Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הארנונה באור עקיבא תעלה ב-2022, האם תושבים בעיר ימשיכו לשלם על פרגולות שקופות?

הארנונה באור עקיבא תעלה ב-2022, האם תושבים בעיר ימשיכו לשלם על פרגולות שקופות?

חברי מועצת עיריית אור עקיבא ביקשו לאשר את הסעיף בחוק החדש המאפשר שלא לגבות תשלום ארנונה על פרגולות עם גג שקוף. אבל אז הגיע היועץ המשפטי וצינן את ההתלהבות: "על פי החוק החדש - אור עקיבא בבעיה ולא יכולה שלא לגבות" | וגם: צו הארנונה הכללי אושר - ויתייקר ב-2022

מועצת עיריית אור עקיבא הביאה בשבוע החולף לאישור את צו הארנונה העירוני לשנת 2022, כאשר על פי הנחיות משרד הפנים, התעריפים בצו יעודכנו אוטומטית ויגדלו ב-1.92% לעומת השנה החולפת.

התעריפים החדשים יהיו 41.71 ש”ח למ”ר בשנה לבתי מגורים, 7.66 ש”ח למ”ר לשנה למחסנים בחצרות מגורים, 41.71 ש”ח למ”ר לשנה לבתי אבות ואילו 40.47 ש”ח למ”ר לשנה עבור בריכות שחייה במבני מגורים.

הצו מפרט גם בנושא שירותים ומסחר בניהם משרדים, חנויות, רשתות מזון, פעוטונים, דואר, תחנות ממסר, תחנות דלק, שטחים מקורים, מעברים ציבוריים במרכזי קניות, בנקים, מלאכה, תעשיה, חניונים ועוד.

פרגולות שקופות? הבעיה החוקית של אור עקיבא

בישיבה דובר בהרחבה יחסית, נושא הפרגולות באור עקיבא. מ”מ ראש עיריית אור עקיבא שמחה יוסיפוב אמר בפתח הדברים כי חבר המועצה משה ביטון רצה להעלות את הנושא אך נבצר ממנו להגיע לישיבה. “עבור סככות ופרגולות אנחנו גובים”, אמר יוסיפוב, “יש את הנושא עם גג שקוף פלסטיק ששם לא אמורים לגבות. כרגע אין לנו אפשרות לבטל את הגבייה עבור הפרגולה עם הגג השקוף. אנחנו חייבים לעשות סקר נכסים, המצב דורש את זה. צריך לאשר הכל על פי החוק”.

מי שטען כי אין לגבות את הסכום עבור פרגולות שקופות היה חבר המועצה אלי אנקונינה. “עד 2019 רשויות גבו על פרגולות גלובלי. בסוף 2018 נעשה תיקון לחוק – ואפשר לא לגבות על הגג השקוף”.

ואולם, היועץ המשפטי לעירייה, עו”ד אריאל ארונוביץ’, לא הסכים עם הפרשנות לחוק של אנקונינה וביקש לעשות סדר. “יש אי הבנה בנושא”, אמר ארונוביץ’ והוסיף: “ההגדרה של פרגולה הוא שהיא 60 אחוז מכוסה. אצלנו לפי צו הארנונה, כל סוג של סוכך מהסוג הזה מחויב בתשלום. היה שינוי בחוק – ואם לא הרשות לא גבתה לפני השינוי של החוק – היא גם לא תגבה עכשיו על קירוי שקוף. הבעיה היא שבאור עקיבא זה לא המצב. כאן בעיר גבו מאז ומתמיד על הפרגולות באשר הן – ואי אפשר עכשיו להחליט שלא גובים יותר על שקופות. זה אסור על פי חוק”.

חברי המועצה השונים לא אהבו את אמירתו של ארונוביץ’. “מעצבן אותי שאנשים פה נענשים. עד ששונה החוק זה גם לא טוב”, אמר אברהם כהן. יוסיפוב הוסיף: “נבקש מתושבים לפנות לעירייה ולמי שיש קירוי כזה לא נגבה”, אך זכה להערה מהיועמ”ש כי הצעד הזה אינו חוקי.

יוסיפוב חתם: “אנחנו לפני תוכנית הבראה. אמרתי שנצטרך לקבל החלטות קשות, נהיה חייבים להיות אמיצים, העיר במצב קשה וחייב להבריא אותה. אבל, מה שמגיע לתושב צריך לתת לו. אני מציע שנבטל את הפרגולות עם הגג השקוף. אין כמעט כאלו באור עקיבא. אם יש כמה – זה לא משמעותי. נבקש ממשרד הפנים אישור לא לגבות”.

היועמ”ש סיכם: “אם משרד הפנים ייאשר – אז בסדר. צריך להעביר את הבקשה למשרד הפנים. בשלב זה אי אפשר לבצע הפחתה ואי אפשר לא לגבות את זה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן