חברת החשמל תקים קיר תלת מימדי למניעת זיהומי פחם מתחנת הכוח בחדרה

לאחר מאבק ממושך שהובילה עיריית חדרה תקים חברת החשמל קיר אקוסטי תלת מימדי, שימנע מחלקיקי אבק הפחם להתפזר ולזהם שכונות בעיר

לאחר למעלה מ-40 שנה ודרישה חד משמעית של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, תקים חברת החשמל קיר אקוסטי תלת מימדי בעלות של כ-20 מיליון שקלים, שימנע מאבק הפחם להתפזר ולזהם את השכונות הסמוכות לאתר תחנות הכוח "אורות רבין". 

במשך עשרות שנים התלוננו תושבי השכונות הסובבות את תחנת הכוח על הזיהום הסביבתי הנגרם מאבק המתפזר מערימות הפחם בתחנה. אפר הפחם מהווה מטרד סביבתי חמור בעיקר לשכונת חפציבה ולשכונות הצפוניות של חדרה, ביניהן האוצר וביל"ו, החשופות מזה שנים לאבק הפחם המכסה את בתיהם ומהווה סכנה בריאותית נשימתית להם ולילדיהם. 

ההחלטה התקבלה לאחר מאבק ממושך שהובילה עיריית חדרה, והשבוע בירכו על המוגמר בישיבת עבודה שהתקיימה בעירייה בהשתתפות ראש העירייה צביקה גנדלמן, מנכ"ל חברת חשמל עופר בלוך, סמנכ"ל פרויקטים בחברת חשמל חיים רובין, מהנדס עיריית חדרה נדב הדר, יו"ר איגוד ערים לאיכות סביבה אסיף איזק, מנכ"ל האיגוד ניר סהר, ומחזיקת תיק איכות הסביבה בעיריית חדרה, המשנה לראש העירייה חדוה יחזקאלי.

בישיבה הועלתה מצוקת התושבים והצורך למצוא פתרון שישים קץ למטרד המזהם. מדובר באחד הפרויקטים הסביבתיים הגדולים במדינה, כאשר חברת חשמל צפויה להשקיע עשרות מיליוני שקלים לטובת הפיצוי הסביבתי.

בין הנקודות המרכזיות שהועלו בישיבה היה יישומו של התנאי המופיע בהיתר הבנייה של המחז"מים (יחידות ייצור מחזור משולב גז וקיטור) בתחנת הכוח אורות רבין, באמצעות פיצוי סביבתי של הקמת גדר תלת מימדית עם השפעה כפולה לקליטת חלקיקים מזהמים, זאת במטרה למנוע את המפגע של התפזרות אבק הפחם לעבר שכונות חדרה. 

הקמתם של שני המחז"מים זכתה למסלול ירוק באגף ההנדסה של עיריית חדרה, שדאגה לספק מענים מהירים לצורכי ההקמה של טורבינות הגז והקיטור, מתוך מודעות לכך שמדובר באינטרס משותף לסגירת יחידות הייצור הפחמיות ומעבר ליחידות ייצור מונעות בגז שיביאו להפחתה משמעותית ברמת המזהמים.

להקמת המחז"מים קדם מאבק נחוש של ראש העירייה צביקה גנדלמן בקונגרס ות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות) שעסק בהקמת תחנות כוח גזיות במרחב חדרה. גנדלמן עמד על כך שהיחידות המונעות בגז ייבנו במתחם תחנת הכוח ולא באזורים אחרים בתחומי חדרה מול בתי מגורים קיימים ועתידיים.

באיגוד ערים לאיכות הסביבה הודו לראש העירייה על היוזמה ועל עקשנותו לכך המחז"מים יוקמו בתוך מתחם אורות רבין ולא בסמוך לבתי תושבים בעיר חדרה, ובישיבת העבודה עם בכירי חברת החשמל השבוע בירכו כאמור על פיצוי סביבתי הולם באמצעות הקיר שימנע פיזור חלקיקי מזהמים משטח התחנה לעבר השכונות. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן