Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בחירות 2013 באור עקיבא: הדופק עולה


כמה קלפיות יש? כמה בעלי זכות בחירה וכמה זה מנדט ראשון? מה הלך הרוח הציבורי ומה היה כאן בחודשים האחרונים? “מגדלור” מסכם את מערכת הבחירות באור עקיבא. וברגע האחרון: מערכת מגדלור החליטה להימנע מפרסום תחזית לגבי זהות המנצח בבחירות ולגבי כמות המנדטים הצפויה


בעוד פחות מ-48 שעות יקומו תושבי אור עקיבא והתושבים ביישובי הסביבה וילכו להצביע בבחירות המקומיות 2013 בכדי לקבוע: מי יהיה ראש הראשות ומי יהיו חברי המועצה ב-5 השנים הבאות. לדעת רבים, הבחירות לרשויות המקומיות הן משמעותיות אף יותר מהבחירות הכלליות לכנסת, שכן הן משפיעות בצורה ישירה על התושב, סביבת מגוריו וחינוך ילדיו.

באור עקיבא כידוע, יתמודדו 8 רשימות שבסך הכל יכניסו 13 חברי מועצה- כולל ראש העיר שייבחר. על ראשות

העירייה מתמודדים הפעם שניים כידוע: ראש העיר המכהן שמחה יוסיפוב, וקודמו בתפקיד והשר לשעבר- יעקב אדרי. בעיר יוצבו כ-24 קלפיות באזורים שונים על מנת להבטיח הליך דמוקרטי רחב היקף. באור עקיבא, נכון להיום, 14,128 בעלי זכות בחירה. את פנקס הבוחרים של העיר, בו רשומים כל התושבים שיכולים להביע בבחירות, ניתן לבקש דרך אתר משרד הפנים. עוד נודע כי במהלך יום הבחירות ישמרו על הסדר סדרנים שיועסקו על ידי העירייה (משרד הפנים). משטרת ישראל צפויה אף היא לתת גיבוי ליום הבחירות ולטפל בבעיות שונות המצריכות את התערבותה.

 

מעייף ומתיש: על הלך רוח ברחוב הציבורי ובמרחב הוירטואלי באור עקיבא

 

הבחירות השנה, התאפיינו רבות במעורבות רבה יחסית מצד התושבים לגבי הבחירות. יש לשער, כי עקב היותה של אור עקיבא עיר קטנה, תרמה לתחושה כי המעורבות בבחירות גדולה באופן יחסי.

ואולם, על אף התסיסה ברחוב לקראת יום הבוחר, לא אחת הביעו תושבים חשש להצהיר במי הם בוחרים לראשות העיר ודמה כי תקופה ארוכה המצב ברחוב היה מבולבל ומבלבל. תופעה חדשה שהתגלעה בחודשים האחרונים היא תופעת הפעילות האינטנסיבית ברשת הפייסבוק ותופעת הטרולים והכינויים הפיקטיביים. מדובר באנשים אשר אימצו להם דמות לא אמיתית, זאת על מנת שיוכלו להתבטא בחופשיות וללא מורא, בדרך כלל כנגד הצד השני. הדבר גרר לא אחת אלימות מילולית ואיומים, הכפשות, לשון הרע ועוד. תופעה זו תיזכר ללא ספק לאחת מהרעות החולות של מערכת הבחירות באור עקיבא.

 

חדשות אחרונות: תמיכות, כנסים והצהרות

 

* אמש (מוצ”ש) נערך כנס לסיכום מערכת הבחירות של תנועת הליכוד-ש”ס בראשות שמחה יוסיפוב, במטה הבחירות של הסיעה ברחוב הנשיא. בכנס השתתפו שר התקשורת והשר להגנת העורף, ח”כ גלעד ארדן וסגן שר הביטחון, ח”כ דני דנון. ראש העיר יוסיפוב אמר בין היתר: “ביום שלישי נגיד ליעקב אדרי לך לך. לך מפה”. ארדן אמר בין היתר: “שמחה, ברשימתך ובהנהגתך יש איחוד של צעירים ומבוגרים, עולים חדשים וותיקים, דתיים וחילוניים”.

* ברחבת היכל התרבות העירוני התקבצו אמש עשרות רכבים ותושבים פעילים מסיעת “ביחד” שיצאו לנסיעה מאוחדת מסביב לרחובות העיר. יעקב אדרי ושלומי אבני ששוחחו עם התושבים אמרו: “הוכחנו את שידענו כל הדרך, הוכחנו שהאג’נדה שלנו, השקפת העולם והמנהיגות שלנו – טובה לאור עקיבא”.

* מפלגת “אור לצעירים” בראשות סף ימין ערכה אמש נסיעה של שיירת מכוניות ברחבי העיר, עם צפירות והשמעת גי’נגל הבחירות. בג’ינגל נשמע קולו של עמי אטיאס, מס’ 2 ברשימה, שקרא לתושבים לבחור ברשימה.

* רשימת “עתיד בטוח” בראשות יוסי כדורי הוציאה בשבוע שעבר עיתון ובו ראיון אישי עם כדורי וכן כותרת ובה תמיכה של שני המועמדים לראשות העיר בכדורי כמחזיק תיק החינוך הבא. כדורי אמר בין היתר בראיון: “ברור שאילו עשיתי רק לביתי מצבי הכלכלי היה אחר. אני לא מחפש עושר, אני מחפש אושר. אין אושר גדול יותר מלראות בעיניים את הצלחתך בקידום דורות שלמים קדימה”.

* בשבוע שעבר פירסמה רשימת “ביחד” מסמך ובו שלוש הנקודות המובילות שינחו אותה בקדנציה הקרובה: בריאות, פרנסה ודירה. בשלושת תחומים אלו התחייבה המפלגה לשים את יעבה בתחילת הדרך ולאורך הקדנציה.

* השר אריה דרעי וכן הכדורגלים ליאור רפאלוב וערן לוי, הביעו את תמיכתם במועמד לראשות העיר שמחה יוסיפוב.

* הסכמים קואליציוניים בין המפלגות: משרד הפנים פרסם בשבוע שעבר כי באור עקיבא, חתמו על הסכם עודפים של קולות רשימות “ליכוד-ש”ס” ורשימת “אור עקיבא ביתנו”, וכן רשימת “לשם שמיים” ורשימת” לב”.

 

תחזית “מגדלור”: מי יהיה ראש העיר הבא?

 

ההתמודדות בין יעקב אדרי, שחזר מהפוליטיקה הארצית אל ההתמודדות על ראשות עיר מגוריו, לבין שמחה יוסיפוב, מי שהיה יד ימינו במשך שנים וכיום מכהן כראש העיר- הייתה רוויה אמוציות, מזימות, הכפשות, ירידה לפסים אישיים ומה לא. כל זה קרה בחודשים האחרונים והוריד את מערכת הבחירות לא אחת לשפל. כעת, פחות מ-48 שעות לפני הבחירות, מגיעה גזרה זו לנקודת הרתיחה. “מגדלור” החליט לבצע הערכה ובמסגרתה לנסות ולחזות- מי ינצח

בקרב הצמוד בין השניים ואולם כמה שעות לפני פרסום הכתבה, החלטנו לבטל תחזית זו.

מנדטים: מי ייכנס ומי עלול להישאר בחוץ?

 

במקומות רבים בארץ הקרב האמיתי הוא בכלל על המנדטים. באור עקיבא באופן ספציפי, נדחק קרב המנדטים בין הרשימות השונות לשוליים, עקב ההתמודדות העזה על כיסא ראש העיר. ואולם, גם באור עקיבא צפוי להיות מעניין בגזרת המנדטים, וכמה חברי מועצה תכניס כל רשימה.

גם כאן, תחזית מגדלור מנסה להתחקות ולגלות מה מספר המנדטים שתקבל כל מפלגה, כשהמספר הקולות על מנת לגרוף את המנדט הראשון צפוי להיות בסביבות ה-550.

בהתאם לכך, האינסטינק הבסיסי אומר כי כל רשימה מתוך השמונה המתמודדות, תכניס לפחות מנדט אחד, כך שראשי הרשימות מובטחים כחברי מועצה. במצב כזה, 8 חברי מועצה כבר “בטוחים”, ראש עיר בטוח ייבחר, מה שמותיר לנו 4 מנדטים מתנדנדים.

אז מי יכול להפתיע? על פי השטח והלך הרוח במערכת הבחירות, לסיעתו של יוסי כדורי “עתיד בטוח”, לרשימת “התנופה” של ארקדי גדילוב ולרשימת “אור לצעירים” של סף ימין, יש סיכוי לא רע להפתיע עם מנדט שני, דבר שיהווה הישג מעולה במיוחד לצעירים, שזוהי טבילת האש הראשונה שלהם בפוליטיקה המקומית.

ברשימות הגדולות, אלה שמריצות מועמד לראשות העיר, צפוי להיות מעניין במיוחד. ברשימת “ביחד” וב”ליכוד ש”ס” מצפים לכמה שיותר מנדטים. הרשימות הגדולות יודעות שרשימות קטנות יותר עלולות לקחת להן קולות, מה שעלול לסכן את כניסתם של חלק מחברי הרשימות, שבעבר נחשבו לבטוחים בהרכב המועצה.

 

גם כאן תכנן “מגדלור” לפרסם תחזית מנדטים, אך לבסוף החליט שלא להלהיט יותר את האווירה ולהותיר את התחזיות לפעם אחרת.

 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן