Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

נחשפות התקלות הגדולות בתוכנית המסדרון האקולוגי ברמת הנדיב

נחשפות התקלות הגדולות בתוכנית המסדרון האקולוגי ברמת הנדיב

לאחר שנים של דיונים ואי הסכמות, הופקדה לאחרונה להתנגדויות תוכנית למסדרון אקולוגי המחבר בין רמת הנדיב במערב לבקעת הנדיב במזרח | המועמד לראשות מועצת בנימינה, גיל חנניה: אנחנו לגמרי בעד המסדרון האקולוגי שהוא בעל חשיבות סביבתית ונופית גבוהה, אבל לא על ידי גריעת שטחים שהם העתודה הכלכלית של המושבות"

האיום הנשקף לבנימינה וגבעת עדה מתוכניות הבינוי הרבות אשר עומדות על הפרק הופך לממשי ומטריד מיום ליום. המושבות הציוריות והותיקות מתמודדות עם האיום של תוכנית מתאר אימתנית אשר צפויה להגדיל את אוכלוסייתן פי 4 ויותר בבנייה צפופה המתאימה יותר לעיר במרכז הארץ. לאחרונה נוספה אליה תוכנית נוספת אשר מציבה איום של ממש על עתידן הפסטורלי.

לאחר שנים של דיונים ואי הסכמות, הופקדה לאחרונה להתנגדויות תוכנית למסדרון אקולוגי המחבר בין רמת הנדיב במערב לבקעת הנדיב במזרח. ברקע הקושי אשר מציבה שכונת פארק היין בזכרון יעקב המשווקת בימים אלה, יצרו רשויות התכנון תוכנית חלופית המעבירה את המסדרון האקולוגי דרומה, לתוך שטחה של בנימינה.

התכנית המוצעת כיום. חנניה: “איך יכול להיות ששתי תוכניות מתוכננות על ידי אותו גוף תכנוני בדיוק ואחת מייעדת שטחים בכדי למלא את צרכי המושבות בזמן שהשנייה גורעת את אותם השטחים בדיוק?”

עד לאחרונה לא הייתה בכלל מודעות להגעת התוכנית הנ”ל לשלב ההפקדות וללא ערנותו של גיל חנניה, תושב בנימינה המתמודד בימים אלה לראשות המועצה, כנראה שמועד הגשת ההתנגדויות היה חולף ללא הגשתה של התנגדות משמעותית המייצגת את צרכי המושבות.

חנניה, בעל רקע עשיר בתחומי תכנון ובניה, מיד הבין את השלכותיה ההרסניות של התוכנית ומיהר לגבש סביבו צוות מקצועי אשר למד את התוכנית והגיש לאחרונה התנגדות מפורטת המבקשת להתמודד עם הקשיים שהיא מציבה. “חשוב לציין שאנחנו לגמרי בעד המסדרון האקולוגי שהוא בעל חשיבות סביבתית ונופית גבוהה. יחד עם זאת, לא ייתכן שבכדי לפתור בעיה שנגרמה עקב בינוי לא מבוקר של שכונה ברשות שכנה, רשויות התכנון יגרעו כמעט 40 דונם של שטחי מסחר אשר אמורים להוות את העתודה הכלכלית של המושבות וכן 40 דונם של שטחים שיועדו למבני ציבור שכיום כמעט ולא קיימים בבנימינה, בנוסף ל-10 דונם לצרכים אזרחיים כגון תחנת כיבוי אש ומד”א.

“התוכנית גם ביטלה את הכניסה העליונה לבית הספר כרמים ולא נתנה פתרון לנושא המחסור בחציה בטוחה כפי שהיה מתבקש”, אומר חנניה ומוסיף: “אני מופתע ומוטרד מחוסר התיאום בין תוכנית המתאר הכוללנית ותוכנית המסדרון האקולוגי. איך יכול להיות ששתי תוכניות מתוכננות על ידי אותו גוף תכנוני בדיוק ואחת מייעדת שטחים בכדי למלא את צרכי המושבות בזמן שהשנייה גורעת את אותם השטחים בדיוק?”.

במקביל להגשת ההתנגדות, דאג הצוות בראשות חנניה לעדכן את הגופים הרלוונטיים לצורך הגשת התנגדויות הן של המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה והן של הועדה המרחבית, כך שטענותיה של בנימינה-גבעת עדה יישמעו בטרם תאושר התוכנית בוועדה המחוזית.

נמשיך לעדכן בהתפתחויות.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן