Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

צו ארנונה 2022 בפרדס חנה-כרכור אושר: ביטול תשלום על פרגולות בקירוי פלסטיק והגדלת ההנחה לנכים

צו ארנונה 2022 בפרדס חנה-כרכור אושר: ביטול תשלום על פרגולות בקירוי פלסטיק והגדלת ההנחה לנכים

הפעיל החברתי ארז אריאב בירך על החלת חוק הפרגולות, אך הצר כי החוק ייושם רק מעכשיו ולא רטרואקטיבית. ראש המועצה, הגר פרי יגור: "הצגנו שורה של תיקוני עיוותים והצעה לצו ארנונה מתוקן לשנת 2022 שתיטיב עם אוכלוסיות רבות במושבה".

הנהלת המועצה אישרה פה אחד את הצעת צו הארנונה לשנת 2022 כפי שהביאה ראש המועצה, הגר פרי יגור. הצעת הצו מביאה בשורות ותיקון עוולות עבר ותיטיב עם אוכלוסיות רבות במושבה. בתוך כך, ציינה השבוע ראש המועצה כי “לפני מספר שנים, כנראה בשל מצוקה כלכלית או משיקול אחר שאינו ברור, החליטו במועצה לבטל הנחות שונות בארנונה.

“קשה עד כדי בלתי נתפס – קוצצו הנחות בין היתר להורים יחידניים ולנכים באופן שאין דרך אחרת אלא לומר זאת ישירות, פגעה בשכבות החלשות בצורה מקוממת. הדבר התקבע בבסיס התקציב וכך שנה אחר שנה במשך שנים ארוכות קופחו שכבות אלה, גם ביחס לרשויות מקומיות אחרות”. 

כל זאת ועוד ציינה ראש המועצה כי “לא יעלה על הדעת שכמעט בכל הארץ הורים יחידניים זכאים ל-20% הנחה ואצלנו ההנחה הופחתה בשנים עברו ל-15%, ומדוע נכים צריכים להגיש השגה כדי להגדיל את אחוז ההנחה על בסיס מבחן הכנסה כשבמקומות אחרים תנאי זה כלל לא קיים?”.

“השבוע, לאחר עבודת מטה תקציבית מאומצת ומעמיקה, כינסתי את הנהלת המועצה וביחד עם הדרג המקצועי הצגנו שורה של תיקוני עיוותים והצעה לצו ארנונה מתוקן לשנת 2022. אני מבקשת להודות להנהלת המועצה על תמיכה פה אחד באישור תיקונים אלה אשר בבסיסם ערכי צדק חלוקתי וכמובן על אישור המקור התקציבי להעמקת מתן ההנחות מתקציב הרשות”, סיכמה ראש המועצה. 

עיקריי השינויים בצו יכללו:
  • הנחות לנכים- יוגדלו מ- 50% ל- 60% הנחה. בנוסף לכך, ההנחה לא תהיה מותנית במבחן הכנסה. 
  • הורים יחידניים- הגדלת ההנחה ל- 20% (עד כה ההנחה עמדה על 15%).
  • פרגולות- ביטול תשלום על שטחי מצללה (פרגולות) כל עוד הם מקורים בקירוי שקוף ופלסטי ובלבד שקירוי זה עומד בקריטריונים שיפורטו בצו הארנונה.
  • לא תוטל העלאת ארנונה חריגה למגורים- ההנהלה החליטה *שלא להעלות* העלאה חריגה בארנונת מגורים מעבר להעלאה האוטומטית של משרד הפנים.

לאחר אישור צו הארנונה בהנהלת המועצה, הצו יובא לאישור מליאת המועצה בהמשך החודש ולאחריו לאישור משרד הפנים.

הפעיל החברתי תושב הישוב ארז אריאב, מוביל המאבק ליישום חוק פטור ארנונה על פרגולות מקורות, אמר לאחר ההחלטה על אישור הצו כי “לשמחתי הנהלת המועצה קבלה החלטה ביום חמישי האחרון שהחל משנת 2022 ייושם “ביטול תשלום על שטח מצללה (פרגולות) כל עוד הם בקירוי שקוף פלסטי ובלבד שקירוי זה עומד בקריטריונים שיפורטו בצו הארנונה.” ברצוני לברך את הנהלת המועצה על ההחלטה. אך לצערי בהחלטת ההנהלה לא התקבלה ההחלטה לזכות את התושבים רטרואקטיבית מיום כניסת החוק (ינואר 2019) והחזר ההטלים ששולמו על אותם הפרגולות לאור זאת אני ממשיך במאבקי לקדם את ההחזרים הנ”ל אל מול משרד הפנים ומבקר המדינה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן