Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“לבריאות” / מאת אדרת טרכטינגוט ● מחלה היא גורל?

“לבריאות” / מאת אדרת טרכטינגוט ● מחלה היא גורל?

האם מחלה היא מקרית? או שיש לה סיבה? האם זה גורל? או שמא זהו עונש על מעשיו של האדם? מחלה שבאה על האדם היא נורה אדומה שנדלקה כדי לעורר אותו לשינוי. לא במקרה המילה "מחלה" מורכבת מאותיות המילה "חמלה"

Image may contain: 1 person, smiling, eyeglasses and closeupהאם שאלתם את עצמכם פעם מדוע יש מחלות בעולם? מדוע יש אנשים שטרודים כל הזמן בבעיות רפואיות, מתהלכים מרופא לרופא ותלויים בכדורים ובתרופות ולעומתם אנשים שמרגישים טוב, בריאים וכמעט אינם נזקקים להתערבויות רפואיות?

האם מחלה היא מקרית? או שיש לה סיבה?

האם זה גורל? או שמא זהו עונש על מעשיו של האדם?

כדי לענות על השאלות הללו עלינו לחזור למקורות ולבחון היכן נזכרו מחלות ומה היחס אליהם בכתובים?

בפרשה שלנו הקב”ה מביא מכות ומחלות על ארץ מצרים. בלי להעמיק, נראה כי הצרות הללו הגיעו על מצרים כתוצאה מעקשנותו של פרעה. בנוסף לכך בפרשה שנקרא בשבוע הבא מתייחס הקב”ה למכות מצרים ומבטיח לנו “אם שמוע תשמע לקול ה’ אלוקיך…. ושמרת כל חוקיו, כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה’ רופאך” (שמות, טו’ כו’).

משתי הדוגמאות הללו בספר שמות אנו לומדים כי מי שהולך בדרך הישר בעצם לא אמור להיות חולה, ומי שחולה, כנראה, הקב”ה רוצה “ליישר אותו”. בספר אורות התשובה הרב קוק מתייחס לאותו רעיון ואומר שאדם שאימץ לעצמו הנהגות שליליות בחייו מביא על עצמו מחלות ומכאובים: “שסוף כל הנהגה רעה הוא להביא מחלות ומכאובים, והרבה סובל מזה האדם הפרטי והכללי. ואחרי הבירור שמתברר אצלו הדבר, שהוא בעצמו בהנהגתו הרעה אשם בכל אותו דלדול החיים שבא לו – הרי הוא שם לב לתקן את המצב, לשוב לחוקי החיים, לשמור את חוקי הטבע המוסר והתורה, למען ישוב ויחיה וישובו אליו החיים בכל רעננותם.”

כלומר הרב קוק בעצם מקדם אותנו שלב אחד קדימה ואומר שמחלה היא לא עונש וגם לא מקרה. מחלה היא תוצאה של הרגלים לא טובים שהאדם מאמץ, ובכך הוא מביא על עצמו מחלות. לצורך העניין הגוף שלנו הוא כמו מכשיר חשמלי שיש לו הוראות יצרן כיצד נכון וראוי להשתמש בו, ואם אנחנו לא שומרים על הכללים וההוראות בסוף הוא עלול להינזק.

אם מישהו היה אומר לי את הדברים האלה לפני כמה שנים הייתי בוודאי מתרעמת ועונה שזה לא נכון. יש גנטיקה, יש מזל, ויש סיבות מגוונות למחלות…. היום, לאחר מספר שנים של התבוננות בתהליכי הבראה שאנשים עוברים, ברור לי כשמש בצהרי היום שזו המציאות, גם אם קשה לקבל אותה. הרבה יותר נוח לנו לחשוב שיש סיבה חיצונית שגרמה למחלה שלנו מאשר אנחנו בעצמנו…. כי זה מפנה את הכדור חזרה אלינו ודורש מאיתנו אחריות.

מחלה שבאה על האדם היא נורה אדומה שנדלקה כדי לעורר אותו לשינוי. מחלה מורכבת מאותיות המילה חמלה מאחר שזה חסד גדול שעושים לאדם כדי שיחזור לדרך הנכונה. לכן כדאי שכל אדם הסובל ממחלה שגורמת לו סבל, יעצור וישאל את עצמו: איפה אני צריך לעשות שינוי? אילו הרגלים לא טובים אימצתי במהלך השנים ועלי לשנותם? הרמב”ם בהלכות דעות מחזק גישה זו ונותן לנו הבטחה מעוררת תקווה: “כל המנהיג עצמו בדרכים אלו שהורנו אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימיו…” מהם הדרכים הללו? נסביר בהמשך.

שבת שלום!


הכותבת הינה יועצת בריאות טבעית ומנחה סדנאות לבישול ואורח חיים בריא. להערות ושאלות: [email protected].
להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ החינמית למתכונים ותכנים נוספים – הקליקו כאן.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן