היום זה מתחיל: פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים הבינלאומי נוחת בבנימינה-גבעת עדה


"ימים של קולנוע", פסטיבל סרטים המציג סרטים דוקומנטריים מישראל וממדינות העולם, יתקיים זו השנה השניה בלב המושבות בנימינה וגבעת עדה ויציע לאורחיו חגיגה של סרטים, תרבות וטבע בלב בקעת הנדיב.

בפסטיבל יוקרנו מגוון סרטים דוקומנטריים שיתפרסו על פני 3 ימי הקרנה המספרים סיפורי חיים אנושיים של דמויות ייחודיות ואנשים עם סיפור חיים מרתק.  הפסטיבל פונה לכל הגילאים ויכלול סרטים לקהל הרחב החל מילדים ובני נוער, סרטים לכל המשפחה וסרטים למבוגרים  בשעות הערב המאוחרות יותר.

הסרטים בפסטיבל יוקרנו ברחבי המושבות וב"קולנוע ביתי" שבו תושבי בנימינה-גבעת עדה פותחים את בתיהם לקולנוע איכותי ומזמינים את הקהל ליהנות מאווירה ביתית ואינטימית הכוללת יין מקומי, כיבוד קל ואירוח חם ומזמין.

יומו הראשון הפסטיבל יוקדש לנושא "קיבוץ גלויות " (יום שלישי 24/7/18)

16:00 קולנוע לכל המשפחה- בבית התרבות בגבעת עדהאלון גור אריה מרצה לקולנוע, במאי ותסריטאי בהרצאה מהנה ומצחיקה לילדים ולכל המשפחה.  מסנוקר ועד חלפון- סרטים ישראלים שהפכו לפולחן במדינה של קיבוץ גלויות.

17:30 בית קולנוע- ב"מועדון לחבר" בבנימינה – הקרנת הסרט טינריר ירושלים- הדים מהמלאח/ 87 דקות/  במאי כאמל השקר. הסרט מתלווה ליהודים שעלו מטינריר ולמוסלמים הזוכרים אותם ומשרטט תמונה מעוררת געגוע של חיי שיתוף בין יהודים ומוסלמים. לאחר ההקרנה יתקיים מפגש עם היוצר שמגיע במיוחד לפסטיבל ממרוקו.

רצועת "קולנוע ביתי"- בבתים פרטיים 19:00

19:00 המסע של ילדי טהרן /60 דקות/  סרטם של יהודה קווה, דוד טור ודליה גוטמן. סיפור חילוצם של כ-700 ילדים יהודים, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה והבאתם לארץ-ישראל. לאחר נתיב נדודים נפתל ורב תחנות, בהן טהרן. ( לפני ההקרנה מפגש עם היוצרת דליה גוטמן )

19:00 צל בבגדד/ 70 דקות / במאים דוקי וגליה דרור. סיפורה שללינדה עבדול עזיז נוחין, עיתונאית ישראלית שבצעירותה נמלטה מארץמולדתהעיראק, במהלך שנות ה-70, ועל הקשר שלה עם עיתונאי עיראקי צעיר שיוצר איתה קשר במאמץ לעזור לה לחקור את היעלמותו של אביה בעיראק זמן קצר אחרי שנמלטה משם.

 19:00 שיר ידידות- רבי דוד בוזגלו / 63 דקות/ במאי רפאל בלולו. סרט על המשורר והפייטן ר' דוד בוזגלו,שנולד ופעל רוב חייו במרוקו.

20:45 ערב מהסרטים באמפי דשא (מתחם יד לבנים) בנימינה, ערב של פנטזיה טורקית הכולל הקרנה של סרט והופעה.

הסרט "קדי- החתולים של איסטנבול" / 80 דקות/ סרטה של גיידה טורון. דרך מבט אינטימי ואוהב על קהילות חתולי הרחוב של איסטנבול, אנו זוכים לדיוקן רענן ויוצא דופן של העיר על הרחובות, התושבים, וחיי היומיום שלהם.

עם סיום ההקרנה יעלה על הבמה מהמט דאש, הכוכב העולה בזמר הטורקי ולהקתו במופע מלהיב ומרגש של מוסיקה טורקית מסורתית.

יומו השני של הפסטיבל יוקדש לדוקו ספורט (יום רביעי 25/7/18)

16:00 קולנוע לכל המשפחה- בבית התרבות בגבעת עדה

רונאלדו/ 102 דקות/ סרטו של אנטוני וואנקה, הצצה לחייו של אחד הספורטאים המפורסמים בעולם כריסטיאנו רונאלדו.

17:30 בית קולנוע- במועדון לחבר, טהורה לעד/ 87 דקות/  סרטה של מאיה זינשטיין. סיפורה של אחת העונות הדרמטיות בהיסטוריה של מועדון הפאר – בית"ר ירושלים.

19:00 "קולנוע ביתי"- הקרנות בבתים פרטיים

19:00 חלומות בארסה /120 דקות/  סרטו של ג'ורדי לומפארט, סיפורו של אחד ממועדוני הפאר הגדולים בעולם- ברצלונה, ושל הכוכב הכי גדול שלו – ליאו מסי.

19:00 מראדונה/ 96 דקות / סרטו של אמיר קוסטוריצה. סרט דוקומנטרי יוצא דופן על “השחקן של המאה” – מפי מעריצו הגדול ביותר.

19:00 אני, יוסיין בולט/ 107 דקות/ סרטם של בנג'מין וגייב טרנר. הפתיחות, המשברים ורגעי ההתעלות בסרט מאירים את הפן האנושי, והמפתיע של האתלט המהולל.

20:45 ערב מהסרטים- במתחם יד לבנים,

הקרנת הסרט 77:78  על המפה/ 78 דקות/ סרטו של דני מנקין. הסרט מספר על השנה המופלאה והנוסטלגית 1977, דרך סיפורה של קבוצת הספורט האגדית מכבי תל אביב.

*לאחר הסרט מפגש של הקהל עם טל ברודי ואולסי פרי כוכבי העבר של מכבי תל אביב

יומו השלישי של הפסטיבל יוקדש לנושא "רוקולנוע" ( יום חמישי 26.7.18)

16:00 קולנוע לכל המשפחה- בבית התרבות של גבעת עדה.  האם זה באמת נכון שכל מה שצריך זה אהבה? הרצאה לילדים על הביטלס. ישיב כהן ראש החוג לתולדות המוזיקה בהרצאה חכמה ומצחיקה מלווה בקטעי וידאו וקטעי מוסיקה  על סיפורה של הלהקה המפורסמת בעולם. ההופעות, האלבומים, הביטלמניה וסרטי הקולנוע, ועד לצלילה אל פפרלנד הצבעונית בצוללת הצהובה.

17:30 במועדון לחבר  בבנימינה, חייב לזוז/75 דקות/ במאי:  אבידע לבני. "אהוד בנאי והפליטים". -כך נבנתה חברות חד-פעמית של מוזיקאים, שרק המוות היה יכול להפריד ביניהם. ( לאחר ההקרנה מפגש עם היוצר – אבידע לבני )

קולנוע ביתי- בבתים פרטיים:

19:00 מחפשים את שוגרמן/ 86 דקות/ במאי : מאליק בנג'לול

19:00 שדה של חולמים/ 65 דקות / במאי: נועם סטולרמן. שלושה קיבוצניקים צעירים מחליטים ולנסוע ללונדון במטרה להיות הלהקה הלוהטת של העיר.  (לאחר ההקרנה מפגש עם היוצר – נועם סטולרמן )

19:00 אף אחד לא שמע על חתולים פרסיים/  106 דקות/ במאי: בהמן גובאדי. מסע מוזיקאלי מחתרתי בטהרן.

20:45 ערב מהסרטים במתחם יד לבנים, אריק איינשטיין- שיר אהבה סטנדרטי ( פרק ראשון מתוך סדרה )/ 50 דק/ אבידע לבני, אסף אמיר ויואב קוטנר. פרק ראשון מתוך סדרה ביוגרפית מוזיקלית המביאה את סיפורו של אריק איינשטיין — האיש שקולו הוא עוגן משמעותי בתרבות הישראלית וסיפורו הוא גם סיפורה.

אחרי הקרנת הסרט, המופע " לקחת פסק זמן" של שם טוב -לוי במופע המוקדש ליצירתו המשותפת עם אריק אינשטיין-גדול זמרי ישראל והאב הרוחני של הרוק הישראלי. "עוד ניפגש", "פסק זמן", "שלוש ארבע ולעבודה", "שיר של אחרי המלחמה", "תוצרת הארץ", "דון קישוט", "זה בראש שלך", "יכול להיות שזה נגמר" ועוד.

 

הפסטיבל "ימים של קולנוע" הוא פרי שיתוף פעולה של המשרד לשיתוף פעולה אזורי עם המועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה ומתנ"ס בנימינה גבעת עדה.

הכניסה לכל אירועי הפסטיבל חופשית והקהל מוזמן לחגיגה של סרטים, יצירה וטבע.

יש לכם סיפור מעניין שתרצו שיתפרסם? שתפו אותנו במסר האדום.


[fbcomments]

 [blog_news title="עוד חדשות" style="" count="3" category="" category_multi="" excerpt="0" link="" link_title=""]

 

 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן