Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.

במקום הראשון והגרוע מבין כל ערי ישראל ניצבת העיר גבעתיים, בה 28.4% מהנפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות הם רוכבי אופנועים וקטנועים.

העיר חדרה הגיעה למקום ה-19 בטבלה, בה 8.9% מהנפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות הם רוכבי אופנועים וקטנועים. מדובר ב-108 נפגעי דו גלגלי מתוך 1,220 נפגעים בתאונות בכלליות ברחבי העיר בתקופה שנבדקה.

אחרי גבעתיים, ניצבת במקום השני רמת גן כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 24.4% מכלל הנפגעים בעיר (393 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). תל אביב-יפו ניצבת במקום השלישי כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 24.4% מכלל הנפגעים בעיר (2,003 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים).

חלקם של הרוכבים באילת מכלל הנפגעים בעיר נאמד ב-20.9% (76 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). חולון (16.4%) סוגרת את חמשת הערים האדומות לרוכבי האופנועים והקטנועים בישראל (347 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים).

צילומים: דוברות אור ירוק ודוברות המשטרה

כאמור, רק בסוף השבוע האחרון נהרגו בתאונות דרכים בישראל שני רוכבי אופנוע ורוכב נוסף נהרג אתמול. על פי עמותת “אור ירוק”, שנת 2021 היא שנת שיא קשה וכואבת במותם של רוכבי האופנועים עוד בטרם הסתיימה כשבמהלכה נהרגו בתאונות דרכים 79 רוכבי אופנועים, זאת לעומת 68 שנהרגו בכל שנת 2020 שגם היא הייתה שנת שיא במותם של הרוכבים.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “שנת 2021 מציבה בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה ואלו הם רוכבי האופנועים והקטנועים. במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עליה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים”.

לדבריו, על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכין תכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים. “יש להחזיר את הכסף שנלקח מפרויקט התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות ולהשקיע אותו לא רק בכבישים חדשים אלא גם בכבישים הישנים שבם נהרגים רוכבי רבים” – אומר קיטה.

“יש להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לרכיבה בטוחה ועידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי הרכב הדו גלגליים” – הוא מוסיף. “שילוב של הסברה וחינוך, שיפור התשתיות ושיפור מיומנויות הנהיגה יובלו לצמצום היפגעותם של הרוכבים ויצילו חיים”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן