Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

האח הגדול – החוקים החדשים: המצלמות ממלאות את המרחבים הציבוריים בחדרה, אור עקיבא, פרדס חנה והסביבה

האח הגדול – החוקים החדשים: המצלמות ממלאות את המרחבים הציבוריים בחדרה, אור עקיבא, פרדס חנה והסביבה

מצלמות האבטחה העירוניות כובשות את השטח ● בגנים ציבוריים, מתקני ספורט, מבנים חשובים וגם כיכרות ורחובות ● בעיריות ובמועצות בשרון הצפוני החליטו להגביר קצב בהתקנתן כדי לשמור על הסדר הציבורי ● וכן - המצלמות גם סייעו בתקופת הקורונה ● אז מה קורה בעיר או ביישוב שלכם? ● סקירה
לפני כחודש, מצלמה עירונית תיעדה אדם משליך אשפה ברחוב בחדרה, והקנס נשלח ישירות אליו. כניסתן ההולך וגובר של מצלמות האבטחה למרחב הציבורי הוא עובדה מוגמרת, והמגמה ממשיכה להתרחב בעשור האחרון ברחבי ישראל בכלל, ובאזור חדרה והמושבות בפרט.
הבעיות בהצבת המצלמות מוכרות ומתייחסות בעיקר לצנעת הפרט. האם אנשים יכולים להרגיש בטוחים שהם מצולמים 24/7 ושהמידע לא מועבר לאף גורם? נראה כי עדיין אין תשובה מוחלטת לנושא, אך נדמה שהרשויות בסביבה, כאלה המפעילות מערכי מצלמות, מנסות להרגיע ולשמור על הנושא מקצועי, ללא חשש מדליפות.
אך האם אנחנו כתושבים, יכולים לדעת היכן מצלמים אותנו כשאנחנו מבלים בפארק או הולכים ברחוב? גם כאן התשובה אינה מוחלטת. למרות שעל פניו, מחייב משרד הפנים את הרשויות לפרסם את רשימת המצלמות המפוזרות בעיר, נדמה שלא כל הרשימה גלויה לציבור.
נכון ליוני 2019, ראשון לציון היא שיאנית המצלמות בארץ עם 1,500 מצלמות שפרוסות בשטחה. ומה קורה בחדרה, אור עקיבא והמושבות? הלכנו לבדוק.

אור עקיבא
באור עקיבא, מצלמות במרחב הציבורי הן לא דבר חדש וכבר החלו להיות מוצבות ברחובות, בפארקים וליד אתרים מרכזיים בעיר כבר לפני מספר שנים. במקרה של אור עקיבא, הוכחה יעילותן של המצלמות לא פעם, לאחר שעברייני רכוש ו-וונדליסטים במרחב הציבורי, נתפסו ונלכדו בעזרת המצלמות.
כך למשל, המצלמות חשפו כותבי גרפיטי, גנבים, פורצים, מפרי חוקים במרחב הציבורי ועוד. בעיר אף פועלות מצלמות משולבות רמקולים, אשר מאפשרות לחדר הבקרה לדבר עם האזור בו המצלמה פועלת – כך למשל בתקופת הקורונה.

עוד פיצ’ר שנכנס לאור עקיבא דווקא, הייתה מערכת לזיהוי עטיית מסיכות במרחב הציבורי. מדובר בפיילוט של מצלמות חכמות שמזהות התקהלות ואף פרצופים של אנשים שלא עוטים מסיכות. במידה ואלה לא נשמעים לכריזה, מוקפצים אליהם שוטרים או פקחים. את המצלמות החכמות פיתחה חברה ישראלית שהטכנולוגיה שלה מתחברת למצלמות העירוניות, מזהה את מפרי ההנחיות ומעבירה את המידע בן רגע לפקחים או שוטרים.  החשש במצב הזה, הוא מיצירת מאגר מידע של מפרי הנחיות שישמר אצל העיריות, אך בחברה הסיברו שלא הוטמעה במצלמות טכנולוגיה של זיהוי פנים כמו בסין.
באור עקיבא פועלות נכון להיות מאות מצלמות (כ-300 בעדכון האחרון של ‘עיר ללא אלימות’), אך המספר הוא ככל הנראה מעט גבוה יותר כיום (בתחילת 2019 עמד מספר המצלמות בעיר על כ-240).
מיקום מרכז הבקרה של המצלמות במרכז העיר נשמר בסוד על מנת שלא יהיה חשוף להטרדות. באתר העירייה לא פורסמו מיקומי המצלמות במשך תקופה, אך נכון להשבוע (תחילת דצמבר 2020) מיקומי המצלמות מצויינים בחלקן באתר העירייה כמתחייב על פי נהלי משרד הפנים.
באתר מידע לעם יש את קובץ הפירוט המדויק של 46 מצלמות המפוזרות באור עקיבא.
חדרה
בחדרה החל תהליך כניסת מצלמות אבטחה במרחבים הציבוריים בשנים האחרונות. על פי עיריית חדרה, המוקד העירוני 106 הוא מוקד רואה המחובר לעשרות מצלמות אבטחה ברחבי העיר, כולל מצלמות המותקנות בגני שעשועים וגנים ציבוריים. ב-2018 הסתיימו עבודות השדרוג של המוקד העירוני 106 בחדרה, מה שכולל אולם רחב ונוח המצויד במסכים רבים, המחוברים לעשרות מצלמות אבטחה המותקנות ברחובות ופינות העיר.
ב-2017, הוצבו 17 מצלמות חדישות לאורך חופי הים של העיר, אשר את התקציב להתקנתן גייס אגף החופים ממשרד הפנים. המצלמות מחוברות גם הן למערכת בקרה במוקד העירוני.

בחודש יוני 2020, הודיעה העירייה כי בהמשך לתהליך הצבת מצלמות אבטחה ברחבי העיר, ובהתאם להנחיות משרד משפטים, היא מפרסמת את רשימת המצלמות שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר באתר האינטרנט שלה.
פרדס חנה – כרכור
בפרדס חנה כרכור החלו להתקין מצלמות אבטחה באזור שנת 2015, תהליך איטי שמתרחש עד היום. רק לאחרונה הודיעה המועצה על הרחבת מערך המצלמות  בכ-20 אתרים שונים ברחבי היישוב שיחוברו בהמשך למוקד רואה. בין האתרים גינות ופארקים ציבוריים כגון: הפאמטראק, פארק יובלים, גן הציפורים ועוד. הפרויקט כולו מוערך ב-1.1 מיליון שקל ובמועצה אמרו כי בטרם הפעלת מערך המצלמות, רשימתן תפורסם באתר המועצה.
את הפרויקט מוביל אליהו קרב, מנהל הרשות לביטחון קהילתי במועצה. עלות הפרויקט בשלב הראשון תעמוד על 1.1 מיליון ₪.
בשנת 2019 הגיבה המועצה לבקשה לפירוט המצלמות בתחומיה לפי חופש המידע. “כל המצלמות אשר ברשימה, תכלית העמדת המצלמות, מניעת פריצות וונדליזם”, נכתב על ידי זיוה דסקל, מנהלת מחלקת מכרזים, הכנסות ממשרדים ושילוט במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור.
עוד ציון כי הרשימה “בבתי ספר, מניעת אלימות. באתרי ביוב ומים, מניעת הרעלות מים. המצלמות המחוברות למוקד של GO1, טרקטורי, מחסני חירום ואתרי מים וביוב. כל יתר המצלמות, מקליטות בלבד במחזוריות. לא שומרים את המידע. בשנים 2015 ועד 2018, לא הוסרו מצלמות”.

רשימת האתרים בהם ממוקמות מצלמות במרחבים ציבוריים בפרדס חנה: 1. בניין המועצה 2. בניין אגף הרווחה 3.  חניון הטרקטורים בסמוך לבניין המועצה. 4. המחסן מאחורי בניין המועצה 5. משרדי מח הגבייה 6. אתרי ביוב ומים 7. בית הספר התיכון, חקלאי ברנקו וייס 8. בית ספר בגין שבילים. קיימת מצלמה נוספת באולם ספורט בבית ספר רבין.
בנימינה-גבעת עדה
ומה קורה בבנימינה גבעת עדה בתחום המצלמות ברחבי היישובים? ברחבי המושבות מוצבות כמה עשרות מצלמות, ומגמה זו עשויה להתרחב בשנים הקרובות. על פי תשןובת המועצה לעמותת “הצלחה” העושקת בנושא שקיפות מצלמות בערים והיישובים בישראל, “ברחבי המושבות בנימינה גבעת עדה מוצבות מצלמות אבטחה בעיקר במוסדות ציבור ומוסדות חינוך. ייעוד המצלמות בעיקרן הוא שמירה על המתקנים מפני גניבות או ונדליזם”.
על פי המועצה, מכון לשנה האחרונה, המצלמות לא משדרות לאף גורם חיצוני ואינן מחוברות למוקד רואה. החומר מוקלט על גבי כוננים ונשמר ל-21 יום. עוד נמסר כי 2 מצלמות שהוצבו בבית התרבות בגבעת עדה נגנבו.
זכרון יעקב
על פי המועצה, ביישוב לא פועלות נכון לשנה שעברה מצלמות במרחבים הציבוריים המחוברים למוקד מועצה. בשנה שעברה על פי המועצה, נבנה בבניינה חדר הפעלה לשעת חירום שעתיד לאייש מוקד שיצפה במצלמות עתידיות במרחב הציבורי בזכרון יעקב. מכרז לנושא כבר יצא במהלך השנה האחרונה – כך על פי המועצה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן