גן שבעת המינים בבנימינה מוזנח: "זו יכולה הייתה להיות פנינה, המקום עזוב ועצוב"

במקום פינת חמד במרכז בנימינה, הפך "גן שבעת המינים" למקום מוזנח ועלוב. העצים מתים, הספסלים שבורים ואין צמחיה. המועצה: תוכנית עבודה מסודרת בנושא הגינון הוכנה, בקרוב יבוצע טיפול משמעותי

גן שבעת המינים בבנימינה היה אמור להיות פנינת חמד בלב המושבה, כזו שתמשוך אליה הורים עם ילדים, קשישים שיישבו תחת צילו של עץ, רצים ומתעמלים וגם סתם תושבים שרוצים קצת ירוק בתוך כל המכוניות והמבנים.

בפועל, הגן, הנמצא בקצה המזרחי של רחוב ניל"י מוזנח מאוד כבר שנים ארוכות, כשעד עצם היום הזה טרם נעשו בו הפעולות כדי להפוך אותו לגן מזמין ויפה, או מינימום לא כזה שנראה כמו חורבה. ביקור במקום בחודשים האחרונים מגלה ספסלים שבורים, צמחייה שכבר אינה קיימת (גן שבעת המינים זוכרים?), תאורה שבורה, סככות שכבר איבדו צלם, חוסר בגינון והזנחה כללית.

צילומים: מגדלור ניוז

רק בחודש האחרון, באחד מימי אמצע השבוע, נצפה במקום גנן שעבד מעט על מה שנותר מהצמחייה שבמקום. זאת כנראה בעקבות ביקורות שהושמעו לאחרונה בנוגע לגן – אך זה כאמור מעט מידי. ב-3 השנים האחרונות (וגם לפני), עומד הגן הזה כאבן שאין לה הופכין, והכל כאמור במיקום מאוד מרכזי במרכז המושבה, ליד רחוב ניל"י המאכלס קופות חולים, ספריה, מתנ"ס וגם עסקים מקומיים.

"היה יכול להיות פה גן יפהפה", אמרה ל'מגדלור ניוז' תושבת המקום. "את הגן הזה אנחנו זוכרים עוד מהעבר כשהיו פה 7 מינים, אבל כבר שנים שהוא מוזנח ואף אחד לא מטפל בו. חבל מאוד, זו יכלה להיות פנינה למשפחות ובמקום זה המקום עזוב ועצוב".

מהמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה נמסר: "במהלך החודשים האחרונים עמלו באגף שפעם להכנת תוכנית עבודה מסודרת בנושא הגינון. בעקבות כך נשכרו שירותיה של יועצת לתכנון הגינון במרחבים ציבוריים. בנוסף הוחלף קבלן הגינון שצפוי להתחיל את עבודתו בזמן הקרוב. בגן שבעת המינים בוצע לאחרונה גיזום מסיבי כצעד ראשוני להסדרת הגן. בהמשך יבוצע טיפול משמעותי יותר בהתאם להמלצת היועצת".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה המצב הרפואי המסוכן שיכול לקרות גם לאנשים בריאים

כשאתם שומעים את המונח היפוגליקמיה כנראה שמיד תקשרו זאת עם סוכרת. היפוגליקמיה הוא מצב בו רמות הסוכר בדם נמוכות מאוד, סיטואציה שמצבים רבים נוספים מלבד סוכרת יכולים להוביל אתכם אליה וחשוב שתהיו מודעים אל גופכם ותבחינו בהם

קרא עוד »

שמחה יוסיפוב נבחר לראשות העיר: "אור עקיבא היא אהבת חיי"; כך תיראה מועצת העיר (וידאו)

החיבור לנוח שמאילוב שהביא קהל מצביעים גדול | החבירה של יוסי כדורי וגולן מסיקה לקראת הסיבוב השני | והאכזבה בצד השני: "אחוזי ההצבעה בעיר היו נמוכים ורוב התושבים לא מימשו את הזכות הזו שניתנה להם" | תמה מערכת הבחירות באור עקיבא לשנת 2024 – פרק הסיכומים

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן