Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“לבריאות” / מאת אדרת טרכטינגוט ● מהי המטרה של כאב?

“לבריאות” / מאת אדרת טרכטינגוט ● מהי המטרה של כאב?

כאב שלא מטופל מהשורש ומודחק, בדרך כלל הולך ומחמיר. אדם שסובל מכאבי ראש בעקבות שתיית קפה, אכילת שוקולדים ומטוגנים, שום דבר שבעולם לא יעזור לו חוץ מהפסקת הגורם המעורר את הכאב

Image may contain: 1 person, smiling, eyeglasses and closeup

בשבוע הקודם עסקנו בכך שהמחלה היא תוצאה של הנהגת חיים לא נכונה, והמטרה שלה היא לעזור לאדם לחזור לקו הבריאות. ניתן לקבל לכך אפילו חיזוק מהשפה העברית. במילה מחלה קיימות אותן אותיות כמו במילה החלמה, מאחר שמחלה בעצם מאפשרת תהליך החלמה.

על פניו קצת קשה להבין את מה שאני כותבת, איך מחלה שהיא לרוב מצב לא נעים, מסייעת לנו לחזור לקו הבריאות? הרי ההפך הוא הנכון!

בואו ניקח כדוגמא את אחד הסימפטומים הנפוצים בזמן מחלה – כאב.

כל מי שחווה פעם כאב, ואני מתארת לי שכל אחד חווה בצורה זו או אחרת, יסכים איתי שזה מצב מציק המפריע לאדם בשגרת חייו, ומביא אותו לעצור ולעשות משהו בנידון. אחד הולך לרופא, השני עושה בדיקות, השלישי לוקח משכך כאבים וכדו’.  קשה להישאר אדישים לכאב, וזה כנראה לא סתם, כי לכאב יש תפקיד. מה התפקיד של הכאב? התפקיד שלו הוא להיות גורם מתריע המעורר את האדם.

איך כאב מתריע? כשאדם מכניס יד למים רותחים, מיד הוא מרגיש כאב עז הגורם לו למשוך את היד החוצה מהמים. כלומר הכאב התריע בפניו על פעולה לא נכונה על מנת שיוציא את היד מהמים. לא נשמע לנו הגיוני שאדם שהיד שלו בתוך מים רותחים ייקח כדור לשיכוך כאבים… נכון? הכאב הוא נורת אזהרה כמו ברכב, יש לנו נורת אזהרה המתריעה שחסרים מים במיכל או שמן. אדם נבון כשנדלקת לו נורה, עוצר ובודק מה הבעיה? ומה הסיבה שנדלקה הנורה? חסר מים או אולי שמן. לעומת זאת אדם שממהר, אין לו פניות ואין לו זמן לעצור ולבדוק מה הבעיה, יכול לנתק את החוטים ולהמשיך לנסוע, לכאורה הנורה כבתה והכל נפלא…. אך ברור לנו שזה רק עניין של זמן עד שיקרה נזק חמור למנוע.

גם בחיים שלנו, כאב שלא מטופל מהשורש ומודחק, בדרך כלל הולך ומחמיר. אדם שסובל מכאבי ראש בעקבות שתיית קפה, אכילת שוקולדים ומטוגנים, שום דבר שבעולם לא יעזור לו חוץ מהפסקת הגורם המעורר את הכאב. ככל שיתעלם מהכאב ולא יטפל בו בצורה הנכונה המצב ילך ויחמיר ויעמיק עם הזמן. אדם שסובל מכאבי בטן צריך לחפש את השורש לכאבים הללו. מה אני מכניס לבטן שגורם לי לכאבים הללו? עד שלא ימצא את השורש לכאב, ויפסיק אותו, הכאבים לא ייעלמו.

בפרשת השבוע שלנו, הקב”ה ממשיך “להכאיב” לפרעה ולארץ מצרים מכה אחרי מכה… על מנת לעורר אותו לעשות שינוי ולשחרר את בני ישראל. פרעה לא מתעורר, מקשה את ליבו והכאב מתעצם ומתעצם, אפילו עבדי פרעה רואים את המציאות ומנסים לעורר אותו: “שלח את האנשים ויעבדו את ה’ אלוקיהם, הטרם תדע כי אבדה מצרים” (פרק י’ פס’ ז’) אם לא תעשה שינוי תביא אבדון על ארץ מצרים, פרעה לא מתעורר… ובסוף הקש ששבר את גב הגמל וגרם לו לשחרר את בני ישראל הייתה מכת בכורות שהכאיבה לו והכתה בתוך ביתו, וגרמה לו לשלם מחיר יקר מאד של מות בנו.

הרבה פעמים אנחנו מתעלמים ממסרים שהקב”ה שולח לנו באמצעות הטבע, ולא רואים שיש יד מכוונת שמושטת אלינו על מנת לעזור לנו. יותר קל לנו להישאר במצב הנוכחי שלנו המוכר והבטוח, אפילו שהוא טומן בחובו כאב, סבל שהולך ומחמיר ומעצים עם הזמן. יש אנשים שמשלמים מחיר כבד מאד באיכות חיים ירודה, ועדיין לא מוכנים לעשות שינוי.

ועל זה מובא בליקוטי מוהר”ן בניסוח מדהים: “מכיוון שהאדם אינו מוכן להתמודד עם הקושי המועט הכרוך בשינוי דפוסי חשיבתו, הוא נאלץ להתמודד עם קושי גדול פי כמה הכרוך בחיים המשועבדים להם”

אני מאחלת לכולנו שנצליח לצאת מהשעבוד לדפוסי חשיבה ולהרגלים המזיקים לנו ובכך לצאת מהמיצרים לחירות אמיתית.

שבת שלום!


הכותבת הינה יועצת בריאות טבעית ומנחה סדנאות לבישול ואורח חיים בריא. להערות ושאלות: [email protected].
להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ החינמית למתכונים ותכנים נוספים – הקליקו כאן.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן