Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“לבריאות” / מאת אדרת טרכטינגוט ● מדוע אנחנו חולים יותר בתקופה הזו?

“לבריאות” / מאת אדרת טרכטינגוט ● מדוע אנחנו חולים יותר בתקופה הזו?

כשאנחנו רוצים להיות מאוזנים כלכלית ממליצים לנו לוודא שההכנסות יהיו גדולות מההוצאות. כלומר שתהיה תמיד יותר פליטת רעלים ממה שהאדם מכניס או מייצר. אדרת טרכטינגוט על מה שקורה לאדם הממוצע בתקופה הנוכחית

בשנים האחרונות אנחנו שומעים הרבה על ניקוי רעלים, ניקוי גוף. מה זה הטרנד הזה? מאיפה הוא בא? למה אבותינו לא היו צריכים ניקוי גוף? בבריאות הטבעית אנחנו מסבירים שהמקור לכל המחלות הן הצטברות רעילות בגוף.

מה הכוונה? איך זה יוצר מחלות? קחו לדוגמא מכשיר חשמלי שיש לכם בבית כגון מייבש כביסה. אם לא תקפידו לנקות אותו הוא עלול להיסתם מסיבי הבד ולהפסיק לייבש. כך גם מדיח כלים, מסחטת מיצים ועוד. לכלוך שמצטבר בתוך מכונה מפריע לה לבצע את פעולתה כראוי. גם בגוף האדם, רעלים שמצטברים גורמים לבעיות רבות.

במיקרו- כאשר תא בודד מתמלא ברעילות התפקוד שלו נחלש, הוא חנוק ולא יכול לבצע את הפעולות הנדרשות ממנו כראוי. במאקרו הצטברות רעלים גורמת לסתימת עורקים, עודף סוכר בדם, יתר לחץ דם, הצטברות שומנים, דלקות בגוף, מגרנות, בעיות נשימה ועוד.

מה זו הרעילות הזו? ואיך היא כל כך מזיקה? קחו לדוגמא שקית זבל במטבח שלא הספקתם לפנות אותה בסוף היום, והיא עומדת כך במטבח, אם לא תספיקו לפנות אותה ויעברו 24 שעות, או 48 שעות. מה יקרה שם? נתחיל להריח ריח מסריח… חומצי.. מיצי זבל… סליחה על ההשוואה המעוררת בחילה, אבל זה בדיוק מה שקורה אצלנו בגוף! פסולת שלא מתפנית לאחר 24 שעות מתחילה להרקב בתוך הגוף, הופכת להיות חומצית, מסריחה… תחשבו מה קורה אם בקיבה עומדת חומצה כזו? או בכבד?  זה יכול לגרום לפצע, ולנזק לרקמות הגוף. לכן הגוף בחכמתו הרבה זורק את כל הרעילות הזו החוצה. אם זה יוצא דרך השתן יכולה להיווצר דלקת בדרכי השתן, אם זה יוצא דרך הריאות יכולה להיווצר דלקת בריאות. (בשבועות הבאים נסביר איך הגוף בוחר מנין לפלוט את הרעילות)

איך נגיע למצב של בריאות?

כשאנחנו רוצים להיות מאוזנים כלכלית ממליצים לנו לוודא שההכנסות יהיו גדולות מההוצאות.
כשאנחנו רוצים להיות מאוזנים בריאותית ההפך הוא הנכון! צריך לוודא שההוצאות יהיו גדולות מההכנסות.
כלומר שתהיה תמיד יותר פליטת רעלים ממה שהאדם מכניס או מייצר.

בואו נראה מה קורה לאדם הממוצע בתקופה הנוכחית?
בשנה האחרונה אנו חווים מציאות שונה מהרגיל, שגרת העבודה שלנו השתנתה, יש סגרים, יותר זמן  בבית ופחות מפגשים עם בני משפחה או חברים. המצב הזה משפיע באופן ישיר על הבריאות שלנו.

  1. אנחנו אוכלים הרבה יותר מבדרך כלל, וכך צבירת הרעלים בגוף עולה.
  2. אנחנו שרויים במצב של אי וודאות, מתח, פחד, תסכול- במצב הזה הפרשת הפסולת יורדת
  3. אנחנו עושים פחות ספורט ובקושי מזיזים את הגוף – המטבוליזם נמוך יותר ויש פחות פינוי פסולת
  4. מסכות מכסות לנו את דרכי הנשימה –ולכן הפרשת פסולת מהפה והאף יורדת.

כך נוצר מצב שבו יותר רעילות נכנסת, פחות רעילות יוצאת ולכן יש יותר מחלות.
אני פוגשת אנשים שלא עשו שינוי גדול באורח החיים שלהם, אוכלים סה”כ די בסדר, אבל המציאות הנוכחית גרמה להחמרה משמעותית במצבם הבריאותי. בימים אלה אני נתקלת ביותר מקרים של אולקוס, הליקובקטור פילורי, עצירות, דלקת כבד ועוד…

אז מה ניתן לעשות?

כדי לשמור על הבריאות שלנו ולמנוע הידרדרות בתקופה הזו יש כמה צעדים שכל אחד יכול באופן אישי לעשות.

  1. גם במצב של סגר, חובה לבצע פעילות גופנית באופן שוטף ויומיומי, ללא מסכה עם דרכי הנשימה פתוחות. ההמלצה היא על חצי שעה של פעילות אירובית רצופה (הליכה מהירה, רכיבה על אופניים, אירובי, משחקי כדור)
  2. על מנת להפחית את רמת הסטרס מומלץ להפחית שעות של צפייה בחדשות, קריאת עיתונים המגבירים רגשות אלו, ולהרבות בפעולות מרגיעות ומשחררות, כמו שיחה עם בני משפחה או חברים אהובים, האזנה למוסיקה, ריקוד, קריאה, סידור הבית, אומנות ויצירה, הרפיה, משחקים ובילוי זמן איכות עם בני המשפחה הקרובה וכדו’.
  3. מאחר ואנחנו נמצאים שעות רבות בבית, והרגלים שלנו מוליכות אותנו למטבח באופן בלתי רצוני J מומלץ לדאוג לנשנושים בריאים שיהיו מול העיניים שלנו, ובהישג יד. סלסלות עם פירות העונה שיהיו מונחים על השידה, על השולחן. בבוקר ואחר הצהריים ניתן לחתוך מגש פירות צבעוני ויפה, או סלט פירות כאשר זה חתוך ונמצא מול העיניים זה זמין לנו יותר ומגרה. מגש ירקות חתוכים, סלט ירקות גדול ומשביע בכל ארוחה. ואם מחפשים דברים מרוכזים יותר כגון מאפים ומתוקים, רצוי לנצל את העובדה שאנחנו גם ככה בבית ולהכין בעצמנו מאפים ביתיים כגון לחם, קרקרים, טורטיות, ממרחים ביתיים וכדו’.

בתקווה שנעבור את התקופה הזו בריאים ומחוזקים.
וש”מעז יצא מתוק” ומהתקופה הזו נצליח להוציא את המתיקות שבה.

שבת שלום, אדרת.


הכותבת הינה יועצת בריאות טבעית, מנחה סדנאות לבישול ומעבר לאורח חיים בריא. להערות ושאלות: [email protected].
להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ החינמית למתכונים ותכנים נוספים – הקליקו כאן.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן