הערב: מחזמר בהפקה ייחודית המשלב את ילדי אור עקיבא יעלה במרכז המוסיקה

"הדגש היה על שיפור היכולת הקולית, בניית קבוצה הומוגנית ושיפור מיומנויות מוזיקלית אצל כל משתתף". בראודה על רקע מרכז המוסיקה באור עקיבא || צילום: אלן צ'פלסקי

שיתוף פעולה מיוחד בין הקונסרבטוריון למוסיקה באור עקיבא, מנהלו צח גרטנר והמוסיקאית והיוצרת אביבה בראודה הוליד את המחזמר "יוסף וכתונת הפסים המשגעת" שתוצג הערב (חמישי, 18.7.19, בשעה 19:00, כניסה חופשית) לראשונה במרכז המוסיקה בעיר. 

הכל החל בחודש ינואר האחרון, אז הגיעה בראודה לאור עקיבא במטרה להקים עם גרטנר מחלקה קולית בקונסרבטוריון. השניים החליטו לאתגר את עצמם ואת ילדי אור עקיבא בפרויקט שלא נעשה במרכז עד כה: הפקת מחזמר עם ילדי העיר.

"יצאנו לבתי הספר היסודיים, בחנו קבוצה גדולה מאוד של ילדים בכתות ג'-ו' שמתוכם בחרנו את הילדים המתאימים ביותר למיזם", מספרת היום בראודה, רגע לפני שהמחזמר עולה על הבמה. "לאחר המבחן השני, שנערך במרכז המוזיקה, התקבלה קבוצת ילדים ויצאנו לדרך. בפברואר 2019 התחלנו חזרות בקצב של פעם בשבוע". 

בראודה מציינת כי "הדגש היה על שיפור היכולת הקולית, בניית קבוצה הומוגנית ושיפור מיומנויות מוזיקלית אצל כל משתתף. האתגר היה לבנות אחידות קולית אצל ילדים שמעולם לא שרו יחד. לכל אחד יש את סגנונו ורמתו ונדרשו סבלנות, אורך רוח ומטרה ברורה מול עיני הילדים כדי להניע אותם לצאת מאזורי הנוחות הברורים להם כל כך ולהבין את התועלת הרבה המופקת מהשתתפות בפרויקט".

לדבריה, התועלות הנובעות מלימודי מוזיקה הן רבות. "ידועה בציבור השפעתם הברוכה והברורה של לימודי המוזיקה על התפתחות המוח, שיפור יכולות הקשב והריכוז, התמצאות במרחב והקואורדינציה. כל זה הולך ומתעצם כאשר שרים ומנגנים יחד. האחריות המוטלת על כל אחד מחברי הקבוצה היא רבה – הן לתפקידו שלו והן להצלחת תפקידם של האחרים. זוהי דרך נפלאה ללמוד את פירושו המעשי של המושג 'שיתוף פעולה'".

 

מהר מאוד לאחר שהילדים הגיעו ליכולות ביצועיות טובות, הם השתלבו בפרוייקט "מוזיקה ויוה" שבו ילדי העיר שרים ומגנים לילדי הגנים בעיר, מיזם שאותו מובילה סיגלית שלו. "הופענו בפני גנים רבים בעיר, כאשר הגננות מלמדות את הילדים את החומרים לפני הגעתנו וכך נוצרת חוויה ייחודית של קונצרט חי", מתארת בראודה. "בקונצרטים השתתפו תלמידים נוספים ממרכז המוזיקה המנגנים על כלים שונים – כך נחשפו כולם לחדוות המוזיקה באופנים שונים. לא ברור מי "הרוויח" יותר – הילדים של הגנים או הילדים המופיעים אבל דבר אחד ברור: כל הנוגעים בדבר נהנו מאוד ונוצר חיבור בלתי אמצעי בין ילדי העיר באמצעות המוזיקה". 

חלקים מהמחזמר הועלו כבר אז, בממשקים השונים שבין הילדים לילדי הגנים וכן בקונצרטים של מרכז המוסיקה, והיום לאחר חמישה וחצי חודשי עבודה התוצאה המרתקת תעלה על הבמה בדמות מחזמר בבימוי מלא כולל תלבושות, אביזרים, תנועה ומשחק על הבמה. "זהו צעד ראשון, אך מאוד מבטיח ליצירת תרבות שירה גבוהה בעיר", מצהירה בראודה שמוסיפה לתאר כי ההפקה נעשתה בשילוב "ויואצ'ה – בית ספר למוזיקה" שנמצא בשער-אפרים.

"יוסף וכתונת הפסים המשגעת" הוא המחזמר התנ"כי הראשון של הצמד טים רייס ואנדרו לויד וובר. זהו סיפורו של יוסף בעל החלומות, המועדף ע"י אביו מכל אחיו, אשר קנאתם גורמת להם
למכור אותו לישמעאלים. משם מתגלגל יוסף דרך ביתו של פוטיפר, איש עסקים ממולח, לכלא. בעודו בכלא, יוסף פותר את חלומותיהם של שר האופים ושר המשקים ובשל כך הוא נקרא לפרעה המלך כדי לפתור את חלומותיו. 

המחזמר הועלה לראשונה בשנת 1968 בפני תלמידי בית ספר ורק בשנת 1973 הועלה בגרסה המוכרת בלונדון. מאז הפך להיות אחד ממחזות הזמר האהובים והמצליחים בעולם.

בראודה, מוזיקאית ויוצרת אירועי קונספט עם תוכן ועניין שנשאר לאורך זמן, עוסקת כזמרת, מורה לפיתוח קול, מנצחת מקהלות, בעלת "ויואצ'ה- בית ספר למוזיקה", ומרצה. היא בעלת תואר שני בחינוך מוזיקלי, ולימודי ניצוח מקהלות ותזמורות. עובדת במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית שנים רבות בתפקידים מגוונים כולל תפקידי ניהול רבים.

במסגרת אירועי קונספט שהיא יוצרת, היא מפיקה אירועים לקהלים שונים – ארגונים, חברות, פרטיים ומוסדות – עם תוכן ועניין שנשאר לאורך זמן. "מדובר בהפקה מלאה של אירוע משלב הרעיון עד לאחר הביצוע, אירוע שנבנה באופן ייחודי לכל לקוח בהתאם לרצונותיו, צרכיו ותקציבו", היא מציינת. 

הבנת הפרעות אכילה: ניווט דרך אתגר בריאותי מורכב

הפרעות אכילה הן מצבים חמורים המאופיינים בהפרעות בהתנהגויות אכילה ובמחשבות ורגשות קשורים. הם אינם עוסקים רק באוכל, במשקל או במראה החיצוני, אלא בבעיות בריאות נפשיות מורכבות שעלולות להיות להן השלכות חמורות אם לא מטפלים בהן

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן