חגיגה של תרבות: עונת המנויים ברנה שני חדרה נפתחת

תושבי חדרה והסביבה ייהנו השנה מרפרטואר הצגות מרשים ממיטב התיאטראות בישראל | מנוי המבוגרים יכלול 7 הצגות ובנוסף יש גם מנוי ילדים שכולל 5 הצגות מבית תיאטרון אורנה פורת

נמשכת המסורת רבת השנים של עונת המנויים באולם רנה שני (תיכון חדרה), הפועל במסגרת אגף אתו"ס בעיריית חדרה. גם השנה יוכלו תושבי העיר ליהנות מהצגות מנוי איכותיות מבית היוצר של מיטב התיאטראות בארץ. השנה מציעים ברנה שני גם מנוי להצגות מבוגרים וגם מנוי מיוחד להצגות ילדים, כך שכל המשפחה יכולה ליהנות!

מנוי המבוגרים כולל 7 הצגות במחיר של 600 ₪ או 540 ₪ לאזרח ותיק. הצגת הבכורה – "הסבתות" – של תיאטרון החאן, תוצג בסוף חודש נובמבר. מנוי הילדים כולל 5 הצגות, כולן מבית תיאטרון אורנה פורת, והוא יעלה 225 ₪ לילד + 100 ₪ למלווה מבוגר.

את המנויים ניתן לרכוש בטלפון באולם רנה שני: 04-6210661/2.

מנהלת אולם רנה שני, איריס יוחנן: "אני שמחה לפתוח עונת מנויים איכותית נוספת. ההצגות נבחרו בקפידה מתוך עשרות הצגות של התיאטראות המובילים בישראל. אנו גאים להמשיך עם חגיגת תרבות בלתי פוסקת ולהעניק לתושבי העיר רפרטואר עשיר ומגוון לכל הגילאים".

מנוי המבוגרים יכלול כאמור השנה 7 הצגות: 

הצגה מס' 1 – הסבתות / תיאטרון החאן הירושלמי. הצגת פתיחת העונה 29-30/11/22 בשעה 20:30 | קומדיה בסגנון חופשי | מאת: שירילי דשא והשחקנים. כותב שותף: רוני סיני. בימוי: שירילי דשא.
חמישה משחקני החאן נכנסו לחדר החזרות ובתהליך יצירה מיוחד הפיחו חיים בימתיים בסבתות שלהם. התוצאה היא חבורת סבתות שגרות יחדיו בדיור מוגן, ולצידן אחות מוסמכת שמלווה אותן בשירה ובריקוד. כך נולדה הצגה שהיא מחווה לדור הוותיקים, ובעיקר לחייהם מלאי התשוקות, הפחדים והסיפורים.
ההצגה חושפת טפח מעולמם של הסבים והסבתות שלנו, שחוו לאחרונה בידוד וריחוק חברתי, ומאירה את יחסינו איתם באור כואב, מרגש, מצחיק ובעיקר מתגעגע.
משתתפים: יוסי עיני, סוזנה פפיאן, ויטלי פרידלנד, ניר רון, ארז שפריר.

// הסבתות. צילום: יעל אילן

הצגה מס' 2 – צניחה חופשית / תיאטרון חיפה. 20-21/12/22 בשעה 20:30. 
קומדיה בכיכובן של ציפי שביט ולאורה ריבלין. במשך ארבע שנים הצליחה אבי (לאורה ריבלין) לחיות בגפה להנאתה בחדר שטוף שמש בקומה העליונה של בית לדיור מוגן. יום אחד, היא נאלצת בעל כורחה לחלוק את חדרה עם מרילין, שותפתה החדשה והעליזה (ציפי שביט). היא מרגישה שהיא מוכרחה להבריח את המטרד החדש בכל דרך וכל האמצעים כשרים. מרילין מצידה לא מאבדת עשתונות ואפילו מוצאת בכך אתגר. וכך מפגש בלתי מזיק, לכאורה, מתגלגל במהירות למשחק מסוכן, החושף סודות כמוסים של השתיים.
בהשתתפות: ציפי שביט, לאורה ריבלין, גיא גורביץ', מעין ויינשטוק, תום אפלבאום, גל ישראלי.

// צניחה חופשית. צילום: רונן אקרמן

הצגה מס' 3 – מניין נשים / תיאטרון הבימה. 17-18/1/23 בשעה 20:30. דרמה ישראלית מקורית, מאת: נעמי רגן.
"מניין נשים" הוא מחזה ראשון של הסופרת הדתייה ורבת-המכר, נעמי רגן, המבוסס על מקרה אמיתי שנדון אף בבג"ץ. סיפורה של חנה קשמן, רבנית חרדית מכובדת ממאה שערים, אם ל-12 ילדים, שעזבה את ביתה ומוצאת את עצמה מנותקת בעל כורחה מילדיה, לכודה בידי כוחות חברתיים שאינה יכולה להתנגד אליהם. פרומה: ליא קניג / רבקה גור חנה: מאיה מעוז מאמא גולדי: טטיאנה קלניס אולייר עדינה: רינת מטטוב גיטה לאה: אביב כרמי טובה: שירן הוברמן / שיפי אלוני שיינה רות: אביב ונטורה בלומה: ויקי כהן / רון מגידיש זהבה: אדווה עדני אטה: עמית פרטוק. בשיתוף תיאטרון באר שבע.

הצגה מס' 4 – ברלין / התיאטרון העברי. 21-22/2/23 בשעה 20:30. קומדיה דרמטית מצחיקה ומרגשת. תקומה, אלמנה נמרצת, מגיעה באמצע הלילה לברלין כדי להחזיר את בתה ונכדה המתגוררים מזה כ-6 שנים בברלין, ועומדים לקבל אזרחות גרמנית. למרות שהבטיחה ש"כף רגלה לא תדרוך שם עוד פעם אחת" היא מגיעה בהפתעה, כדי לתבוע בתוקף מהבת שלה לא לקבל את "האזרחות המטונפת הזו" ולשוב איתה מיד לישראל.  אלא שאז קורה משהו, שמטלטל לגמרי את כל עולמה. כתיבה ובימוי: אילן חצור. שחקנים: גילה אלמגור, יגאל עדיקא, קרן צור/שרון דנון, אברהם הורוביץ, לואי נופי, ניר כנען.

הצגה מס' 5 – גלבי / תיאטרון הבימה. 28-29/3/23 בשעה 20:30. השנה 1983, גיבורת המחזה, זהרה עדני, עו"ד נשואה ואם לילד, הנושאת על גבה את כאבי משבר ההגירה של הוריה שעלו מתימן, יוצאת במצוות אמה שנפטרה למסע חיפושים אחרי אחותה התאומה שנעלמה בתחילת שנות ה-50 מהמעברה. חברתה הטובה ביותר היא אדיבה, בת לניצולי שואה , דור שני לסודות והשתקות, ששכלו את בנם במלחמת יום כיפור. על רקע סודות העבר הנחשפים, תעמוד החברות בין השתיים למבחן. סיפורן של זהרה ואדיבה מבטא את המורכבות של כור ההיתוך הישראלי ונותן ביטוי לפצע שותת הדם של פרשת ילדי תימן ולאוזלת היד של החברה הישראלית מול כוחם המצמית של תהליכים היסטוריים ושל עוולות שנעשו בזמנים אחרים ואינם ניתנים לתיקון.
מאת: חגית רכבי ניקוליבסקי. עפ"י ספרה של: איריס אליה כהן. במאי: רזי אמיתי. משתתפים: שיפי אלוני/ רעות אלוש, הגר טישמן/ אביב פנקס, טטיאנה קנליס אולייר, ניר זליחובסקי, יובל שלומוביץ/ אליעד סודאי, רונית אפל. ילדות: אדר סיבוני/אלה בל, עדן גלסקי / שירה בנימין. עפ"י ספרה פורץ הדרך של איריס אליה כהן.

// גלבי. צילום: יעל אילן

הצגה מס' 6 – ברוכים הבאים לגיהנום / תיאטרון בית לסין. 29-30/5/23 בשעה 20:30. פנטזיה קומית חדשה מאת רמי ורד. אבי בן חיים, גיבור הקומדיה החדשה של רמי ורד ("עבדאללה שוורץ"), נמצא בנקודת שפל בחייו. בניסיון נואש לשנות את מזלו הרע, הוא ממלא טופס לוטו, מגלה שזכה ב- 120מיליון שקלים, קופץ משמחה… ומת מהתקף לב. הוא נוחת במחלקת "קדם גיהנום" ומצטרף לשורה של דמויות צבעוניות שמחכות לשיבוץ הסופי שלהן בעולם הבא. אבי לא מוכן לקבל את הדין, בטוח שהמוות שלו הוא טעות, ומנסה לשכנע את השטן להחזיר אותו לחיים. אלא שלשטן יש תוכניות אחרות בשבילו, והוא מכריח את אבי להתעמת עם עברו. הפנטזיה הקומית החדשה והמבריקה של המחזאי שכתב את הלהיט הגדול "עבדאללה שוורץ", היא סאטירה מצחיקה על הדרכים המפותלות שבהן אנו נדרשים לקחת אחריות על מעשינו. בימוי: דפנה זילברג. משתתפים: אבי קושניר, יורם טולדנו, יעל וקשטיין, טל דנינו, זוהר מידן, קרן מור-מישורי, סולימאן חוסייסי, עודאל חיון

הצגה מס' 7 – בואו נפתח את זה / התיאטרון הקאמרי. 20-21/6/23 בשעה 20:30. קומדיה משפחתית. מה אנחנו באמת יודעים על החיים של ההורים שלנו? מה אנחנו באמת יודעים על החיים של הילדים שלנו? ואיזה סוד הייתם מעדיפים לא לדעת לעולם? ארוחת ערב אחת, שני זוגות, הורים וילדים, סודות ושקרים על הריון לא רצוי, בגידות ויחסים פתוחים שמעמידים את הקשר המשפחתי במבחן. מאת: סתיו אידיסיס וגלעד שמואלי. בימוי: עידו רוזנברג. משתתפים: עירית קפלן/ שרה פון שוורצה, מוטי כץ, אביגיל הררי, גלעד שמואלי.

מנוי הילדים יכללו 5 הצגות:

הצגה מס' 1 – מולאן / תיאטרון אורנה פורת. 10/1/23 בשעה 17:30. האגדה על הנערה הלוחמת. מולאן היא נערה סינית החיה בכפר קטן. יום אחד ההונים האכזריים פולשים לסין וקיסר סין מצווה על כל משפחה לשלוח גבר אחד למלחמה נגדם. מולאן לא מסכימה שאביה המבוגר והחולה יילחם – היא מתחפשת לגבר ומתגייסת לצבא במקומו. למרות הקשיים מצליחה מולאן להפוך ללוחמת נועזת ואף להתמנות לסגנו של המפקד, אבל אז מתגלה התרמית והיא מואשמת בבגידה. מולאן מגורשת מן הצבא בבושת פנים, אך כשהמפקד האהוב נלקח בשבי היא רוקמת תחבולה שבעזרתה מנצחים הסינים את ההונים ומשחררים את המפקד. הקיסר מעניק לה אות הוקרה, משפחתה זוכה בכבוד ומולאן זוכה באהבה. שילוב של תיאטרון, תנועה, מוזיקה, אקרובטיקה ותיפוף, המביא לבמה את העושר והיופי של התרבות הסינית. משתתפים: דון לני גבאי/ טל אידיסיס, שלום שמואלוב/חיים זנאתי, ליאור חקון/טל דנינו, עומר זמרי, רני אלון/יוסף אלון, אור משיח, תום אפלבאום/יגאל ברנר, אליאור כהן/יוחאי גרינפלד, ליאור זוהר.

// מולאן. צילום: כפיר בולוטין

הצגה מס' 2 – טביעת האצבע של איל / תיאטרון אורנה פורת, 28/2/23 בשעה 17:30. איל מאוד רוצה להשתתף במופע לכבוד פתיחת גן השעשועים החדש בשכונה אליה עבר לא מזמן. אך כדי להופיע עם חבורת הילדים בפתיחה החגיגית, איל צריך למצוא  מהו הכישרון המיוחד שלו. כשהוא בטוח שאין שום דבר שהוא טוב בו ושלעולם לא ימצא את הדרך להרגיש שייך ולהיות חלק מחבורה, הוא פוגש יצור מפתיע ומשעשע.  יחד הם יוצאים למסע קסום בדמיון, בסופו, מגלה איל, מהי טביעת האצבע המיוחדת רק לו. הצגה מוזיקלית, רגישה ומעצימה, מלאת דמיון וצבע, על חברות ושיתוף פעולה בין ילדים, על התמודדות עם שינויים ושייכות ועל ההבנה שלכל אחד מאתנו יש טביעת אצבע מיוחדת משלו. עיבוד בימתי מרגש ומלא דמיון לספרו החדש של הסופר והפזמונאי, זוכה פרס אקו"ם, נעם חורב. משתתפים: טלי בן יוסף, עדן גולדמן/אלון ליאור, עפר גרינברג, גיא רוזן, נוי הלפרין/הדר ברנשטיין

הצגה מס' 3 – שקשוקה ושוד הלימונים הגדול / תיאטרון אורנה פורת. 27/3/23 בשעה 17:30. מישהו גנב את כל הלימונים מהעץ בחצר הבית! יולי, חבריה, והכלבה שלה שקשוקה יוצאים בעקבות החשוד העיקרי, דותן, ויולי מכריזה עליו ועל החבר שלו דוקי – מלחמה של הטובים נגד הרעים, עד הסוף המר! זוהי תחילתה של הרפתקה מותחת, מרגשת ומצחיקה, שגיבוריה הם חבורת ילדים שמעדיפה לשחק במקום לכעוס, יולי, שמגלה שאם מדברים במקום להילחם זוכים בחברות אמת והופכים אויב לאוהב, וכלבה אחת קטנה וחכמה.. ושמה שקשוקה. בהשראת סדרת הספרים המצליחה מאת גליה עוז. משתתפים: יעל שילדקראוט, יערה פלציג, אורי אוריין, ישראל גולדרט, מתן קסירר. מפעילת בובת שקשוקה: אפרת גונן/מוריה בן אבות.

הצגה מס' 4 – כראמל / תיאטרון אורנה פורת. 2/5/23  בשעה 17:30. קומדיית הרפתקאות מוזיקלית לילדים. רובי, גול ואל-אל, שלושה אחים יתומים, מקבלים בירושה מדודם העשיר – טירה, מפעל וחתול, אותו יורש הבן הצעיר רובי. יחד עם אימם המאמצת מילה וידידה הטוב ספ, הם עוברים להתגורר בטירה המפוארת, שם רובי פוגש את החתול שלו, כראמל, ומגלה להפתעתו שמדובר בחתול מדבר בעל יכולות קסם מופלאות. בטירה מתגוררת גם סוכנת הבית המרושעת גברת בלום, שמתכננת להשתלט על הירושה של האחים, בעזרת ביתה היפה הלנה…ושם העניינים מתחילים להסתבך. הצגה מוזיקלית המבוססת על ספרה רב המכר ועטור השבחים וזוכה פרס דבורה עומר של מאירה ברנע גולדברג.

הצגה מס' 5 – עלי באבא וארבעים השודדים / תיאטרון אורנה פורת. 13/6/23 בשעה 17:30.  הפקה מוזיקלית שמביאה אל הבמה את סיפור ההרפתקה המותח אודות עלי באבא הצנוע ואוהב האדם, שמגלה יום אחד אוצר גדול ששייך לשודדים. סיפור על צניעות לעומת חמדנות, ועל הרווח העצום של הנתינה, שבשעת אמת מתגמלת ואפילו מצילה חיים. לצד הסיפור, ההצגה מביאה לבמה את הצבעים, המוזיקה, הריקודים והניחוחות המיוחדים לסיפורי העם שמקורם בארצות ערב. מחזה: שירילי דשא, רועי שגב, בימוי: שירילי דשא, תפאורה: נאוה שטר, תלבושות: לימור הרשקו, מוסיקה: ליאור רונן, כוריאוגרפיה: רוני ברנדשטטר, הדרכת כלי הקשה (דרבוקות): ארז מונק, הדרכת טקסט: מרגלית גז, אבזרים: נרקיס אלבה, ע. במאית: דוראל בן אהרן. משתתפים: רועי גוראי, אור אדרי, בל וענונו, ורד אבידן/ מור ענטר, איציק גולן, יונתן אבינועם, לישי זטלאוי, אורי עטיה/יקיר שוקרון.

// עליבאבא. צילום: כפיר בולוטין

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

הסיבוב השני בבחירות 2024 לרשויות המקומיות באור עקיבא, פרדס חנה-כרכור, בנימינה-גבעת עדה וחריש | עדכונים שוטפים

באור עקיבא התמודדו שמחה יוסיפוב ואלי אנקונינה | בבנימינה-גבעת עדה – גיל חנניה מול מיכל אורון עזעני | בפרדס חנה-כרכור: הגר פרי יגור מול יוני חכימי | עדכונים שוטפים לאורך היום במגדלור ניוז

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן