Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הסוף לשדרת 100 הברושים היפה בכניסה לפרדס חנה? תושבים יצאו למאבק ברשת נגד ההחלטה

מעל 2,500 תושבים חתמו על עצומה: "לא לכריתת שדרת הברושים בכניסה לפרדס חנה לטובת תחנת דלק" ● גם ראשת המועצה הגר פרי יגור מתנגדת לכריתה והוציאה הודעה מפורטת לנושא

סערת הברושים בפרדס חנה-כרכור: תושבים במושבה גילו בשבוע האחרון כי ישנה כוונה לכרות שדרת ברושים היסטורית ויפה בכניסה ליישוב מכיוון צומת אלון (גן שמואל) – ממול לתחנת דלק קיימת (מתחם תטה). הדבר עורר כעס רב וגל של מחאות ברשתות החברתיות כנגד המהלך.

“תגידו שלום ולא להתראות לשדרת הברושים המופלאה בכניסה מצומת אלון עד ככר מגד”, כתבו בעמוד ‘מקום שמור’. “קודם בנו תחנת דלק בשדות ואז כביש גישה ויציאה ממנה וזה על חשבון שדרה היסטורית נמצאת בנספח השימור לתוכנית אם.

“זה לא מונע מועדה מחוזית לאשר למחוק אותה את כולה (בטח אפשר היה להוריד מינימום) והמועצה כבולה בחוזים. ובכל זאת אם היה חשוב לה הייתה צריכה להעיר את כולנו ללחוץ בכל דרך על המחוזית.  לצערנו אין מי שילחם את המאבקים הסביבתיים שמשנים את פנינו להיות כאחת המכוערות והמוחקות את אופייה כמו הרבה ישובים בישראל”.

“כריתת הברושים תהיה בכייה לדורות”

בינתיים, מעל 2,500 איש חתמו על עצומה נגד המהלך.”שדרת הברושים הממוקמת בין צומת אלון לצומת מגד עומדת להיכרת לטובת הכניסה והיציאה לתחנת הדלק והפיתוח המתוכנן סביבה (תחנת תדלוק ושטיפת מכוניות, מבנה לשירותי אחזקת רכב ומסעדה. סה”כ מתחם בנוי של כ 1200 מ”ר עם מסחר ושירותים)”, נכתב בעצומה.

“שדרה זו מהווה כניסה ייחודית והיסטורית ונמצאת כראויה לשימור ע”פ הנספח הנופי לשימור בתוכנית אב. אנו, תושבי ותושבות המועצה, פועלים על מנת למנוע את המהלך אשר ישנה לתמיד את פניה של הכניסה למושבה. חתימה על הטופס המצורף מהווה הסכמה שלכן ושלכם לנוסח הפנייה לראש המועצה”.

שדרת הברושים בכניסה לפרדס חנה. צילום: מהעמוד של הגר פרי-יגור

כאמור, עם היוודע הנושא – קמה צעקה גדולה ביישוב כאשר גם חברי מועצה נרתמו למהלך התודעתי נגד כריתת העצים.

התושבת ענבר כתבה ביממה האחרונה מסר זועם במיוחד בעקבות המהלך. “עברתם מסיסמאות של “מושבה ירוקה״ ל״מושבת האופניים״ והאג׳נדות כמובן שסותרות. כריתת הברושים תהיה בכייה לדורות! לא משנה מי אשם עכשיו. חייב פשוט חייב להכניס שיקולים אקולוגים לתוך הליך התכנון. (למה זה לא קורה?) לא יכול להיות מצב כזה שאתם מאשרים תכנית על הנייר ולא בודקים מה קיים שם! זו לא מקצועיות זו פשוט בושה. אפילו אדם שאין לו ניסיון תכנוני היה שואל את השאלה הפשוטה והמתבקשת הזו”.

“אעשה הכל ולא אתן לזה לקרות”

בסוף השבוע האחרון, הוציאה ראשת המועצה, הגר פרי יגור, הודעה ארוכה בה הסבירה את השתלשלות האירועים ומה הצעדים הבאים בנושא. “בשנת 1996 אושרה תכנית (ש/575) להקמת תחנת תדלוק ממזרח לדרך פיק”א”, פתחה וכתבה פרי יגור, “התכנית כללה שינוי יעוד מפרדס לאתר לתחנת תדלוק (השטח בבעלות פרטית) ושינוי תוואי קטע דרך מאושרת וקביעת הסדרי תנועה וחניה. בשנת 2016 הוגשה בקשה להיתר להקמת תחנת תדלוק מדרגה ג’ ומנהרת רחיצת מכוניות. היתר ניתן ע”י יו”ר הוועדה המקומית לשעבר, אלדד בר כוכבא, ערב הבחירות (2018).

“בין התנאים להיתר בשנת 2016 היתה חובת הגשת תכנית להסדרי תנועה שתאושר ע”י מע”צ ומשרד התחבורה. תכנית כזו הוגשה וההיתר כאמור נחתם ע”י בר כוכבא. ופה בדיוק מתחילה הבעיה… אף אחד, אבל אף אחד  לא נתן את דעתו על כך שהפתרון התנועתי שהוגש ונחתם טומן בחובו סכנת כריתה לכ-100 עצים, שדירת הברושים המפוארת מימי היווסדה של המושבה. שלחו את היזמים למע”צ ושלום על ישראל. ההיתר תאם לתב”ע ומה חשובים הפרטים “הקטנים”…

“איך הדבר התגלה כעת ?

“הבניה החלה… ובשנת 2019 הוגשו שתי בקשות לשינויים בהיתר – האחת, להקים מבנה לשירותי אחזקת רכב ומסעדה והשניה, ביטול עמדה אחת של תדלוק (2 במקום 3(. על בקשות אלה – לא חתמתי על היתר.

“הצבתי תנאים – ביטול שטח מסחר והתאמה של המבוקש לתכנית שבתוקף (התכנסות לזכויות הבניה המאושרות ולא מעבר) וכמובן ההיבט התחבורתי.

“מפה לשם… הגיעו היזמים עם תכנית התנועה. כן, זו שאושרה ב-2016. אלא מה, שלצורך יישומה, נדרשים אישורי כריתה. כריתה של כל אותם 100 עצים ובהם שדרת הברושים.

“כן כן. על זה בדיוק נאמר הפתגם העממי “אבן שטיפש אחד זרק לבאר, אלף חכמים לא יצליחו להוציאה”, או אם תרצו ועדיף… “חכם לא נכנס למקום שרק פיקח יכול לצאת ממנו”…. הנחיתי את הדרג המקצועי שלא לאשר הכריתה ולו של עץ אחד.

“נכון, יש היתר, לצערי ולצער כולנו. היתר שלא נתנו בו את הדעת לסוגיות נופיות ושימור. כשאמרתי בעבר שיד ימין לא ידעה מיד שמאל – גם כאן דוגמא נהדרת כי בעוד שיו”ר הוועדה דאז חתם על ההיתר, הוביל ראש המועצה תכנית מתאר שבה שדירת הברושים מוגדרת לשימור.

“אז איך יוצאים מזה ?

“יש כמה חלופות שצריכות להיבחן ובשבוע הקרוב תיערך פגישה רבת משתתפים עם כלל הגורמים בנושא, בהמשך לשני סיורים מקצועיים שנערכו השבוע. אני מקווה שנגיע להבנות. צריך לקחת בחשבון שהיות שניתן ליזמים היתר, אנו עלולים להיות חשופים לתביעות. אני מבטיחה לכם, אעשה הכל ולא אתן לזה לק(כ)רות “.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן