התופעה המסוכנת בלב שכונה באור עקיבא: "נערים שכבו מעורפלים". רופאים: "עלול להסתיים במוות" [וידאו]

מתמונות שהגיעו לידי מגדלור ניוז, נראים ילדים ובני נוער בגילאי 13-16, בלב השכונה, שהשתמשו במיכלי "גז קצפת", מיכלים קטנים אשר בתוכם "גז צחוק", חמצן דו חנקני, הידוע כפוגע במוח, גורם לפגיעה ניוונית במערכת העצבים ולחוסר תחושה ● תושב האזור: "הזמנתי משטרה, הילדים ברחו וחזרו"

תופעה מסוכנת, מדאיגה ואולי גם מבטאת את תחושת חוסר האונים בקרב בני הנוער בשנת הקורונה: צעירים בגילאי העשרה נראו אמש (מוצאי שבת), שואפים את "גז הקצפת", ממיכלים קטנים, עד כדי מצב של ערפול חושים, בשכונת שז"ר באור עקיבא.

מתמונות שהגיעו לידי מגדלור ניוז, נראים ילדים ובני נוער בגילאי 13-16, בלב השכונה, שהשתמשו במיכלי "גז קצפת", מיכלים קטנים אשר בתוכם "גז צחוק", חמקן דו חמצני, הידוע כפוגע במוח, גורם לפגיעה ניוונית במערכת העצבים, חוסר תחושה, אנמיה, נזקים בלתי הפיכים אחרים ואף למוות.

תושב האזור סיפר כי "חלק מבני הנוער כבר הגיע למצב של שכיבה על הקרקע, מעורפלים. הזמנתי משטרה, הילדים ברחו, אחרי שהשוטר הלך הם חזרו למקום".

מיכלי גז להכנת קצפת ניתנים כבר לרכישה בקיוסקים ובחנויות אפייה. השיטה פשוטה: הצעירים מזרימים את הגז מהמיכלים לבלון ושואפים את תכולתו. צעירים ששאפו את הגז העידו בשנתיים האחרונות על התחושה בכתבות שפורסמו בישראל: "אתה מטושטש, בחוסר שליטה, כאילו העולם מסתובב". הרופאים מזהירים כי הדבר "עלול להוביל למוות".

לפני כ-3 חודשים, התראיין נער לכתבה בנושא שפורסמה במאקו. "אי אפשר להסביר את החוויה הזו", סיפר בן ה-17. "אתה פשוט עף, מרחף, מתנתק מהעולם ואתה בעיקר מאבד שליטה לא יודע מה אתה עושה.

"היו לי חברים שקפצו ממרפסות או מגגות של בתי ספר ובנס לא נהרגו. חלקם שברו רגל או יד. זה סוג של סם הזיה דומה לגז מזגנים רק שהוא זול מאוד. שני שקל לבלון גז זה כלום כסף חברים שלי קונים עשרות כאלה מידי חודש. הם מכניסים את הבלון למיכל משחררים ואז שואפים אוֹתו ומתמסטלים".

העלון שפרסמה הרשות למאבק באלימות ובסמים באלכוהול כנגד "סם הקצפת"

במשרד לחיזוק וקידום קהילתי וברשות למאבק בסמים ובאלכוהול, פרסמו עלון מידע להורים, אנשי חינוך ותלמידים על הנזקים של "סם הקצפת". "השימוש בחומרים הללו מתחיל בדרך כלל בגיל צעיר, יתכן ואפילו סביב גיל 12", נכתב בעלון.

"מה אנחנו ההורים יכולים לעשות? שאלו את ילדכם האם הם מכירים בני נוער שמשתמשים בגז קצפת, חשוב שתביעו את עמדתכם בעניין. שימו לב האם יש רכישות של מכלי הגז באינטרנט.

"ציינו שלהשתמש בגז קצפת או בכל חומר פסיכואקטיבי אחר (סמים ו/או אלכוהול), זו לא דרך ראויה להרגיש שייך או מקובל בעיני החברים. גם אם ילדיכם אינו משתמשים, בררו עמם מה הם יודעים על החומרים הללו".

// בתמונה: בני הנוער, הלילה, בשכונת שז"ר. צילום: התקבל באמצעות המסר האדום 

צפו בוידאו שצולם הבוקר במתחם בו שהו בני הנוער, ובמיכלי גז הקצפת שנצפו בשכונה >>> 

 

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן