Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

משפט צביקה גנדלמן: “יש חפרפרת במשרד” – העדות הדרמטית של מהנדס עיריית חדרה לשעבר

משפט צביקה גנדלמן: “יש חפרפרת במשרד” – העדות הדרמטית של מהנדס עיריית חדרה לשעבר

הפרקליטות ניסתה להציג הקלטות סתר, עורכי דינו של ראש עיריית חדרה המושעה התנגדו

משפטו הפלילי של ראש עיריית חדרה המושעה צביקה גנדלמן נמשך החודש (דצמבר 2023) בבית המשפט השלום בחיפה, עם עדותו של מי שהיה משנת 2014 ועד 2018 מהנדס העירייה – אינג’ נועם גרייף. גנדלמן מואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים בכתב אישום שהוגש נגדו באוקטובר 2021.
למשטרה נקרא גרייף במהלך החקירה, רק לאחר שעזב את עיריית חדרה לטובת חברת ‘ישראל קנדה’ במגזר הפרטי.

צביקה גנדלמן (משמאל) והמנכ”ל לשעבר יעקב זיגדון | ארכיון: עיריית חדרה

במהלך הדיון בשבוע שעבר (10.12) ניסו עורכי דין הפרקליטות נגה בליקשטיין-שחורי וינון בראל, להציג ראיות אשר מקורם בהקלטות, חלקן נחשדות כהקלטות סתר שהושתלו בלשכת גנדלמן בניגוד לחוק.
עורך דינו של גנדלמן בראשות עמית חדד, לא הסכימו כי הקלטות שכאלה יוגשו לבית המשפט. ” אנחנו טוענים שכל האזנת הסתר הזו היא לא חוקית ואי אפשר לפצל את האודיו מהאודיו, כל ההליך הזה טבול מהתחלה ועד הסוף באי חוקיות. אנחנו מסכימים בכפוף למה שאמרתי שהדובר בשיחה הזו הוא נועם גרייף ולכן לא צריך לשאול שאלות בנושא הזה”.

בדיון עלה סיפור של התערבות בעבודת אגף ההנדסה עם טעם לפגם לדבריו של גרייף, שהעיד: “אני נכחתי בחדר של סיגל פורת, הייתה עובדת במחלקת הנדסה מחלקת רישוי, כנף הדלת נפתחה לעברי, בתיה נכנסה, הייתה מזכירה באגף ההנדסה, נכנסה לחדר של סיגל פורת, היא לא ראתה אותי ושפכה בפני סיגל “צריך לקדם את התיק הזה והזה של סמי לוי דחוף דחוף”, הבנתי שיש פה טעם נפגם, זה לא הגיוני, זו מזכירה שלי, כנראה היא קיבלה הנחיות מסמי. מיד דיווחתי על כך למנכ”ל העיריה מידית, כדי להעביר אותה מתפקידה כי יש חפרפרת במשרד, וזה לא ייתכן, וכך בוצע”.
לדברי גרייף, על האירוע הזה שהוגדר “חמור”, לא ביקשו בחקירת המשטרה פרטים נוספים.

במקרה נוסף העיד גרייף: “יזם מקומי בשם אילן מסיקה פנה אלי לגבי הסגה תכנונית שלא אישרתי לו, אינני זוכר בדיוק מה הייתה ההסגה, אבל כנראה זה פגע לו בקניין, וביקש ממני לאור העובדה שהשיח משפטי לערב את היועצת המשפטית של העירייה, דבר שהפתיע אותי, כי גברת שרון שרוני היא מאוד לא קואופרטיבית, בכלל. אבל נעתרתי, כי סך הכל אנחנו לטובת היזמים והצבור, ולמחרת כבר קיבלתי אישור מגברת שרוני, שבקשתו מקובלת. הופתעתי פעמיים. פעם אחת שזה למחרת היום, משהו שאין לזה אח ורע ביחסי עבודה מול שרון שרוני במהלך 4 שנות היכרותי עמה, וגם מהתשובה.

נעום גרייף | ארכיון: דוברות עיריית חדרה

“לא הרפיתי מהנושא, לא בגלל מסיקה, פשוט מהדרך. חקרתי את זה יותר לעומק, וחבר המועצה טל אליהו העיר את תשומת ליבי, שבן זוגה של שרון שרוני, רכש אצל אילן מסיקה בפרויקט הזה דירה. זה הדליק לי כמה נורות אדומות. פניתי לזיגדון מנכ”ל העירייה, ודיווחתי לו על הנושא. בנוסף, צירפתי לו את כל הפרוטוקולים ששרון נכחה בהם בנושא הזה של מסיקה ושותפיו. גם בדקתי במיסוי מקרקעין את מחיר הקנייה שהיה מופחת משמעותית ממחיר נורמטיבי. הדבר הזה לא התחבר לי בכלל. דיווחתי על כך, כלל הממצאים בכתב ובעל פה למנכ”ל העירייה, וככל שאני יודע מר זיגדון המשיך טיפול בנושא הזה. על כך דיווחתי במשטרה”.

במהלך הדיון והעדות, טען גרייף כי צביקה גנדלמן לא עסק בנושאים בעירייה להם יש לו ניגוד עניינים בהם. “לגבי עודד תורג’מן”, השיב המהנדס גרייף לאחת השאלות, “ראש העיר דיווח ליועצת המשפטית, והיועצת המשפטית הוציאה מזכר או מייל מסודר גם לגזבר, למנכ”ל ואלי. בנושא כפר הים, ראש העיר אמר לי לא פעם שהוא בניגוד עניינים לאור הליכים תכנוניים שהתנהלו מולם”.

בדיון עלו מספר רב של נושאים, בניהם פרויקטים שקודמו באותה התקופה, לפני כ-5 שנים, בהם מוזכרים היזם עודד תורג’מן, איש העסקים סמי לוי ועוד, ומוזכרים בדיון גם שמות נוספים בהקשרים שונים כמו בבר אפללו, אורלי נגר, טל אליהו ונוספים.

בין התשובות ענה גרייף לשאלות שהופנו כלפיו כי “לא כל האירועים עם סמי לוי חריגים. כשהיו אירועים חריגים עם סמי לוי הדבר קיבל ביטוי וזה דווח למנכ”ל העירייה וראש העיר, כמו כל יזם…. האמת היא אחת. ראש העיר הוא ראש העיר. אני עובד אצל ראש העיר. אני לא יכול להגיד לראש העיר עם מי להיפגש או לא. לרוב 99.99 אחוז מהפגישות מול היזמים, אני נכחתי. האם ייתכן שהיו ישיבות שלא נכחתי? ייתכן, אבל ראש העיר זה ראש העיר”.

עוד אמר גרייף בעדותו כי ” ראש העיר צביקה היה ראש העיר הכי הגון שעבדתי איתו מכל ראשי העיר שעבדו בתפקידו…. מבחינת צביקה הוא (סמי לוי) היה שווים בין שווים, מבחינתי אני אפילו החרפתי מול סמי לאור ההיסטוריה בינינו”.

על נהגו של גנדלמן, בבר אפללו, אמר גרייף: “בבר לא התערב, אבל הוא היה נוכח. הוא לא התערב, אבל למען ההגינות, הוא היה יותר מנהג, נקרא לזה ככה, אבל הוא לא התערב”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן