שישי אישי || "למה כולנו רוצים להיראות צעירים יותר? כי הפנים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו"

היא מכרה ג'ינסים, עבדה באל-על, הייתה גרפיקאית, לימדה בבתי ספר, הדריכה חוג, מכרה כסאות תלויים, למדה בשנקר, עיצבה ותפרה שמלות כלה והיד עוד נטויה - ובכלל, נראה שאין תחום בעולם שלא ניסתה || עכשיו היא עוצרת בתחנת חיים חדשה - בונת אתרים ומדריכת טאי צ'י שהתמחתה ביוגה פנים ומתרגלת עם אנשים לחייך אל הדמות הנשקפת במראה || נועה מוסקט מזכרון יעקב על פנים נפולות, שרירי החיוכים וזוגיות מכווננת
נועה מוסקט, תושבת זכרון יעקב, בונה אתרים, מלמדת טאי צ'י שהתמחתה ביוגה פנים – תרגילים המעודדים זרימה של הדם בפנים, תורמת לשימור עור פנים וצעיר. נולדה וגדלה בים, בנחשולים, התייתמה מאב בילדותה וגדלה בחיבוק קיבוצי צמוד עד אחרי הצבא. שירתה כמוכ"מת בחיל הים, העיניים של המדינה. התחתנה ונדדה מעט עד שהתמקמה בחדרה, לגדל את הבנים בדמוקרטי שרק נפתח. לאחר מכן התגרשה התגרשתי ("על זה אכתוב פעם סאגה שתעזור לכל הנשים שנמצאות בזוגיות איומה וממלכדת ולא יודעות איך לצאת, אבל זה באמת סיפור אחר") והיקום בטוויסט מקורי חיבר לה את איתן.

מהו הזיכרון הכי מוקדם שלך?
שמש, ילדים, בוץ, עוגות בוץ, כיף.

מתי היית הכי מאושרת?
לצד האהובים שלי אני הכי מאושרת. הלב מתרחב.

מתי היית הכי קרובה למוות?
באופן אישי כנראה כל יום, אם חושבים על זה. אבל הוא מחכה, המוות, יש לו עוד זמן עד שנפגש.  הכי קרובה – בת 6 וחצי כשאבא שלי נהרג במלחמה.

מה גורם לך שמחה?
יצירה. כל יצירה קטנה או גדולה מרחיבה את ליבי.

להיות אמא ובזוגיות מכווננת. כך את מגדירה את זה?
אמהות היתה בשבילי מטרה והגשמת חלום. בתיכון למדתי במעגן מיכאל כשהיה עוד בי"ס פתוח, וכך גידלתי את שלושת בני המופלאים בבית ספר פתוח, שהפך לדמוקרטי, שילמדו על עצמם, על אחריות אישית, על סבלנות וסובלנות, יגלו את החוזק שלהם בלי שיפריעו להם. זה הצליח! הם הבנים הכי מדהימים ומוצלחים בעולם, כמובן. אני אובייקטיבית לגמרי. את איתן בן זוגי המופלא הכרתי באינטרנט יחד עם חבורת אנשי רייקי מכל הארץ מזמן מזמן, כשעוד היה פורום רייקי בתפוז. אנחנו באים מאותה אנרגיה, משהו נדיר ביותר, כמו אח ואחות, ואחרי כמה שנים של היכרות, הבנו שבעצם זוגיות היא הדבר האמיתי, ומאז אנחנו יחד, כבר המון שנים.

מתי טיילת בחו"ל בפעם האחרונה ולאן?
טרום קורונה, ברומניה. שוב. לאחרונה הרבה רומניה. כיף שם.

מתי בכית לאחרונה?
השבוע.  בכי טוב. מהרגע שנולד בני בכורי נפתח מעיין הדמעות והרגש, ומאז הוא פעיל, לפעמים יותר מדי.

מהו הפחד הכי גדול שלך?
חוסר אונים ואלימות. אנשים אלימים מותירים אותי אילמת.

אומרים שאת מולטי-טאסקינג.
לא הצלחתי לבחור עבודה אחת כל פעם למרות שתמיד אמרו לי כמה לא נכון להתפזר. אני מפוזרת ממוקדת להפליא, לכן יצא שלאורך חיי עבדתי לפחות בשני דברים בו זמנית ולפעמים יותר – מכרתי ג'ינסים, עבדתי באל-על, הייתי גרפיקאית בזמן היותי סטודנטית לאמנות, ואחרי זה לימדתי בבתי ספר שונים, אפילו חוג במתנ"ס בזכרון יעקב שנה אחת… מכרתי כסאות תלויים, למדתי בשנקר אז יצא שגם עיצבתי ותפרתי שמלות כלה, ניהלתי פאב ג'אז בחדרה, למדתי המון שיטות טיפול והמצאתי שיטה משלי "ריפוי מולד" שמתקנת דיסלקציות כמו קסם ועוזרת להתגבר על טראומות, ניהלתי עמותה, הייתי יד ימין ויד שמאל של אנשי עסקים, בניתי אתרים אז למדתי מלא אותיות באנגלית – CSS HTML ובעיקר WordPress ועד היום מתמחה בבניית אתרים לעסקים בינוניים, לומדת ומלמדת טאי-צ'י מעל 20 שנה ועכשיו למדתי יוגה פנים ומלמדת איך לחייך לעולם בשמחה ואהבה. מתוך התבוננות בתקציר חיי עד כה דבר אחד בטוח – אני אוהבת ללמוד, לומדת כל יום. לפעמים עם תעודות בסוף, לפעמים בלי, וכל פעם עולה הדבר החדש הבא, היום זו יוגה פנים, שיטה מופלאה להחליק קמטים, להצעיר את הנפש ולהתבונן בחיים (ובמראה) עם חיוך ענק.

איפה את נוהגת לבלות?
פסטיבלים. כשיש. הכי אוהבת לרקוד.

מהי זכרון יעקב בשבילך?
שקט, אויר, חיוכים, אינטימיות, יצירתיות מבורכת.

למה דווקא יוגה?
יוגה פנים, לאהוב אותי שמשתקפת מולי במראה אפילו בבוקר כשעוד לא התעוררתי לגמרי, לחייך ולהתחיל להזיז את הפנים מתוך מודעות מלאה לפוטנציאל.
בשנים האחרונות חלה התפתחות בטכניקות השונות המיועדות לטיפולי האסתטיקה של הפנים. בין אם מדובר בהזרקות של חומרי מילוי, חומצות ורעלנים, מתיחות מסוגים שונים או טיפולים קוסמטיים חדישים – כולנו רוצים להיראות צעירים יותר וחלקים יותר. אך טיפולים אלה כרוכים בכאב, סימנים כחולים פה ושם ואף נושאים בעלויות גבוהות.
ולמה כולנו רוצים להיראות צעירים יותר? כי הפנים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו. עוד לפני שלחצנו ידיים ואמרנו נעים מאוד שמי…. כבר האדם שמולנו יכול לדעת רק ממבט חטוף על הפנים שלנו האם אנחנו עייפים, שמחים, רציניים או קשוחים. כל אחד מזהה במראה קמט או קפל שהוא לא מרוצה ממנו, אז למה לא לטפל בצורה נעימה, ללא כאבים או סימנים?

צילום: ענבל שני

להצעיר את הפנים עם יוגה?
כמורה ליוגה וטאי צ'י, אני מוצאת את עצמי יותר ויותר מתחברת לקשר שבין גוף ונפש. וכשגיליתי שאפשר להצעיר ולמצק את עור הפנים באמצעות תרגול יוגה, התחלתי להסתקרן ולחקור את העניין לעומק. בפנים שלנו יש 43 שרירים היוצרים יחד את הבעות הפנים שלנו, אבל הם שרירים בדיוק כמו שרירי הבטן ושרירי התאומים. אם לא נאמן אותם, אם לא נאמץ אותם, לא נמתח אותם הם יאבדו מכוחם, מגמישותם ובסופו של פנים יהיו רפויים. והתוצאה? – פנים נפולות, סנטר כפול, שקיות מתחת לעיניים.
בתהליך הגילוי והלמידה של יוגה פנים מצאתי כי התרגול מתבסס על סדרה של פרצופים והבעות פנים מצחיקות הגורמות לנו להכיר זוויות אחרות של הבעות הפנים. בעצם, תוך כדי התרגול אנחנו מבינים שלכל הבעה יש כיוון מנוגד או משלים המאפשר לנו להכיר את מערכת השרירים שמתחת לעור. כמובן שהתוצאות יגיעו אבל הן לא יהיו דרמטיות, אלא טבעיות. הרי אף אחד לא רוצה להסתובב עם הבעת פנים מופתעת בכל שעה של היום.
מחקרים בארה"ב, הראו כי נשים אשר תרגלו יוגה פנים במשך חצי שעה בכל יום במשך 20 שבועות דיווחו כי הפנים שלהן נראו צעירות ב- 3 שנים. כן, קראתם נכון, ללא כאבים, ללא סימנים כחולים. השינוי הגיע על ידי תרגול קל שאפשר לעשות בבית, במשרד, באוטו – בלי להתאמץ ובלי להרגיש כאב.
השינויים שתראו בהבעת הפנים לא יהיו דרמטיים, כי הפנים שלנו עדינים וצריך להתייחס אליהם כך. השינוי יעשה בהדרגה, ולכן בהתבוננות לאחר תקופת התרגול פתאום תגלו את השינוי הפיזי שיתבטא במיצוק טוב יותר של הלחיים, השפתיים, העיניים, הקמטים יהפכו פחות עמוקים וגוון העור יהיה אחיד יותר.
אם תתרגלו יוגה פנים תוכלו לראות שיש כל-כך הרבה שינויים קטנים המצטברים עם הזמן עד שיום אחד תסתכלו במראה ותחייכו אל הדמות הנשקפת אליכם.

איפה את רואה את עצמך בעוד 20 שנה?
ברחבי העולם, סקרנית כתמיד, ורצה ממקום למקום להספיק הכל, מלמדת את כולם לחייך.


מעוניינים לשתף אותנו במקום האישי שלכם? יש לכם תובנות שתרצו לחלוק עם כולם? מוזמנים להשתתף במדור החדש שלנו "שישי-אישי". לפניות: [email protected]
//  בתמונה: נועה מוסקט || צילום: ענבל שני

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן