Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הורים לילדי גנים בבנימינה-גבעת עדה דורשים מיגון: “לשלוח את הילדים לבית – איננו מקובל”

הורים לילדי גנים בבנימינה-גבעת עדה דורשים מיגון: “לשלוח את הילדים לבית – איננו מקובל”

הורים לכ-110 ילדים הלומדים בחמישה גני ילדים במושבה העלו בפגישה עם ראש המועצה איתי וייסברג הצעה לקדם הנחת מבנים מוגנים בחצרות הגנים ובצמוד אליהם - אך סורבו לטענתם | המועצה: "פועלים בהתאם להנחיות המיגון של פיקוד העורף"

כחודשיים לאחר פריצת מלחמת “חרבות ברזל” וחמישה גני ילדים בבנימינה-גבעת עדה עדיין נותרו לא ממוגנים למקרה של אירוע חירום או התקפת טילים. 

קבוצת הורים של למעלה מ-100 ילדים הלומדים באותם גנים – רימון, תמר, מרים, אלונים וניצנים נפגשה בתחילת החודש עם ראש המועצה איתי וייסברג, בהמשך שיגרה מכתב לראש המועצה בדרישה לטיפול עניין המיגון ולפני כשבוע וחצי הנושא אף נידון בישיבת המועצה שנערכה במושבה.

“מאורעות ה-8 באוקטובר 2023 נחרטו עמוק בזיכרון הלאומי ונצרבו בנו כהורים לילדים קטנים”, כתבו ההורים לראש המועצה. “אנו מבינים כי המצב הנוכחי בו גני הילדים נמצאים איננו מאפשר פעילות רציפה בעת חירום וכי נדרשת חשיבה כוללת ודחופה בעניין זה, למיטב ידיעתנו טרם באה לידי ביטוי. קיים הבדל ברור במושבות בין גנים חדשים יותר, בהם קיים מיגון, לבין חמשת הגנים בהם לא קיים פתרון.

“אנו כפופים להוראות והנחיות פיקוד העורף במצבי הפעולה השונים וכן לנושא ההתגוננות. במסגרת הנחיות אלו הובהר ע”י המועצה, בפגישות שונות ועדכונים אשר פרסמתם, כי כל עוד המצב הקיים הינו “ירוק”, ניתן לקיים את שגרת הלימודים בצורה מלאה ללא חשש.  בהמשך הסברתם, כי מאחר וישנו חוסר במבנים מוגנים, בכל עליית מדרגה מטעם פיקוד העורף, קלה ככל  שתהיה, קרי, מעבר ממצב “ירוק” ל-“צהוב” ו-“כתום”, ישלחו כלל הילדים מכלל הגנים לביתם.  אנו מוחים כנגד החלטה זו אשר אין בה פתרון מעשי שכן היא מונעת פעילות רציפה במצבי ביניים בגנים ואין  בה כדי לספק להורים את המתבקש בייחוד בעת הזו”.

ילדה בגן. צילום להמחשה. לצילום אין קשר לכתבה. צילום: PEXELS

ההורים מציינים עוד: “איננו מקבלים את המצב בו יש הבדל באמצעי המיגון הקיימים בין הגנים שבאחריות המועצה. גם בעת “שגרה” קיימים גנים להם צמוד מרחב מוגן וזמין בעוד שלאחרים אין. המצב בו קיים איום לירי רקטי מצפון ומדרום, אינו חדש במדינה, קל וחומר גם למועצה. עליכם להכין את  מוסדות החינוך לרציפות תפקודית ולמיגון העומד בדרישות פיקוד העורף גם בשגרה.   שילוח הילדים לביתם איננו מקובל, עת שפיקוד העורף מאפשר למידה רגילה במצבי ביניים, כל עוד ישנו  מיגון מתאים ומאושר. מעבר לכך, גם במצב “ירוק”, בו רק לכאורה אין התרעה מפורשת וסכנה, איננו יכולים לקבל ולו גם בסיכוי  נמוך, את העובדה כי רקטה טועה תמצא את דרכה למוסד שאיננו ממוגן.

“איננו יודעים כמה זמן מצב זה יימשך. תקופת הלחימה בעצימות משתנה יכולה להמשך חודשים ארוכים, בהם ילדינו יאלצו לשהות בביתם, יחד עם הורה מלווה, בעוד שקיימים פתרונות רבים לסוגייה זו, אשר  בסמכות המועצה לקיים”.

ההורים העלו בפגישתם עם ראש המועצה הצעה לקדם הנחת מבנים מוגנים בחצרות הגנים ובצמוד אליהם, במסגרתה הוצע פרויקט מימון המונים – הצעה שנדחתה לטענת ההורים על ידי המועצה. “מבנים אלו יירכשו אך ורק מספקים אשר קיבלו את אישור פיקוד העורף בלבד ועומדים בכלל התקנים  המחמירים ביותר למיגון מבנים.  בידינו תכנית מפורטת למיקום המבנים בשטח הגנים, הצעות מחיר יחד עם הצעה לתוכנית מימון מלאה. מבנים אלו הינם יבילים ביסודם ויוכלו לשמש את הרשות להצבה חוזרת בכל אתר ציבורי אשר יידרש בו  מיגון בעתיד, בהליך העברה פשוט, זאת למול תכנית בניית מתחם הגנים העתידי”.

ממועצה מקומית בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: “המועצה פועלת בהתאם להנחיות המיגון של פיקוד העורף על מנת להבטיח את ביטחון התלמידים. נושא פערי המיגון נמצא בטיפול. המועצה החלה בביצוע עבודת מטה מקיפה בנוגע לפערי המיגון במוסדות החינוך שלה, בדומה לפערים הקיימים בכל המדינה. העבודה כוללת גם את גני הילדים. תוצרים ראשונים הקשורים למיפוי צרכי המערכת, הפתרונות האפשריים, המשאבים הנדרשים והמשמעויות הפדגוגיות הוצגו בישיבת מליאה בתאריך 18.12.2023, במסגרת דיון פומבי ששודר לציבור. בתום הדיון ביקשה המליאה מהצוות המקצועי להציג המלצות להמשך התהליך. מכתב הורים זה, נשלח לאחר פגישה של ראש המועצה עם נציג ההורים שבועיים קודם. אין עדיין כל נתון חדש והנושא כאמור נמצא בעבודה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מרגש: סירת מפרש חדשה לזכרם של קורבנות הטבח באולימפידת מינכן הגיעה לעמק חפר

סירת מפרש בשם “י”א-11” נחנכה במרכז הימי במכמורת | הסירה מנציחה את 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972 | בטקס השתתפו אלופת ישראל בשחייה שלומית ניר-טור, ניצולת הטבח, ובני משפחתו של עמיצור שפירא ז”ל | מנכ”ל המועצה, ראשת אגף החינוך, מנכ”ל הוועד האולימפי ואנשי חינוך נוספים נכחו בטקס

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן