"המצב הכלכלי קשה": מעל 3,000 סלי מזון חולקו למעוטי יכולת בחדרה, אור עקיבא והסביבה לקראת פסח

"משפחות רבות נקלעו השנה לקשיים כלכליים, והפכו לנזקקות. אין ביכולתן של משפחות אלה לקנות אוכל לקראת חג הפסח" * על רקע המצב, העמותות והמסייעים באזור נכנסו לפעולה לקראת חג הפסח

יו"ר מועצת העיר חדרה, הרב בן ציון נורדמן, קיים לקראת חג הפסח (שיחול הערב, 15.4) פעילות חסרת תקדים בהיקפה לרווחת כלל הציבור בחדרה. הרב נורדמן הוביל בעיר ובאזור כולו מבצע חלוקת אלפי סלי מזון עשירים ומגוונים לחג הפסח למשפחות מעוטות יכולת, בדגש על משפחות עם ילדים.  הפעילות התקיימה במסגרת המיזם "חג שבע" שיזם ומוביל הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה הראשי של מגדל העמק, העומד בראש "מפעלות הרב גרוסמן", ורשת החינוך "מגדל אור".  לפעילות מבורכת זו שותפה בשגרה ובמועדי ישראל עמותת "מדעים ויהדות", שהרב נורדמן עומד בראשה.

בלשכת הרב ציינו, כי לקראת חג הפסח אורגנה חלוקה של כ-2,000 סלי מזון ומעל 2,000 ערכות מצה שמורה. כמו כן, הרב פעל למען חלוקת ערכות של 3 מצות שמורות לפסח לכוחות ההצלה והביטחון, וזאת מתוך הערכתו העמוקה על מסירותם למען הציבור לילות כימים.

"המצב הכלכלי במשק קשה מאוד", אומר הרב  נורדמן. "משפחות רבות נקלעו השנה לקשיים כלכליים, והפכו לנזקקות. אין ביכולתן של משפחות אלה לקנות אוכל לקראת חג הפסח. העובדה שהיא שהשנה חלה עלייה של  % 120 בבקשות המופנות ל"מגדל אור" ולעמותת "מדעים ויהדות" לסיוע במזון לקראת חג הפסח. אנו עושים הכול למנוע מצב שילדים והורים יישארו רעבים בחג הפסח הקרוב. לכן יצאנו במבצע רחב היקף של חלוקת מנות קמחא דפסחא".

את הפעילות של קמחא דפסחא הוביל הרב נורדמן, בעזרתה של מנהלת לשכתו בעמותת "מדעים ויהדות", סיגל בלאיש. האריזות התבצעו על ידי תלמידי תיכון יש"י, מרשת החינוך של "מדעים ויהדות", עובדי עמותת "מדעים ויהדות", חיילים, סטודנטים, ומתנדבים מחדרה והסביבה. החלוקה בוצעה על ידי עובדי עמותת "מדעים ויהדות" בסיוע עובדי עיריית חדרה.

יש לציין, כי המשפחות קבלו בהודיה ובשמחה רבה את סלי המזון, שיעזרו להם לעבור את חג הפסח בשובע. המשפחות הודו לרב נורדמן ולעמותות "מדעים ויהדות" ו"מגדל אור" על תרומתם הנכבדה.

May be an image of 4 people and food

גם באור עקיבא יצאו למבצע חלוקת קמחא דפסחא. עמותת 'מאיר פנים' העונה חסד לאורך כל ימות השנה, הכינה לקראת פסח תשפ"ב 2022 מאות מנות. סך הכל סיוע בכל המחוז של העמותה, שהתבטא בארגזים, כרטיסי קנייה, אוכל מבושל ועוד הסתכם בכ-1,750 אנשים. אילנית חפוטה, מנהלת מאיר פנים אור עקיבא, אמרה כי "המתנדבים המדהימים ביותר בעולם עסקו ימים במלאכת הקודש – הכנת סעודת ליל סדר מלאה הכוללת סלטים וצלחות הברכות למשפחות מעוטות יכולת בעיר ובסביבה". חפוטה אגב, עדכנה כי נדבקה בקורונה ממש ביום ההכנות האחרון.

בבנימינה-גבעת עדה, רגע לפני ליל הסדר הושלמה חלוקת קמחא דפסחא במושבות. למעלה מ-200 משפחות יהנו בחג הזה מאוכל על שולחן החג בזכות אנשים וארגונים רבים וטובים שלקחו חלק במאמץ. המבצע בוצע בהובלת חב"ד ובשיתוף פעולה של תורמים, תנועת הצופים, בתי הספר, גני ילדים, תנועת בני עקיבא, בנות השרות הלאומי, המועצה והמתנס.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

המבורגר בדרך לטיסה: זו המסעדה החדשה שתוקם בנתב"ג

קבוצת המסעדות BBB זכתה במכרז להקמת ותפעול מסעדת המבורגרים בטרמינל 3 בשדה התעופה בנתב"ג, תחת המותג MOSES | זו הפעם הראשונה בה קבוצת BBB נכנסת לשירותי ההסעדה בנתב"ג, אחרי שכבר מספר שנים היא מפעילה סניף של רשת "בורגרים" בשדה התעופה רמון

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן