בשורה תחבורתית לתושבי בנימינה-גבעת עדה, אור עקיבא והסביבה: לאחר למעלה מ-6 שנות מאבק של המועצה המקומית מול משרד התחבורה שכללו גם הגשת בג”צ, הניבו בשורה גדולה וצומת הבורג’ יזכה לפנייה שמאלה ויאפשר יציאה מבנימינה לכיוון כביש 4 דרום.
בחברת נתיבי ישראל מציינים היום (רביעי, 6.12) כי התכנון והתקצוב הסתיימו והעבודות צפויות להתחיל כבר בחודש הקרוב.
“חברת נתיבי ישראל שמחה לבשר על תחילת עבודות לשדרוג צומת בנימינה מזרח, כביש 6528/4″, נמסר מהחברה. במסגרת הפרויקט יבוצעו סלילת כבישים, התקנת רמזורים, התקנת תאורה”.
על פי הודכעת החברה, העבודות יחלו החודש, כאמור וצפויות להסתיים בחודש יולי 2024. במהלך העבודות יצומצמו נתיבי התנועה, ובמידה ויתקיימו עבודות לילה, הכוונת התנועה תתבצע ע”י פקחים. “אנו נעשה כמיטב יכולתנו על מנת להקל על התהליך ולצמצם הפרעות”, נמסר.
אל צומת הבורג’ ניתן כיום לפנות לבאים מאור עקיבא וכיוון דרום בלבד. הבאים אל צומת הבורג’ מבנימינה מתמזגים עם כביש 4 לכיוון צפון. במידה וברצונם לנסוע לכיוון דרום עליהם לבצע פניית פרסה בצומת ברניצקי.
בשנת 2019, לאחר ארבע שנים של התדיינות ממושכת מול משרד התחבורה, רכבת ישראל ונתיבי ישראל, פסק בית המשפט העליון בירושלים בבג”צ בנימינה נגד משרד התחבורה כי יוקמו ויתוקצבו הפניות מצומת הבורג’ שיחברו את הנוסעים בכביש הבורג’ בבנימינה לחלקו הדרומי של כביש 4 והסדרת פנייה לצומת הבורג’ לנוסעים מצפון על כביש 4 ובנוסף יוקם מעגל תנועה בכניסה לאזור שוני והמחצבה על כביש 652.
לפני כ-15 שנה נסגר מעבר הרכבת במרכז בנימינה תחת הבטחה של שר התחבורה דאז שאול מופז לספק מעברים דו מפלסיים חלופיים על מנת להקל על עומסי התנועה. בהמשך, לאחר שנקבעה תוכנית התשתיות הלאומית 65 לפיה הרכבת תעבור למערב לבנימינה ולא במרכזה, סירבו במשרד התחבורה והרכבת לבצע את המעברים שהובטחו.
די כבר עם הרמזורים . כל קילומטר רמזור . שימו כבר גשר עילי ליוצאים מבורג׳ בנמינה שמאלה ובא לציון גואל . למה להוסיף רמזור בין רמזורי צומת אור עקיבא צפון ודרום ? מאוד מיותר המרחק ביניהם לא עולה על קילומטר וחצי ?? תתקדמו