו יוסיפוב במסגרת הכתבה, הוא לקח אותנו כמובן גם למרכז המוזיקה החדש והמתהווה ועשה לנו סיור בין קירותיו הגדולים, שנייה לפני טקס הפתיחה.

אז מה מכיל בתוכו היכל המוזיקה החדש? תחילה נציין, כי מדובר במבנה מפואר וגבוה, עם חדרים חדשים ומבריקים, כמה מפלסים, ממש כמו שקוראים לו – היכל.

בקומה התחתונה נמצא הלובי הגדול וימינה ממנו אולם האירועים של המקום המכיל 142 כיסאות, אולם שישמש למופעי מוזיקה וקונצרטים עכשוויים וקלאסיים. רצפת הקונסרבטוריון מצופה בחומר חדיש וכחול אשר לא מתלכלך ומונע הדבקות של לכלוך. “אפילו מסטיק לא יידבק כאן, זה משהו חדשני”, מוסיף ראש העיר בגאווה.

עולים קומה ומגיעים לספריית המוזיקה. יוסיפוב: “זאת הספרייה המוזיקלית שלנו, כאן יהיו תקליטים, דיסקים וסרטים- הכל על טהרת המוזיקה. זה משהו שעוד לא היה פה”.

במבנה החדש נבנו חדרים פרטניים לטובת לימוד מוזיקה חדרים מרווחים עם מראות גדולות על הקיר בכדי שהילד יוכל לראות את עצמו מנגן וללמוד את התנועות הנכונות. כאן ינגנו על כינור, גיטרה ועוד. בחדר נוסף, גדול יותר – ילמדו תיאוריה ולימודים עיוניים על מוזיקה. “אני ראיתי הקונסרבטוריון בהרצליה והייתי בהלם. אנחנו לא יודעים איזה אוצר נפל בחלקנו. מרכז המוזיקה באור עקיבא הוא פשוט חלום”, מתגאה ראש העיר.

הכי גדול באזור

“הקונסרבטוריון שלנו הוא כמו קניון. אם תלך לחדרה או נתניה, ערים יותר גדולות מאיתנו, תראה שאין בכלל מה להשוות. שם אין יותר מידי בהשוואה למבנה החדש שלנו”.

מרכז המוזיקה החדש מכיל בתוכו גם אולפן הקלטות של ממש, כמו ברדיו, עם זכוכית כפולה, עמדות וחדרי הפקה. יוסיפוב מסביר כי בחדר זה יערכו הקלטות מוזיקליות שונות ואף מגלה כי ישנה אפשרות סבירה כי במקום יוחלט להקים את תחנת הרדיו העירונית, חלום שנרקם כבר לפני שנתיים בקרב צעירים בעיר בצוותא עם מגמת התקשורת של התיכון המקומי- עתידים.

מלבד כל זה – תוספת של 300 אלף שקל הביאה לבניית חדר ענקי בחלק התחתון של המבנה שישמש לחזרות גדולות של תזמורות ולהקות.

ואם זה לא הכל- מרכז המוזיקה החדש נבנה בצמידות לספרייה העירונית ומחובר אליה, מה שמשלים מתחם אחד גדול “ממש כמו שצריך להיות”.

 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן