Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שיאניות צריכת החשמל ל-2019: אור עקיבא בצמרת האזורית, בחדרה הפתעה ואיפה המושבות?

משרד האנרגיה מפרסם גם השנה מדד השוואתי של צריכת חשמל לתושב ברשויות המקומיות בישראל – השנה נרשמה עלייה במספר הרשויות שדיווחו על צריכת האנרגיה שלהן לעומת 2018. אז איפה תושבי חדרה, אור עקיבא והמושבות בצריכה? כל הפרטים
משרד האנרגיה מפרסם גם השנה מדד שמאפשר השוואה בין צריכת החשמל הרשותית לתושב של הרשויות המקומיות בישראל. המדד מתבסס על נתונים שמילאו הרשויות באמצעות דיווח צריכה שנתי מקוון, ומוצגים בו שני פרמטרים מרכזיים: סך צריכת החשמל הרשותית לתושב וסך צריכת החשמל של תאורת החוץ לקמ”ר. השנה דיווחו 75% מכלל הרשויות והמועצות האזוריות בישראל על צריכת האנרגיה שלהן, זאת לעומת 65% בלבד בשנה שעברה.
מהנתונים עולה כי בממוצע, 50% מצריכת האנרגיה של הרשות הינה בגין תאורת הרחובות; כ-30% מהצריכה מתבצעת במוסדות חינוך והשאר – במבני ציבור. דיווחי הצריכה מאפשרים לרשויות למפות את צריכת האנרגיה בקרב הצרכנים השונים ברשות ולקבל החלטה מושכלת על צעדי חיסכון באנרגיה כגון: החלפת תאורת החוץ בתאורה יעילה וחסכונית באנרגיה והחלפת מזגנים ישנים ובזבזנים במזגנים יעילים בבנייני הרשות ובבתי הספר.
צעדים מסוג זה עשויים להוביל לחיסכון של כ-20% בצריכת החשמל הרשותית ולאפשר לרשות לנצל את התקציב הנחסך לפרויקטים חיוניים לרווחת התושבים. כך למשל, בעיריית אשקלון חסכו כ-30% בצריכת החשמל בסיוע מענקים שקיבלו ממשרד האנרגיה ומקרן המענקים של משרד האנרגיה בשותפות עם משרד הכלכלה ומשרד הגנת הסביבה. בעירייה החליפו את תאורת החוץ לתאורה חסכונית, וכן התקינו מערכות לניהול אנרגיה ושדרוג תאורה ומערכות אקלום במבני ציבור.
מה קורה ביישובי אזור חדרה? הנה הנתונים בטבלה הפנימית בין ישוביי האזור (צריכה בקוט”ש):
  1. אור עקיבא – 244 (ממוצעת)
  2. בנימינה-גבעת עדה – 223 (ממוצעת)
  3. זכרון יעקב 210 (ממוצעת)
  4. תל מונד – 207 (ממוצעת)
  5. פרדס חנה-כרכור – 192 (ממוצעת)
  6. כפר קרע – 181 (ממוצעת)
  7. פרדסייה – 147 (ממוצעת)
  8. חדרה – 142 (נמוכה)
  9. ג’סר א-זרקא – 140 (נמוכה)
המדד מגביר את השקיפות ומאפשר השוואה בין הרשויות השונות. אם כי יש לציין שמאפיינים שונים של הרשויות, כגון ניהול של מוסדות חינוך, בנייה רוויה, שטח הרשות, תאורת ביטחון היקפית (ישובים צמודי גבול) וכו’, משפיעים אף הם על הצריכה הרשותית. משרד האנרגיה מנהל מעקב אחר הדיווחים לאורך השנים, תוך ניתוח של מגמות צמצום או עלייה בצריכה, ופועל מול הרשויות בהתאם.
מהלך זה מתבצע במסגרת המחויבות הבינלאומית שקיבלה על עצמה מדינת ישראל לצמצום צריכת החשמל ב-17% עד שנת 2030. מתוך ההבנה כי מימוש היעדים הלאומיים להפחתת פליטות יתאפשר, בין היתר, באמצעות חיזוק שיתוף הפעולה של השלטון המרכזי עם השלטון המקומי, מקדם המשרד מגוון רחב של צעדים המעודדים חיסכון והתייעלות באנרגיה ברשויות בישראל: מתן מענקים והלוואות לפרויקטים להתייעלות באנרגיה, שיתוף פעולה עם מרכז השלטון המקומי להעלאת המודעות לנושא וליווי מקצועי של הרשויות. בנוסף, הושקה השנה, בשיתוף עם משרד הפנים ומשרד הגנת הסביבה, גם התכנית הלאומית להיערכות לשינוי אקלים ואנרגיה מקיימת.
קישור למדד 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן