Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

תוכנית האב לתחבורה בחדרה הוצגה למועצה: פוקוס על התחבורה הציבורית, שבילי האופניים והכבישים

תוכנית האב לתחבורה בחדרה הוצגה למועצה: פוקוס על התחבורה הציבורית, שבילי האופניים והכבישים

מטרת התכנית הגרנדיוזית היא אפיון והגדרת צרכי העיר בתחום התחבורה וההתניידות במרחב, בדגש על תחבורה ציבורית, הליכתיות, נתיבי אופניים ורכבים פרטיים.

מהנדס עיריית חדרה, נדב הדר, הציג בשבוע שעבר לראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ולהנהלת העיר, את תכנית האב לתחבורה לעיר חדרה. התכנית מקודמת על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף ומשרד תכנון המתמחה בתכניות מסוג זה.

מטרת התכנית היא אפיון והגדרת צרכי העיר בתחום התחבורה וההתניידות במרחב, בדגש על תחבורה ציבורית, הליכתיות, נתיבי אופניים ורכבים פרטיים. מתן מענה תכנוני בתחומים בהם נדרשת התערבות. הכנת תכנית עבודה לשנת יעד 2040 הכוללת שלביות ביצוע.

עיקרי התכנית: שדרוג מערכת הדרכים העירונית והארצית בתחומי העיר הוספת שני כבישי רוחב חדשים: כביש יהודי פקיעין מכביש 4 מעל יער חדרה דרך מרכז התחבורה הצמוד לתחנת רכבת חדרה מערב ועד גבעת אולגה, המשך ביצוע כביש 9 הכולל חיבור במחלפים לכבישים 4 ו-2, מחלף תעשיות המחבר בין כביש 65 לאזור התעשייה, הוספת חיבורים משני צדי העיר מעל ומתחת לכביש 2, הקמת כבישים נוספים המחברים לתחנות רכבת חדרה מזרח וחדרה מערב, הפיכת כביש 4 לכביש עירוני ועוד.

שדרוג מערכת התחבורה הציבורית בדמות הקמת נתיבי תחבורה ציבורית בכל העיר, פרויקט הנתצ”ים כולל כיסוי מלא של כל העיר ממזרח למערב בדגש על אזורי ביקוש במרכז העיר, במוקדי תעסוקה ובחיבורים למערכות תחבורה ארציות. הפרויקט יכלול תכנון תשתית לרכבת קלה ממזרח למערב העיר ותגבור מערך האוטובוסים.
פרויקט הנתצ”ים הינו מגה פרויקט בקנה מידה עירוני וכולל תכנון מדוקדק של כל המרחב הציבורי בנתיבים אלו, פרויקט הנתצ”ים יוצא לתכנון בימים אלו.

הכנת רשת עירונית לאופנים ותכנית להגברת ההלכתיות במרכז העיר. התאמת המרחב העירוני לתמיכה ברוכבי אופניים באמצעות נתיבים מיוחדים ובטיחותיים, הקמת חניוני אופניים באזורי ביקוש.

הגברת ההליכתיות: העיקרון המנחה הוא החזרת המרחב הציבורי להולכי הרגל. הסדרת המרחב הציבורי באופן שיאפשר התניידות נוחה, בטוחה ונעימה במרחב הציבורי להולכי רגל. התכנית כוללת שדרוג רשת השבילים, יצירת הצללות והנגשת המרחב.

מהנדס העיר אינג’ נדב הדר אמר כי “חזון ראש העיר כולל את הפיכתה של חדרה למטרופולין ומרכז תעסוקה ושירותים לכלל יישובי האזור. בשל שטחה הגדול של העיר, מגוון התשתיות התחבורתיות החוצות את העיר ובכלל זה שני קווי רכבת ושני כבישים ברמה ארצית ותכניות הפיתוח הרבות המתוכננות בעיר, נדרש שינוי תפיסה בכל הנוגע להתניידות במרחב העירוני. תכנית האב לתחבורה הינה אחת התכניות המשמעותיות שמקודמות היום בעיר ומיישמת הלכה למעשה את השינוי התפיסתי המתחייב.

“תכנית האב לתחבורה תהווה את הבסיס לפרויקטי פיתוח תשתיות ותקבע לו”ז למימוש הפרויקטים. התכנית תשחרר חסמי פיתוח, תעודד עירוניות טובה ומקיימת, תאפשר מימוש תכניות התחדשות עירוניות ותשפר את הבטיחות ואיכות החיים של התושבים והמבקרים בעיר”.

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן: “תכנית האב לתחבורה, חשובה מאוד להמשך התפתחותה של העיר. זה לא סוד, שחדרה נמצאת בתנופת פיתוח אדירה ובמקביל גם בין חמשת הערים בישראל, עם הגירה חיובית לעיר, לכן החשיבות הרבה לסלילת צירי תנועה חדשים נוספים, טיפול ושיפוץ התשתית הקיימת והשקעה חסרת תקדים בנתצ”ים, שיוצא לתכנון בימים אלו ממש”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן