בשורה משמחת למטיילים ולחובבי הטבע: שמורת טבע חדשה תוקם בבנימינה

בשורות טובות לטבע ולבתי הגידול המימיים: הוועדה המחוזית חיפה החליטה לקדם את תוכנית רשות הטבע והגנים לשמורת טבע על שטח של כ-800 דונם בבנימינה. שמה של השמורה החדשה יהיה "אחו בנימינה"

הועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה להפקיד את התוכנית לשמורת טבע חדשה בבנימינה – 'אחו בנימינה'.

התוכנית המקודמת על ידי רשות הטבע והגנים, הינה על שטח של 888 דונם, וממוקמת בבקעת הנדיב, מדרום לנחל עדה, בתווך שבין בנימינה לפרדס חנה כרכור, וגובלת במערב בחולות קיסריה.

השמורה מהווה את אחד השרידים האחרונים של ביצות שכיסו בעבר חלקים ניכרים ממישור החוף. האחו הוא שטח מישורי גדול ובו נביעות ושטחים המוצפים, בחלקם עונתית ובחלקם כל השנה. בשמורה ניתן למצוא מגוון רחב של צמחים האופייניים לבתי גידול מימיים, חלקם נדירים ובסכנת הכחדה.

בנוסף להיותו בית גידול רגיש למגוון רחב של צמחים בסכנת הכחדה, אחו בנימינה הוא חלק ממסדרון אקולוגי חשוב שמקשר את רמות מנשה עם חוף הכרמל דרך הנחלים ברקן ועדה.

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "לצד תוכניות פיתוח, הוועדה המחוזית חיפה דואגת לקידום שמורות טבע במחוז. התוכנית באה לידי ביטוי גם בתוכנית המתאר שקודמה לבנימינה גבעת עדה. תוכנית שמורת הטבע 'אחו בנימינה' תסייע בשמירה על המערכת האקולוגית בישראל למען הדורות הבאים".

לדברי מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, "שטח השמורה הוא נדיר וערכי מבחינה אקולוגית הן מבחינת בית הגידול המימי המאכלס מיני צומח נדירים ביניהם סחלב הביצות, אירוס הביצות ורד צידוני ועוד, והן מבחינת הקישוריות האקולוגית שלו ממזרח למערב המהווה חוליה חשובה במסדרון האקולוגי.

"אנו מודים ומברכים על החלטת הועדה וחבריה על  קידום תכנית השמורה שהוצעה על ידינו ומודים גם לתומכים הרבים בתכנית ביניהם איתי ויסברג, ראש המועצה בנימינה גבעת עדה, משה יזרעאלי, מנכ"ל רשות ניקוז כרמל והגר פרי יגור, ראש המועצה פרדס חנה כרכור. כמו כן תודתנו לקרן לשטחים פתוחים בראשות רמ"י על שאפשרה לנו לרכוש את קרקעות השמורה בשנים האחרונות.

"עשייה מבורכת זו של קידום שמורות טבע חדשות היא הדרך הטובה ביותר לשמור על הטבע היפה והמיוחד של ישראל למען הדור הנוכחי והדורות הבאים".

בתוך כך באופן סמלי, התוכנית לשמורת הטבע "אחו בנימינה", המאופיינת כבית גידול מימי, מתקדמת שלב משמעותי בדיוק בשבוע שבו מציינות כל המדינות החתומות על אמנת רמסר, ביניהן ישראל באמצעות רשות הטבע והגנים, את היום הבינלאומי לשמירה על בתי גידול מימיים ( מצוין בכל שנה ב-2 בפברואר).

מטרת יום זה היא להעלות את המודעת לשמירה על בתי גידול אלו על ערכי הטבע הייחודיים שבהם ולמען האדם. הנושא של היום הבינלאומי  השנה, מדגיש את חשיבות מקווי המים ובתי הגידול המימיים כמקור של מים מתוקים והוא מעודד פעולות לשיקומם ולמניעת אובדנם לטובת הטבע ולטובת החיים והאדם.

// בתמונה: נוף שמורת טבע מוצעת אחו בנימינה. צילום: בן רוזנברג, רשות הטבע והגנים

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן