עם פרדס חנה, אור עקיבא, חריש ועוד: זה המועד לפתיחתו של בית העלמין האזורי בחולות קיסריה

בית העלמין האזורי המדובר בחולות קיסריה מתוכנן כבר 8 שנים וכעת נודע כי הוא עשוי להתחיל לפעול בתוך 3 שנים ● אחרי 5 רשויות מקומיות שכבר הבטיחו את מקומן במתחם הקבורה החדש - השבוע הצטרפה אליו רשות שישית ● כל הפרטים

העיר חריש החליטה השבוע להצטרף להתאגדות בית העלמין האזורי שיקום על חולות קיסריה (שטח קיסריה) ובכך תהיה הרשות ה-6 שתשתמש בשירותי בית העלמין האזורי. כך הוחלט בישיבת המועצה של עיריית חריש השבוע – למורת רוחם של תושבי חריש שציפו לבית עלמין קרוב יותר בתוך העיר או בצוותא עם מועצה אזורית מנשה השכנה.

אבל לא רק חריש תהיה בפנים – אלא כאמור, עוד 5 רשויות נוספות, שיצפו להתגבר על הקושי במחסור במקומות קבורה ביישובים בערים שלהם – בנימינה, זכרון יעקב, אור עקיבא, פרדס חנה-כרכור וקיסריה. התכנון כרגע הוא כי בית העלמין יקום בתוך 3 שנים מהיום, משמע בשנת 2024-2025.

בית העלמין האזורי מתוכנן על שטח בן כ-106 דונם המצוי מצפון לאזור התעשייה קיסריה, ממזרח לתחנת מיתוג (להלן: "תחמ"ג") קיסריה של חברת החשמל ולדרך אזורית 652, וממערב למסילת החוף. שטח התכנית אינו כלול בתחומה של רשות מקומית, ומהווה מרחב תכנון מקומי-מחוזי ("שטח גלילי"). שטח התכנית מוחכר לקרן קיסריה, הרשומה בתכנית כבעלי הקרקע, ומנוהל באמצעות החברה לפיתוח קיסריה.

ב-2017 ו-2018 נדונו שתי התנגדויות לשטח שנבחר כבית העלמין, התנגדויות שהגישו החברה להגנת הטבע והחברה לפיתוח קיסריה בעצמה. בערר החפ"ק נטען כי נפלו פגמים מהותיים באישור התכנית כשהיא סותרת הוראות של תכניות הגבוהות ממנה בהיררכיה התכנונית וכי התכנית אינה נותנת מענה תחבורתי ראוי, ופוגעת פגיעה מהותית בזכויות החפ"ק.

כאמור, חריש מצטרפת אל הרשויות בשירותי בית העלמין האזורי החדש לאחר שמו"מ שלה עם מועצה איזורית מנשה לקבלת שירות מבית העלמין החדש שיוקם ליד שער מנשה – לא צלח ועלה על שרטון.

מעיריית חריש נמסר כי "רשויות רבות בישראל הצטרפו לקבורה בבתי עלמין אזוריים (כמו תל רגב וירקון, למשל). למיזם הקמת בית העלמין האזורי בחולות קיסריה כבר הצטרפו מספר רשויות מקומיות, כאשר עיריית חריש בחנה את סוגיית הקבורה במשך תקופה ארוכה ופנתה לקבלת חוות דעת מומחה. חוות הדעת של אורית מסמי, יועצת ומלווה פרוייקטים בתחום הקבורה, הציגה את היתרונות והחסרונות בהקמת בית עלמין בתוך העיר אל מול הצטרפות לקבורה בבית העלמין האזורי בחולות קיסריה".

על פי חוות הדעת, בית עלמין בתוך העיר הוא אמנם נגיש יותר, בעל אופי מקומי ומאפשר עצמאות ושליטה בהליכי התכנון, אך בית עלמין בתוך העיר מגביל את השימוש בסביבה שלו ויש לו השפעה על הנוף והמראה של העיר. יתירה מזו, השטח הסלעי שבו שוכנת חריש מייקרת את עלויות הפיתוח, וגם התכנון וההקמה כרוכים בעלויות נכבדות.

"על פי חוות הדעת, בית העלמין בחולות קיסריה יוקם במרחק נסיעה סביר מחריש (כ-20 דקות בקירוב). הקמת בית עלמין אזורי מלווה בסיוע פיננסי של המדינה וכל עלות הקמת התשתיות שבו תתחלק בין כל גופי הקבורה השותפים. העירייה תוכל להיות מעורבת בתכנון החלקה שתוקצה לחריש, ניהול הקבורה בחלקה יתבצע על ידה והיא תמנה נציג מטעמה שייצג את האינטרסים שלה במנהלת בית העלמין.

"על פי התחזיות כיום, הקמת בית העלמין האזורי בחולות קיסריה צפויה להסתיים בתוך שלוש שנים", מסביר ראש העיר יצחק קשת. "הצטרפות חריש לבית העלמין האזורי תחסוך עלויות רבות לקופה הציבורית של העיר. זה הדבר הנכון לעשות".

"בוקר טוב, חגיגי ושמח": גיל חנניה נבחר לראשות מועצת בנימינה-גבעת עדה; כך תיראה המועצה

חנניה זכה ב-62.8% מהקולות ואילו אורון-עזאני ב-37.2% | במושבה היו 11,626 בעלי זכות בחירה, ואחוז ההצבעה עמד על 47.8% | חנניה: "מבטיח לשרת אתכם.ן בנאמנות, יושרה ואהבה גדולה" | אורון עזאני: "תודה למי שתמך בי וגם למי שלא. גיל – בהצלחה"

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן