Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ישיבת התקציב ל-2021 בפרדס חנה-כרכור נדחתה לאחר פנייה למשרד הפנים; אייל כגן: “התנהלות חמורה”

חבר האופוזיציה אייל כגן, שלח את המכתב אל פאיז חנה הממונה על המחוז במשרד הפנים ובו הוא גולל שורה של בעיות - לדבריו, בהצעת התקציב לשנת 2021 ● כגן: "חמור שהצעת התקציב כבר אושרה על ידי חברי הנהלת המועצה, מבלי שראש המועצה או חברי ההנהלה ייתנו את דעתם למצב הכספי שבו הסתיימה 2020" ● המועצה בתגובה: "המועצה סיימה את שנת תקציב 2020 מאוזנת"

ישיבת התקציב במועצת פרדס חנה-כרכור לשנת 2021 שתוכננה ליום חמישי בערב (7.1) – נדחתה למועד לא ידוע בעקבות התערבות של משרד הפנים. זאת לאחר פנייה של חברי אופוזיציה למחוז במכתב, בו גוללו שורה של בעיות לדבריהם בהליך האישור שלו וההגשה שלו לחברי המועצה.

חבר האופוזיציה אייל כגן, שלח את המכתב אל פאיז חנה הממונה על המחוז במשרד הפנים, ובו הוא מציין שורה של בעיות ופגמים שנפלו במסמך לקראת אישור התקציב.

בין היתר מציין כגן כי “מן המקובץ עולה כי תמונת המצב ביחס לשנת 2020, לא הוצגה כלל בפני חברי המועצה למרות בקשות חוזרות ונשנות של הח”מ לפחות בשתי ישיבות מועצה במהלך השנה החולפת לקיים עדכון תקציב נוכח הגרעונות הצפויים”.

כגן מוסיף וכותב במכתב כי “מאחר והמועצה המקומית לא ערכה עדכון תקציב במהלך 2020, המעט שניתן לעשות בשלב זה קודם לישיבת הצעת התקציב הנדונה, הינה לערוך עדכון תקציב ורק לאחר מכן להביא בפני חברי המועצה את הצעת התקציב לשנת 2021, כך המצג שיוצג לפניהם, ישקף נאמנה את מצבה הכספי של המועצה”.

כגן תקף את התנהלות המועצה ואמר כי “חמור בעיניי שהצעת התקציב כבר אושרה על ידי חברי הנהלת המועצה, מבלי שראש המועצה או חברי ההנהלה ייתנו את דעתם למצב הכספי שבו הסתיימה 2020, עובדה המלמדת על חוסר הבנתם את תפקידם כנאמני כסף ציבורי.

“לאור האמור, אבקשך להורות בדחיפות על ביטול הישיבה הנדונה, בנוסף להורות על קיום ישיבת עדכון תקציב בהתאם לחוק, ובדרך הקבועה בחוק ורק לאחר מכן, קיום ישיבה שבה יובא לאישור תקציב 2021 שעל פניו כבר נראה מנותק מהמציאות הכלכלית של מדינת ישראל”.

כגן פירט במכתבו את הכשלים שבהגשת תקציב 2021 לאישור ללא נתוני שנת 2020 וסעיפי הביצוע בפועל. בין יתר הדוגמות:

  • סעיף פינוי גזם (עמ’ 42 להצעת התקציב)- תומחר ב-4.5 מיליון ש”ח כאשר בפועל ההוצאה  בשנת 2020 עומדת על כ-6.1 מיליון ש”ח ( חריגה וגרעון של 1.6 מיליון ש”ח), בעניין  הזה קובע סעיף 28 לפקודת המועצות המקומיות בלשון מפורשת כי” התקציב שאושר הוא התקציב השנתי למועצה המקומית ולא תשלם שום תשלום מכספיה ולא תקבל עליה שום התחייבות אלא בהתאם לתקציב מאושר”
  • סעיף הכנסות מארנונה (עמ’ 3 להצעת התקציב)- ההכנסות היו אמורות להסתכם ב-106.5 מיליון ש”ח והסתכמו בפועל למיטב ידיעתו של הח”מ ב-104 מיליון ש”ח (גרעון של 2.5 מיליון ש”ח)
  • סעיף  דמי זיכיון משילוט (עמ’ 7 להצעת התקציב)- ההכנסות היו אמורות להיות 420 אלף ובפועל לא נגבו דמי הזיכיון (גרעון של 420 אלף ש”ח)
  • הכנסות מפיקוח עירוני (עמ’ 50 להצעת התקציב)- ההכנסות היו אמורות לעמוד על 1.35 מיליון ש”ח ובפועל הסתכמו למיטב ידיעתו של הח”מ בכ-400 אלף ש”ח (גרעון של כ-950 אלף ש”ח).

מהמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה: “המועצה סיימה את שנת תקציב 2020 מאוזנת(!) ופעלה לאורך השנה באחריות תקציבית תוך שמירה על הקופה הציבורית ובזמן משבר הקורונה. תקציב המועצה ותחזית ביצוע יעמדו לדיון במליאת המועצה שבה הציבור יוכל לעמוד על איתנותה הכלכלית וניהולה האחראי את  התקציב ומימושו.

“בחודש האחרון הנהלת המועצה השקיעה זמן רב בהכנת התקציב לשנת 2021, תקציב מורכב בתנאי חוסר ודאות ועל רקע היעדר תקציב מדינה. תקציב 2021 נושא בשורות ממשיות ליישוב, שעיקרן בתחומי החינוך, הסביבה ושדרוג התשתיות. הנהלה המועצה דנה זה מכבר ואישרה את הצעת תקציב 2021 והוא עתיד להגיע לדיון במליאה.

“ישיבת המליאה תוכננה להתקיים היום ונדחתה ממספר סיבות, האחת אילוצים אישיים של מספר חברים, השנייה בקשה של חברי אופוזיציה לקבל נתונים נוספים שראש המועצה הנחתה להעבירם, השלישית בשל היערכות מטה המועצה לסגר ההדוק שיחל היום בערב. בכוונת המועצה לקיים בהקדם דיון מקצועי, שקוף וענייני עם קשב מלא ומענה יסודי לשאלות  שיעלו במהלכו. שידור המליאה ישודר לציבור התושבים בלייב ובאופן שקוף מאתר האינטרנט של המועצה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן