יש תכנית, ממתינים לתקצוב: לחץ על נתיבי ישראל להסדיר את צומת ברניצקי

שנת 2020 מסתיימת כשאחת הצמתיים המרכזיים של אור עקיבא ובנימינה תקוע בתכנון ותקצוב שדרוג שיפחית את התאונות במקום, עומסי התנועה, והבלגאן שמתרחש שם מדי יום ● מנהל אגף תחבורה בעירייה איציק פתיתו: "על פי הערכות, העבודות יחלו בחודשים ינואר-פברואר" ● נתיבי ישראל: "כרגע הפרויקט לא מתוקצב"

צומת ברניצקי הפך בשנים האחרונות להיות מהצמתים המסוכנים והמבולגנים באזור שבין חדרה לזכרון יעקב. הצומת המחבר בין כביש, צפון אור עקיבא ובנימינה, הופך עמוס יותר ויותר, ובסיומה של 2020 לא נראה שהפתרון קרוב להתממש.

כזכור, תאונות רבים רבות אירעו בצומת גם בשנה החולפת, רבות מהן הסתיימו בלא פגיעה בנפש אולם עם פגיעות ברכוש וטראומות לא קטנות. זאת לצד עומסי תנועה כבדים מורגשים הן לבאים מדרום למערב, לכיוון אור עקיבא, והן לבאים ממערב לבנימינה או לכיוון חיפה.

בעיה חריפה נוספת היא השתלבות הרכבים המבקשים להגיע לתחנת הדלק "פז" הנמצאת בצומת. חוסר תמרור וחוסר סינכרון בין הנהגים גורם לא אחת לעומסים, עצבים וכעס, צפירות ובמקרה הגרוע יותר – לתאונה.

תאונה בצומת בשנה האחרונה. צילום: עידן אלקיים

מנהל אגף תחבורה בעיריית אור עקיבא איציק פתיתו מודה כי מדובר בצומת בעייתי, וכי הפרויקטים לשדרוג הצומת כוללים כאלה ביוזמת העירייה, בקטע הכביש השייך לה מוניציפאלית, וחלק אחר, המרכזי, לנתיבי ישראל.

"מה שלא תלוי בעירייה הוא החיבור לכביש 4, תחום הדרך של נתיבי ישראל", מסביר פתיתו. "אנחנו עובדים מול החברה זמן רב. יש תכנית מאושרת לביצוע שינויים בצומת, כולל יציאה בשני נתיבים מאור עקיבא ונתיב השתלבות בכביש 4. התכנית אושרה.

"תהיה כניסה חדשה לתחנת הדלק, שתהיה פחות מול הפנצ'רייה. תהיה כניסה שמאלה לתוך תחנת הדלק, אבל זו תתרחק מהצומת. העבודה תתבצע בשלב זה עד לשם".

כך נראה הצומת מדי בוקר. עומסי התנועה בברניצקי לבאים מאור עקיבא

פתיתו מציין כי על פי הערכות, העבודות הללו יחלו בחודשים ינואר-פברואר. "אנחנו מקווים שבעקבות הבחירות והתקציב, לא יעצרו העבודות. בישיבה האחרונה עם נתיבי ישראל דובר על ינואר-פברואר, עבודה של כ-3 שבועות שתיעשה בעיקר בשעות הלילה. בנוסף יוארך משך זמן רמזור הפנייה שמאלה לכיוון אור עקיבא, לבאים מדרום לצפון, כדי להפחית את העומסים".

מחברת "נתיבי ישראל" נמסר בתגובה: "אנחנו בשלבי תכנון סופיים, כרגע הפרויקט לא מתוקצב לביצוע, אך נמצא בתעדוף גבוה במסגרת טיפול במוקדי סיכון".

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן