Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מגדלור ניוז

בשורה להורים ולילדי הגיל הרך בחדרה: נחנכה היחידה ההתפתחותית בחדרה

בעיריית חדרה מבינים כי גיל הרך הוא השלב הקריטי ביותר בהתפתחות הילד, ולכן היום (יום חמישי) חנכה העירייה את היחידה ההתפתחותית, שפועלת במסגרת השירות הפסיכולוגי חינוכי ותיתן שירות לילדים וילדות העיר ולהוריהם מגיל לידה עד 3.

היחידה הוקמה על רקע חזונה של ד”ר צביה אהרון, המנהלת את השירות הפסיכולוגי חינוכי ועובדת בעיר מזה 30 שנים, ובמקביל מרכזת את תחום הגיל הרך בשירותים הפסיכולוגיים החינוכיים במחוז חיפה-משרד החינוך. תחת מדיניות אותה מוביל ראש העיר ניר בן חיים, מבקשת עיריית חדרה להוביל את החינוך לגיל הרך ולפתח כל העת מענים הוליסטים לגיל זה מתוך רצון לצמצם פערים בגילאים הבוגרים. על כן, העירייה השקיעה רבות ברכישת ציוד אבחוני ובמרחב הפיזי, הכולל חדרי טיפול ואבחון מותאמים לילדים. ביחידה דגש על מתן כלים אבחוניים מתקדמים וטיפוליים מותאמים אישית לילדים צעירים ולמשפחותיהם.

בין השירותים המוצעים ביחידה: ליווי גני הילדים בעיר, איתור ואבחון ילדי גן, הדרכות לצוותי מעונות, קבוצות להורים לילדים עם קשיי התנהגות וויסות עצמי, “דלת פתוחה” לייעוץ קצר מועד ועוד. בהקמתה של היחידה ההתפתחותית והמרכז ההוליסטי לגיל הרך הפועל בעיר, יחד עם המחלקה לחינוך מגיל לידה עד שלוש, כולם באגף החינוך, מעניקה למעשה העירייה מעטפת תמיכה להורים וילדים מגיל לידה ועד גיל 6.

הגננות במערכות החינוך יאתרו את התלמידים אשר עבורם והוריהם מבקשים להעניק את השירות, והם יופנו בהתאם למרכז ההתפתחותי. בעירייה מעדכנים כי מאז שקיבל המרכז את הכרתו, מבקשים ברשויות אחרות לבוא ללמוד את המודל.

צילומים מהמרחב החדש: עיריית חדרה

אירוע חניכת היחידה נערך במעמד מנכ”לית העירייה זיוה הימברג, מנהל אגף החינוך שלומי דהן, פסיכולוגית מחוזית משרד החינוך ד”ר דניאלה פלד, נציגי משרד החינוך ומשרד הבריאות ושותפים נוספים. היחידה מציעה מגוון רחב של שירותים מקצועיים להורים ולמסגרות החינוכיות לגיל הרך וזכתה להכרה מטעם משרד הבריאות כמוסד מוכר להתמחות של פסיכולוגים התפתחותיים.

זיוה הימברג, מנכ”לית עיריית חדרה: “עיריית חדרה חרטה על דגלה מתן מעטפת הוליסטית של שירותים לתושב ובתוך כך גם לתחום החינוך והגיל הרך. אנו רואים חשיבות עצומה בליווי קרוב של משפחות וילדים בגיל הרך משום שזהו השלב ההתפתחותי המשמעותי ביותר ויש לוודא הימצאותם של כלל הכלים המקצועיים, הטיפוליים והרגשיים בידי ההורים. אני מודה לכל מי ששם נפשו כדי שהמרכז המופלא הזה יקום ויוביל למתן הכלים ההתפתחותיים הטובים ביותר לתושבי חדרה.”

דילוג לתוכן