Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מגדלור ניוז

באים לתחנה? עוד קצת: זה הצפי לפתיחת תחנת הרכבת המשופצת ‘חדרה-מזרח’

שיפוץ תחנת הרכבת ‘חדרה מזרח’, במסגרת מקטע הרכבת המזרחית – מתקדם, והצפי לפתיחת התחנה היא בתחילת 2025, כאשר כלל פרויקט הרכבת המזרחית צפוי להתחיל לפעול במהלך 2026. כך מפרסם בימים האחרונים האתר ynet.

“עבודות השימור של תחנת חדרה, שהוקמה לראשונה ב-1935, מוערך בכ-15 מיליון שקלים, הם חלק קטן ממיזם המסילה המזרחית שמוערך בעלות של מיליארדי שקלים”, נכתב ב-ynet. “מדובר בפרויקט תשתית תחבורה מהחשובים למדינה, שלראשונה ייצר רשת של מסילות רכבת”, הסבירה המהנדסת רחל שקורי, סגנית מנהל אגף המסילה המזרחית בנתיבי ישראל.

כזכור, פרויקט המסילה המזרחית כולל שדרוג והרחבה המסילה הקיימת, תחנות לאיסוף נוסעים ולהורדתם, מבני דרך, מתקני תשתית, קביעת עקרונות בינוי ופיתוח, לרבות פיתוח ושיקום נופי וסביבתי ואמצעים למניעת מפגעים סביבתיים, ועוד. בחודש ספטמבר האחרון (2020) ערכו במקום סיור חברת מועצת העיר והממונה על תיק שימור אתרים חדוה יחזקאלי ומ”מ ראש העיר וחבר ועדת שימור אתרים ניר בן-חיים, יחד עם מנהל אתר העבודות וקיבלו ממנו סקירה בנושא.

הדמיית תחנת חדרה מזרח. צילום: נתיבי ישראל מתוך וואיינט
צילום ארכיון: דוברות עיריית חדרה

לפי התוכניות, במסילה המזרחית, על כל 65 ק”מ המסילות שבה, צפויות לפעול שש רכבות נוסעים בשעה במהלך שעות השיא. בין היתר, הייתה אמורה לקום גם תחנת אחיטוב החדשה בעמק חפר, אך בגלל אילוצים תקציביים, התחנה הזו בוטלה, מה שגרר גל מחאה בעמק חפר.

בשנת 2018 הוחלט לחלק את העבודה על המסילה, כאשר חברת נתיבי ישראל קיבלה את האחריות על המקטע הצפוני מחדרה לראש העין והרכבת קיבלה את המקטע הדרומי, מראש העין ללוד.

דילוג לתוכן