Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ביתו של ניצול שואה מאור עקיבא נותר שבור ולא ראוי למגורים – וברחבי הארץ התגייסו למענו

ביתו של ניצול שואה מאור עקיבא נותר שבור ולא ראוי למגורים – וברחבי הארץ התגייסו למענו

יוסף כהן בן ה-82 מתגורר בבית שבור, מתקלף ובתנאים קשים, יחד עם שני נכדיו, אותם הוא מגדל מגיל קטן ● לאחר שנים של קושי להוציא החוצה את הצורך בעזרה, אזרו הנכדים אומץ ופרסמו ברשתות החברתיות את הסיפור והצורך בסיוע ● השבוע, הגיע למקום צוות התכנית "פאולה ולאון" ובמסגרת הפרויקט "עידוד לבידוד" צפוי להגיע לבית מערך של מתנדבים ואנשי מקצוע כדי להחזיר את החיוך לפנים של המשפחה

“איך יתכן שבן אדם בן 82 שתרם למדינה שלו כל החיים צריך לחיות בבית כזה?”. כך, בפוסט של זעקה מהלב, פרסמה ליאן כהן, נכדתו של יוסף כהן, קשיש בן 82 מאור עקיבא, קריאה לעזרה למצוקתו של סבה, שביתו הפך לבלתי ראוי למגורים. 

“אני לא בן אדם שנוטה לבקש עזרה, אני בנאדם שתמיד הסתדר לבד ותמיד היה לו ביטחון וגב”, כתבה ליאן כהן ברשת החברתית. “בשנתיים האחרונות אני מוצאת את עצמי במלחמה שקשה לי לבד להתמודד איתה.

“סבתא שלי נפטרה לפני שישה חודשים כמעט וסבא שלי לקח את זה מאוד מאוד קשה. לפני משהו כמעט כמו 9/10 שנים היה לסבא שלי פיצוץ מים של העירייה, במשך כל הזמן הזה סבא שלי יתלונן לעירייה והבטיחו הבטחות ושום דבר לא עניין אותם”.

חלק קטן מהמפגעים בבית. צילומים: מתוך הפייסבוק

היא ממשיכה ומתארת: “סבא שלי היום חייב להם 90,000 אלף ש”ח. היה משפט והשופטת החליטה החלטה לא ברורה ולא מוצדקת שסבא שלי צריך לשלם להם את החוב אחרת מוכרים לו את הבית ונתנה צו שכל חודש הוא צריך לשלם 2000 שקל שהוא בעצמו חי על קיצבה של 3000 מביטוח לאומי.

“אף אחד לא עוזר לסבא שלי הוא מתמודד עם כל הבית לבד מלא חובות, עקב הפיצוץ של המים כל הבית שלו נשבר, בגשם נכנס לו מלא מים”.

ואכן, אחרי שיטוט קצר בבית ניתן לראות מקרוב את התנאים הקשים: רצפות ברצפה שבורות, קירות שבורים, צנרות בולטות, ומזרונים בהם ישנים הסב יוסף כהן, ונכדיו ליאן כהן ומתן אבוקסיס.

במסגרת “עידוד בבידוד” של תכנית הטלוויזיה פאולה ולאון בקשת 12, הגיעה השבוע צוות התכנית לבית המגורים של כהן, כדי לנסות ולראות מקרוב את הצרכים ולנסות ולסייע.

יוסף כהן סיפר בקול נמוך וקשה: “אני צריך עזרה, מה שאתם עוזרים תודה רבה”. מתן, הנכד, מתנדב במד”א, ובמקביל עוסק היום בדגימות קורונה בבתיהם של אנשים, סיפר: “יש הרבה בעיות בבית. אני חי אצל סבא מגיל אפס. סבא שלי לקח אחריות עליי ועל אחותי מגיל קטן. כל החיים שלי גדלתי ככה”.

מתן אבוקסיס, נכדו של יוסף || צילום מסך: קשת 12

ואכן, עם ישראל פתח את לבו וצוות התכנית כבר הגיע עם שניים – שיתחילו במבצע ההתנדבות. רותם ללוש, ממקימי סיירת הזהב, שיפוצים לקשישים וניצולי שואה, ציין כי “מדובר בארגון מתנדבים שמחדש דירות של קשישים וניצולי שואה שגרים בבתים שאינם ראויים. התגייסנו עם הצוות שלנו, להתחיל להניע את התהליך, ולאפשר תנאים יותר נוחים וראויים ובטוחים למגורים בבית.

“צריך הרבה ידיים עובדות, חומרי בניה שיעזרו לבצע את השיפוץ על הצד הטוב יותר”. מורן מישון, מעצבת פנים ב”טמבור” שגם היא הגיעה לדירה סיפרה כי החברה תספק “חומרי הגמר והצבע שדרושים לחללים האלו, שיוכלו לחיות בשלום, באריכות ימים, בשלווה ובנחת. אנחנו יכולים לנסות לחפש בעלי מקצוע נישתיים, וננסה לחבר אותם לתוך הפרויקט הזה”.

ללוש הוסיף: “בימים הקרובים נביא את אחד הקבלנים שלנו שיעשה הערכת מצב של מה שצריך, ונתחיל לפרוט את זה לחומרים וללו”ז. אני מאמין שתוך שלושה שבועות אנחנו נסיים את התהליך”.

אבוקסיס שהביט בכל ההפקה שהגיעה לבית, אמר בהתרגשות: “אני רוצה להודות לכם, זה לא מובן מאליו, על כל התמיכה והעזרה. אני גם יכול לגייס ידיים פועלות. יש בי תחושה של בושה. אני מתבייש. אבל הגענו למצב של אין ברירה, ניסינו בעצמנו אבל זה בלתי אפשרי. אני ואחותי נתמודד עם הקשיים, לישון על הרצפה, ללא מיטה. בכל מצב. אבל בן אדם בגיל של סבא שלי, בעיות בגב, בעיות בריאותיות אחרות, לכן היה חשוב לי לבקש את העזרה הזו.

אתמול, אמר אבוקסיס למגדלור ניוז כי אנשים טובים מחממים את הלב של המשפחה. “חשוב לי להודות לכולם, למי ששלח הודעה והביע אכפתיות. המון תודה לרום גבס שנרתמו גם הם לעזור, לתרום ולשפץ מה שצריך”.

לכתבה ששודרה בתכנית “פאולה ולאון” – הקליקו. 

המעוניינים להצטרף לסיירת הזהב ולעזור בשיפוץ הבית – ניתן ליצור קשר במספר הטלפון 052-5663555, וכן להתקשר לנכד, מתן אבוקסיס, בטלפון 050-5566065. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן