Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מנחם (מוקי) וולף, מראשוני עובדי הקולנוע הנוסטלגי באור עקיבא, נפטר מקורונה

מנחם (מוקי) וולף, מראשוני עובדי הקולנוע הנוסטלגי באור עקיבא, נפטר מקורונה

וולף עמד בראש חטיבת ההנדסה ברשות השידור, וגידל דורות של טכנאים צעירים. הוריו, קורט וולף ורעייתו מפרדס חנה-כרכור, הפעילו את הקולנוע במרכז העיר ● "משפחה שהטביעה את חותמה באור עקיבא"

מי שזוכר את בית הקולנוע הנוסטלגי באור עקיבא, במרכז העיר, אי שם בשלהי שנות ה-50-60 ולאחריהם, ודאי ייזכר בשמם של בני משפחת וולף, מי שניהלו את הקולנוע בתחילת דרכו.

מנחם מוקי וולף (77) נפטר בשבוע שעבר מסיבוכי המחלה. וולף עמד בראש חטיבת ההנדסה ברשות השידור, וגידל דורות של טכנאים צעירים.  הוא גדל בפרדס חנה, למד הנדסה והתקבל לצוות ההקמה של רשות השידור.

בתו עדי סיפרה השבוע ל”ידיעות אחרונות” כי עולם הקולנוע היה בדמו מגיל צעיר, הוא עזר להורים שלו לערוך הקרנות של סרטים בבסיסים צבאיים, הסתובב בכל הארץ עם הציוד על הטוסטוס. הוא צילם כל אירוע משפחתי, המצלמה היתה איבר מהגוף שלו.

הוא הותיר אחריו רעייה, שתי בנות ושלושה נכדים. בתו הבכורה שמרית וולף-שפאק ספדה לו והזכירה את אהבתו לפירות ההדר שהזכירו לו את מקום הולדתו פרדס חנה.

הידיעה שפורסמה השבוע בידיעות אחרונות. למעלה: פוסט שפרסמה בתו בפייסבוק. צילומים: צילומי מסך

תושב אור עקיבא יוסי אזולאי כתב ברשת החברתית על וולף: “הוא היה המסריט בקולנוע באור עקיבא, שלאחרונה עבד ברשות השידור. ההורים שלו היו ממקימי הקולנוע באור עקיבא . לאביו קראנו וולף ולאימו חיה. הוא היה חלק מאור עקיבא והיום נפטר מהנגיף. יהיה זכרו ברוך”.

תושבת העיר, צילה כתבה: “שמוליק, איך הוא השתנה, זוכרים אותו צעיר ממש. יהי זכרו ברוך. היתה משפחה שקטה ומופנמת. עצוב”.

התושב אריאל ציין “גם אני ראיתי סרטים בבית הקולנוע הישן אצל חיה ובעלה וולף ומוקי. ביקרתי בביתם לא פעם בפרדס חנה ביחד עם אבי השוטר הראשון של אור עקיבא ברוך קורן קורנשטיין. לאבי היה משרד במועצה ליד משרדו של עני שלום ראש המועצה למי שזוכר. בהפסקה של הסרט היינו קונים קסטה אצל גורזי”.

התושבת ורד הוסיפה: “ואוו מי לא זוכר איזה הורים ענקיים שהטביעו חותמם באור עקיבא. אין ילד עולה חדש או תושב אור עקיבא שנשאר מחוץ להקרנת סרט בנסיבות של תשלום. קודם הכניס ואחר כך קבל תמורה או בכלל לא. אין דברים כאלה. זה היה סינמה פרדיסו האמיתי המקורי והילדים זוכרים ממש רגעים ומלא סיפורים. יהי זכרו ברוך”.

מ”מ מנהל היכל התרבות באור עקיבא מאיר קורן הזכיר כי “לפני כ10 שנים צולמה תוכנית טלוויזיה אצלנו בהיכל והוא הגיע. קישרתי בינו לבין שלמה סוויסה”.

בספרו של עו”ד שלום שבתאי, “הדרך אל האור – 60 לאור עקיבא”, סופר על בית הקולנוע בעיר, שהוקם ביישוב במתחם בו נמצא היום הסופר פארם, בצמוד לבנק הפועלים במרכז העיר.

“ביום 20/1/55, לאחר שהמועצה פרסמה שוב מכרז בנושא, נתקבלה הצעתו של קורט וולף ורעייתו מפרדס חנה, לבנות בית קולנוע לכ-500 מקומות ישיבה שיכלול גם קופה, מזנון, בתי שימוש ובמה להצגות תיאטרון. ביום 29/11/56 מאשרת המועצה הלוואה על סך 10,000 ל”י ונכנסת כשותפה לקולנוע שיופעל גם כבית תרבות.

על מנחם מוקי וולף, בנם של קורט ורעייתו, סופר כי היה זה שממונה על התאמת התרגום לתמונות על המסך. הקולנוע היווה מוקד ומרכז חיים שוקק תרבות לתושבי אור עקיבא באותה תקופה ובעשורים שלאחריהם עד שנסגר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן