Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מה יעלה בגורל תכנית המתאר של בנימינה-גבעת עדה?

מה יעלה בגורל תכנית המתאר של בנימינה-גבעת עדה?

1300 התנגדויות הוגשו לתכנית המתאר והשבוע החל שלב שמיעת ההתנגדויות בוועדה המחוזית בחיפה | ראש המועצה ויסברג: "זהו מאבק חשוב וצודק על עתיד המושבות"

לאחר מאבק של שנתיים והגשת מעל 1300 התנגדויות נפתח הבוקר (3.12.23) שלב שמיעת ההתנגדויות לתכנית המתאר של בנימינה-גבעת עדה בוועדה המחוזית בחיפה.

מדובר במאבק שמנהלת המועצה שלוש השנים האחרונות ביחד עם מתנגדים נוספים כנגד החלטות הולנת”ע לשינוי התכנית שהפקידה המועצה והועדה המחוזית בשנת 2020. הדיון נערך בפני החוקרת פרופ’ מרים ארז שמונתה לחקור את הכמות החריגה של ההתנגדויות שהוגשו כנגד התכנית.

את שלב שמיעת ההתנגדויות פתח ראש המועצה, איתי ויסברג, שהדגיש כי זהו מאבק חשוב וצודק  על עתיד המושבות ודרש לחזור לתכנית שאושרה להפקדה בשנת 2020. בכלל זה דרש להפחית את הצפיפויות, לשמור על בנימינה כמושבה, ולהחזיר את הבינוי במזרח בנימינה על מנת לשמור על איזון דמוגרפי.

בתמונה: מנכ”לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן, ראש המועצה, איתי ויסברג, יועמ”ש, עו”ד אריאל פישר, מהנדס המועצה, אדר’ יואב מלטר. צילום: דוברות המועצה

בנוסף דרש להחזיר את התכנית שהוגדרה לפיתוח אזור התעשייה במערב בנימינה על מנת להבטיח את היכולת הכלכלית של המועצה לספק שירותים לתושבים. כמו כן, דרש להחזיר את התכנית לפיתוח תיירות חקלאית שנדחתה על ידי הולנת”ע.

בפתח דבריו הזכיר ויסברג את החלטת בית המשפט העליון בערר שהגישה המועצה והדגיש כי בית המשפט קבע כי על הועדה לדון בלב פתוח ובנפש חפצה בטענות שמועלות על ידי המועצה בהיותה מוסד תכנון עצמאי שאינו תלוי בהחלטת הולנת”ע.

מהנדס המועצה, אדר’ יואב מלטר הציג כי השינויים המהותיים והמהפכנים שערכה הולנת”ע בתכנית בוצעו ללא נימוקים. הוא הציג את הכשלים ששינוים אלו מייצרים עבור תכנית המתאר. אדר’ מלטר הציג את הגידול הצפוי בעקבות שינוי הגדרת הצפיפויות לכדי 432 אחוז גידול שיוביל לכ 53 אלף איש במושבות. “זה מוביל אותנו לצפיפויות ולמציאות שאיתה המועצה לא תוכל להתמודד” אמר מלטר

כמו כן, פירט על הכשלים התחבורתיים שיובילו לנצירת המושבה בנימינה בעקבות אי התאמת התכניות לפתרונות תחבורתיים. בנוסף דרש לחייב שלביות בתכנית על מנת להבטיח כי המועצה תוכל לעמוד במימוש התכניות הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט התשתיתי.

היועץ המשפטי של המועצה, עו”ד אריאל פישר, סקר את המאבקים והדיונים המשפטיים שניהלה המועצה בשלוש השנים האחרונות הן בבית המשפט העליון והן בבית משפט המחוזי וביקש כי החוקרת תתיחס להחלטות קודמות שנקבעו בעתירות שהוגשו.

ראש המועצה וכל צוות המועצה בשיתוף צוות התכנון של התכנית התנגדו נחרצות לתכנית שהציגו רמ”י בדיון לפיה הם מבקשים לפתח שטחים נוספים לבניה לאורך כביש רגבים לרבות חורשת האלונים ההיסטורית.

בהמשך השבוע תשמע החוקרת התנגדויות נוספות מארגונים, תושבים ועוד שהגישו את התנגדותם לתכנית.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
08/12/2023 17:33

המועצה בנימינה עוד בראשות פינקי דחפה והפכה כל אבן על מנת לגדול לעיר כך עשתה אל כל מוסדות הממשלה והועדות המתאימות. כעת לאחר שהמדינה השקיעה בכפוף לרצון קברניטי היישוב כולל ראש המועצה הנוכחי, אז מה מפתיע שאושרה תוכנית מתאר על כל המשתמע מכך? האם 7 קומות בלב היישוב זה בסדר אבל בניה לגובה בסמיכות לכביש 4 זה לא תקין?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן