אין מעלית בבית הספר "דרור" באור עקיבא – והמורה שחלתה מתקשה לעלות לקומה השנייה כדי ללמד

תימרה, מורה לביולוגיה המכינה למבחני הבגרות בישיבה התיכונית "אמי"ת- נתיבות דרור" חלתה בטרשת נפוצה ממתינה מזה שנה וחצי להנגשת מבנה בית הספר ● תימרה: "גורמי בית הספר שנמצאים בקשר עם העירייה אמרו לי שהכל תקוע" ● במשרד החינוך מעבירים את האחריות לעירייה, בעירייה מגלגלים חזרה למשרד החינוך

תימרה, מורה לביולוגיה המכינה למבחני הבגרות בישיבת "אמי"ת-דרור" באור עקיבא, אשר חלתה בטרשת נפוצה, ממתינה מזה שנה וחצי לטענתה, להנגשה של מבנה בית הספר על מנת שתוכל להגיע לקומה השנייה, למעבדה ולכיתה בה היא מלמדת את המקצוע. 

"כאמור, הכיתה והמעבדה בקומה השנייה, על מדרגות, והטרשת הנפוצה שבה תימרה לקתה הולכת ומתקדמת ומקשה עליה יותר יותר לטפס", דווח בתכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל, ששדורה בימים האחרונים.

תימרה מספרת כי המורים עוזרים, לפעמים התלמידים נותנים כתף, אבל הקושי גדול וגם העלבון. מה שמדהים הוא שהבניין של בית הספר חדש למדי, נחנך לפני שנים ספורות, יש פיר שעומד ריק ומחכה למעלית אבל היא לא מגיעה. תימרה התריעה מבעוד מועד שהיא תזדקק להנגשה, משרד החינוך תיקצב אבל הכל נתקע.

"בפעם האחרונה שאני ביררתי, הגורמים בבית הספר שעובדים מול העירייה, עושים כמה שהם יכולים כדי לדחוף את זה ולקדם את התהליך. מי שדיברתי איתו, אמרו לי שזה תקוע, ואין שום דבר חדש", סיפרה תימרה בגל"צ. "אני מניחה שלמעצר של ראש העיר ולכל הפרשה הזו יש השפעה – אבל בסופו של דבר זה פוגע בכל תושב ואזרח".

ישיבת נתיבות דרור באור עקיבא. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

יובל וגנר, היו"ר והמייסד של עמותת "נגישות ישראל" ציין כי "מדובר במורה עם מוגבלות. רואים מורה מתקשה שצריכה לעלות מדרגות. ברמה החינוכית – למה לא עושים משהו בעניין? זה בלתי נסבל".

הוא הוסיף: "לגופו של עניין, כפי שאמרתם, כל בית ספר חדש שאין בו צורך צריך שתהיה לו הכנה למעלית. הפיתרון הוא לא בעירייה, אלא במשרד החינוך. כל פעם זה אותו סיפור. יש גוף בשלטון המקומי, החברה למשק וכלכלה, שיכול לטפל בעניין בזריזות גבוהה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לתכנית: "המשרד תקצב את ההנגשה של בית הספר מיד עם קבלת הבקשה מטעם עיריית אור עקיבא והסכום עומד על כ-300,000 ש"ח. ביצוע העבודות מצוי בסמכות ובאחריות הרשות המקומית. המשרד עומד עם הרשות בקשר על מנת שזו תקדם את העבודות".

מעיריית אור עקיבא ורשת בתי הספר אמי"ת נמסר בתגובה: "התקציב למעלית הועבר בחודש יוני, אושר בישיבת מועצת העיר הראשונה שנערכה בחודש יולי, ואושרר על ידי משרד בהפנים בחודש אוגוסט. לאחרונה יועץ מעליות ערך סיור מקדים בבית הספר ומשרד החינוך אינו מאפשר לרשתות חינוך לעשות את העבודה ולקבל את ההרשאה התקציבית ותובע כי הדבר יעשה באמצעות הרשות המקומית".

"אין לי הסבר לפער הזמנים שצוין בתגובות", סיכמה תימרה לשאלה מדוע היא טוענת כי הפנתה את תשומת לבם של משרד החינוך ובית הספר לפני כשנה וחצי ואילו בעירייה מציינים כי רק לפני מספר חודשים אושר התקציב.

לראיון ולאייטם ששודר ב"יהיה בסדר" בגלי צה"ל – הקליקו. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן