Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

רחפנים אוטונומיים בישראל? ניסוי ראשון מסוגו נערך בקיסריה (וידאו)

רחפנים אוטונומיים בישראל? ניסוי ראשון מסוגו נערך בקיסריה (וידאו)

בקוקפיט בפארק העסקים קיסריה, שהינו הראשון מסוגו בארץ שבו מופעלת מערכת רחפנים אוטונומית,  ניתן יהיה לראות בזמן אמת מגוון יכולות מתקדמות ביותר של אמצעי אבטחה בעולם הרחפנים

שנים רבות הזהירה מערכת הביטחון מפני איום הרחפנים ומהסכנה העצומה שגורמי טרור ינצלו את כלי הטיס הקלילים, הקטנים והנגישים שיכולים לשהות באוויר במשך שעתיים או שלוש ברצף, ואף לפעול באופן אוטומטי ללא מפעיל בשטח. וככל שמתפתח התחום, כך גם גוברת הסכנה. 

בחברה לפיתוח קיסריה מיהרו להרים את הכפפה, איתרו את שלוש החברות הטכנולוגיות והאופרציה המתקדמות והמובילות  בתחום הכטב”מים High Lander, Cando ו-Sentrycs, וגיבשו במשותף פלטפורמה פורצת דרך שתשולב ותיושם במוקד העיר החכמה בקיסריה. במקביל, בתקדים רגולטורי אישרה רשות התעופה האזרחית להטיס במרחב האווירי של קיסריה רחפנים אוטונומיים לחלוטין, בהפעלה מקומית ממוקד העיר החכמה ממנו מנהלת החברה לפיתוח קיסריה את היישוב קיסריה, את פארק העסקים החכם, הנמל ומועדון הגולף.

באירוע השקת המיזם בקוקפיט המשוכלל שבמוקד העיר החכמה בפארק העסקים קיסריה, שנערך (25.3) בהשתתפות מנהלים בכירים מהתעשייה הצבאית והאזרחית ואנשי מערכות ביטחון, התקיימה תצוגת התכלית של תפיסת ההפעלה עם מגוון היכולות המבצעיות שישולבו במערך הביטחון של קיסריה וישדרגו משמעותית את מגוון השירותים המוניציפליים, תוך הגברת השליטה והגנת המרחב הביטחוני של קיסריה ויישובי הסביבה.

רחפן. צילום: PEXELS

שדרוג מוקד הניהול העירוני החכם של קיסריה מתבצע במקביל ובהתאמה להשלמת ההקמה של קמפוס הרכבת – מתחם משרדי יוקרתי, שמקימה החברה לנכסי קיסריה  על פני כ-23 דונם והוא כולל כ-45,000 מ”ר משרדים ב-3 מבנים בני 6 קומות, בתקן בנייה ירוקה LEED Gold במפרט טכני עשיר, שבו ישתלבו מטות של חברות בינלאומיות, מרכזי פיתוח ומשרדים של נותני שירותים מקצועיים ובעלי מקצועות חופשיים של החל מ-150 מ”ר”.

מיקי קליגר, סיו”ר קרן אדמונד דה רוטשילד, ציין: “ב-7 באוקטובר למדנו שנתונים ואפילו חוזי – לכשעצמם לא מספיקים. הדבר הקריטי הוא לעבד את המידע המגיע מהשטח ולהפעיל את המענה המיידי המתאים ביותר – ובזמן אמת. בקיסריה אנחנו מקפידים להיות בחזית הטכנולוגיה והרחפנים מעלים את רמת השירות והביטחון שאנחנו מעניקים ללקוחות שלנו – התושבים ומנהלי החברות בפארק, לגבהים חדשים”.

מיכאל כרסנטי, מנכ”ל החברה לפיתוח קיסריה, ציין: “שמירה על הביטחון, היום יותר מתמיד, היא מאבני היסוד בתפיסתנו. הרחפנים האוטונומיים הם נדבך חשוב בניהול החכם של החברה לפיתוח קיסריה ולמרות ההשקעה הגדולה, זה לא רק יעיל אלא גם כלכלי, שכן החיסכון מזיהוי והסרה מיידית של איום או תיקון תקלה, משמעותי לאורך זמן, הרבה יותר מעלות המערכת”.

ניסוי הרחפנים האוטונומיים הראשון מסוגו בקיסריה. צילומים: ליה להב אמיר

עמיר לזובר, מנהל אגף חדשנות וביטחון בחברה לפיתוח קיסריה, הוסיף כי “מוקד העיר החכמה שלנו – על מערך הרחפנים האוטונומיים שהוטמע בו, מהווה מכפיל כח לשירותי הביטחון בסביבה כולה. מערך הרחפנים האוטונומיים ישתלב בתוך מערכת שליטה ובקרה אנליטית חדשנית מבוססת בינה מלאכותית להבטחת תחושת ביטחון מקסימלית, לתקינות התשתיות ולשמירה על איכות חייהם ב’סטנדרט קיסריה'”.

משתתפי האירוע נחשפו בין היתר להדגמות של סיורי גבול אוטומטיים וידניים של אתרים אסטרטגיים, למעקב אחר אובייקטים, לשיתוף וידאו עם הכוחות בשטח בזמן אמת, לזיהוי וניטרול בטוח של רחפנים בלתי מזוהים ועוד.

עכשיו גם מגדל פיקוח לרחפנים אוטונומיים. מוקד הניהול החכם של קיסריה

״אני גאה מאוד באירוע הזה. המטרות שלנו באירוע היו להדגים את טכנולוגיית האבטחה המתקדמת ביותר ובנוסף לייצר פורום שמחבר בין אנשי מפתח באקוסיסטם הרחפנים הישראלי יחד עם עיריות, ארגוני בטחון הציבור, ושירותי ביטחון מדיניים. השגנו את כל המטרות האלו ויותר״, אמר אלון אבלסון, מנכל חברת High Lander; ״ישראל ידועה כעומדת בחוד החנית בהתפתחות תחום התעופה העולמי הודות לסקטור טכנולוגי מתפתח ומשגשג, ומדיניות החשיבה העתידית של רשות החדשנות ורת”א. אירועים כאלו הם דרך מצוינת להדגים לקהל המקומי והבינלאומי את היישומים של טכנולוגיית הרחפנים בעולם האמיתי״.

אלון קלוס, סמנכ”ל תפעול ומייסד Cando Drones: “קבוצת קאנדו רחפנים גאה להיות חלק משמעותי בחמ”ל הטכנולוגי שנפתח בקיסריה ועתיד להיפתח בעוד ערים רבות בישראל בזמן הקרוב. חמ”ל עירוני חכם,  הוא נדבך חשוב מאין כמוהו בתשתית עירונית חכמה, במיוחד לאור מלחמת “חרבות ברזל”. הרחפנים מסוגלים להעניק מידע מדויק, אמין ומיידי. המיידיות והגמישות בהפעלתם מאפשרת למקבלי ההחלטות ולצוותים התפעוליים לקבל מידע מלא ומנותח בזמן אמת. אנו מאמינים כי קאנדו תביא עמה בשורה של ממש לעיריות בעולם ובישראל”.

מאיר אבידן, סמנכ”ל פיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות Sentrycs: “סנטריקס היא חברה שנותנת פתרון בטוח לזיהוי, אימות, מעקב והשתלטות על רחפנים לא מאושרים על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ובטוחה, ובשיתוף פעולה עם חברות נוספות יוצרת שמיים בטוחים מרחפנים עוינים”.

מאיר אבידן (מימין), אלון קלוס, עמיר לזובר ואלון אבלסון בקוקפיט

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
27/03/2024 19:42

מעכשיו תסגרו את כל החלונות בבית…
המציצנות הפכה לחוקית כי “שומרים” עלינו!

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן