Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

גן שבעת המינים בבנימינה מוזנח: “זו יכולה הייתה להיות פנינה, המקום עזוב ועצוב”

גן שבעת המינים בבנימינה היה אמור להיות פנינת חמד בלב המושבה, כזו שתמשוך אליה הורים עם ילדים, קשישים שיישבו תחת צילו של עץ, רצים ומתעמלים וגם סתם תושבים שרוצים קצת ירוק בתוך כל המכוניות והמבנים.

בפועל, הגן, הנמצא בקצה המזרחי של רחוב ניל”י מוזנח מאוד כבר שנים ארוכות, כשעד עצם היום הזה טרם נעשו בו הפעולות כדי להפוך אותו לגן מזמין ויפה, או מינימום לא כזה שנראה כמו חורבה. ביקור במקום בחודשים האחרונים מגלה ספסלים שבורים, צמחייה שכבר אינה קיימת (גן שבעת המינים זוכרים?), תאורה שבורה, סככות שכבר איבדו צלם, חוסר בגינון והזנחה כללית.

צילומים: מגדלור ניוז

רק בחודש האחרון, באחד מימי אמצע השבוע, נצפה במקום גנן שעבד מעט על מה שנותר מהצמחייה שבמקום. זאת כנראה בעקבות ביקורות שהושמעו לאחרונה בנוגע לגן – אך זה כאמור מעט מידי. ב-3 השנים האחרונות (וגם לפני), עומד הגן הזה כאבן שאין לה הופכין, והכל כאמור במיקום מאוד מרכזי במרכז המושבה, ליד רחוב ניל”י המאכלס קופות חולים, ספריה, מתנ”ס וגם עסקים מקומיים.

“היה יכול להיות פה גן יפהפה”, אמרה ל’מגדלור ניוז’ תושבת המקום. “את הגן הזה אנחנו זוכרים עוד מהעבר כשהיו פה 7 מינים, אבל כבר שנים שהוא מוזנח ואף אחד לא מטפל בו. חבל מאוד, זו יכלה להיות פנינה למשפחות ובמקום זה המקום עזוב ועצוב”.

מהמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה נמסר: “במהלך החודשים האחרונים עמלו באגף שפעם להכנת תוכנית עבודה מסודרת בנושא הגינון. בעקבות כך נשכרו שירותיה של יועצת לתכנון הגינון במרחבים ציבוריים. בנוסף הוחלף קבלן הגינון שצפוי להתחיל את עבודתו בזמן הקרוב. בגן שבעת המינים בוצע לאחרונה גיזום מסיבי כצעד ראשוני להסדרת הגן. בהמשך יבוצע טיפול משמעותי יותר בהתאם להמלצת היועצת”.

דילוג לתוכן