Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אושרה הרחבת תחנת הכוח OPC בחדרה: “החלטה רעה ודורסנית”

אושרה הרחבת תחנת הכוח OPC בחדרה: “החלטה רעה ודורסנית”

תכנית הקמת תחנת הכוח OPC2 אושרה אתמול (שני) בישיבה של הוועדה לתשתיות לאומיות. במטה המאבק של התושבים לא מתכוונים לוותר: "בוחנים את האפשרויות המשפטיות"

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) החליטה לאשר (27.12) תכניות להקמת שתי תחנות כוח חדשות: הראשונה היא תחנת הכוח קסם, תחנה חדשה לגמרי שאמורה לקום באזור צומת קסם. השנייה היא התוכנית להרחבת תחנת הכוח OPC בחדרה שבשליטת עידן עופר.

ההחלטה מגיעה על רקע מאבק ארוך חודשים של מטה מאבק תושבים ורשויות מקומיות בניהם עיריית חדרה, נגד הרחבת התחנה, שהייתה עד כה קטנה ושימשה את מפעלי נייר חדרה.

מי שהתייחס לסוגיה היה ממובילי המאבק – ארז אריאב, תושב פרדס חנה-כרכור. “מטה המאבק, המהווה חוד החנית במאבק, קיבל בצער רב את ההחלטה ‘הדורסנית’ של מליאת הות”ל. לצערינו הרב על אף התנגדויות של : משרד להגנת הסביבה ,משרד הבריאות, וועדת הפנים ואיכות הסביבה של כנסת ישראל שהתכנסה בחודש אוקטובר האחרון וזאת לאור בקשת מטה המאבק, איגוד ערים שרון כרמל לאיכות הסביבה והתנגדיות של מאות בתי אב מהאיזור כולו בחר הות”ל לאשר את תוכנית תתל 20 ב opc 2 חדרה”.

ארז אריאב. צילום: לילך גל

אריאב אומר כי כבר היום סובל האיזור כולו מחריגות מ”חוק אויר נקי” לנוכח שלל התשתיות הלאומיות באיזור כמו תחנת כוח אורות רבין, מתקני התפלה, אסדת הגז וכו’. “לזה יש להוסיף את הרצון להעתיק את שדה התעופה מהרצליה למזרח חדרה ואת הרצון של בעלי מאגר לוויתן לאחסן את הקודנסט במתחם אורות רבין שבחדרה”, הוא מוסיף ואומר: “אנו עדים למצב אבסורדי שבו חדרה והאיזור כולו למעשה מקבלים “אישור” מהות”ל להפוך ל”פח האשפה” ו”החצר האחורית” של המדינה בכל הנוגע לתשתיות לאומיות .זאת שבפועל תחנת הכוח opc2 כלל אינה הולכת לשרת את האזור.

תחנת כוח. צילום אילוסטרציה: מגדלור ניוז

“מטה המאבק בראשותי ימשיך במאבק הצודק לפעול ולהוריד מסדר היום את התוכנית המדוברת . לאור זאת מטה המאבק נפגש זה מכבר עם מספר שרי ממשלה. כמו כן המטה מתכנן להפגש עם כמה שיותר שרים בזמן שנותר בטרם תתכנס הממשלה לאשר את התוכנית. על מנת לשכנע את שרי הממשלה ולפסול את התוכנית ובמקביל לקדם מעבר לאנרגיות מתחדשות עם יכולת אגירה. במקביל מטה המאבק ביחד עם הרשיות באיזור בוחנים את האפשרות המשפטיות העומדות לפנינו”.

יו”ר האיגוד אסיף איזק

יו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל אסיף איזק אמר בעקבות ההחלטה: “האיגוד יאבק כנגד החלטת הוות”ל – בנוגע להקמת תחנת הכוח OPC 2 במישור המקצועי והציבורי. חוות הדעת שהגשנו קובעת בפירוש שהקמת התחנה תגרום לפגיעה משמעותית באיכות הסביבה ואיכות חיי התושבים. לחוות הדעת שותפות 18 רשויות מקומיות – בהן מתגוררים 750 אלף תושבים. יש לפעול להקמת וביסוס אנרגיות מתחדשות במרחב האיגוד – ולא להקים תחנות כוח חדשות הפועלות באמצעות דלקים פוסילים – בדמות גז טבעי.”

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן