יום השואה תש"ף בחדרה והסביבה: אלה המשדרים המרכזיים שישודרו לתושבים

שידורים מקוונים בלייב של טקסי זיכרון יישוביים, מפגשי "זיכרון בסלון" ואירוח שורדי שואה, תערוכות מקוונות, הקרנת סרטים ועוד || יום הזיכרון לשואה ולגבורה פוגש את התמודדות ישראל בנגיף הקורונה ויוצר מציאות חדשה של זיכרון מהבית || כל הפרטים על מה שצפוי בחדרה, אור עקיבא, זכרון יעקב, פרדס חנה-כרכור, בנימינה-גבעת עדה וחוף הכרמל

אור עקיבא: טקס מצולם בהשתתפות רב העיר וראש העיר ו"זיכרון בסלון"

היום, ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה, תתייחד אור עקיבא עם 6 מיליון מבני עמנו, שהושמדו ע"י הנאצים ועוזריהם. הערב בשעה 20.00 ישודר בפייסבוק טקס שהוקלט ובו יזכור, דבר רב העיר, דבר ראש העיר וקריאת "אל מלא רחמים" ע"י הרב אליעזר שמולביץ. הטקס ישודר גם כאן, החל מהשעה 20:00 >>

בשעה 20:30, יתקיים מפגש "זיכרון בסלון" באמצעות תוכנת "זום", אותו יזמו גולן ואלירז לוי, מפגש בו תתארח עשי (עשהאלה) ויינשטיין, שתספר את סיפור חייה המרתק. עשי היא בתם של עשהאל וחיה ביילסקי, שנולדה תוך כדי המלחמה. עשהאל וחיה הובילו, לחמו והצילו ביערות בלארוס 1,200 יהודים, כאשר עשי מהווה רוח חיה מאותה תקופה.

להצטרפות לשיחת ה”זום” באור עקיבא, לציון ערב יום השואה והגבורה, שני, 20.4.2020 בשעה 20:30 – ליחצו כאן. (ניתן להצטרף החל מהשעה 20:00). 

חדרה זוכרת ומחבקת את ניצולי השואה גם מרחוק

למרות ההגבלות החמורות בעקבות הקורונה, בחדרה זוכרים את יום השואה. החל מערב יום השואה, שיחל ביום שני בערב, 20/4/20, יוכלו התושבים להיות שותפים למספר יוזמות מקסימות המוקירות את מיליוני הנספים בשואה ואת היום המיוחד הזה.

שני, 19:00: הטקס העירוני לציון יום השואה
ביום שני בשעה 19:00 ישודר בדף היוטיוב של עיריית חדרה (עיריית חדרה – עיר עם אנרגיה) וגם דרך דף הפייסבוק של העירייה, הטקס העירוני לציון יום השואה. הטקס צולם באולם רנה שני במעמד ראש העיר צביקה גנדלמן בהתאם להנחיות משרד הבריאות. השנה הדלקת נרות הזיכרון המסורתית תעשה בשם שישה ניצולי שואה לזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה וזאת על מנת  לא לסכן  את הניצולים בגלל וירוס הקורונה. הטקס הופק על ידי שי מנשס, מנהל מחלקת אירועים באגף אתו"ס בניהולו של אלה ביאר. בטקס משתתפים החזן יוסי הופמן.  מנחה דן חממי. שפת הסימנים יעלה טולדנו.  הגברת שוש זיותן, נציגת דור שני לשורדי השואה.  יושב ראש מועצת הנוער אילון עומסי. הזמרות מיטל טריברג ואווה פנקין.  נגנית ויולה פאני קליידרמן.  הפסנתרנית מרינה גרשפלד.  שחקני תיאטרון הנוער של סטודיו במה. הגברה ותאורה: לימן אירועים, צילום ועריכה: passion צלמים . מנהלת במה: שירן ירקוני. במאי: דן חממי.

שני, 18:30: זיכרון בסלון

מתנ"ס גבעת אולגה מזמין אתכם לזיכרון בסלון עם שורדת השואה, הגברת דולי טייב, בהנחיית יאירה גולן. הערב יסתיים בשירה מיוחדת לציון יום השואה עם הזמרת עדי ארנון. הערב יועבר באמצעות zoom. התחברות דרך הוואטסאפ: 052-3337739

שני, 20:30: שרים לשורדים

לאחר הטקס העירוני תעביר עמותת פנאי העיר בדף הפייסבוק שלה בשידור חי ערב שירה מיוחד לציון יום השואה עם הזמר החדרתי טדי פרנקל. הערב נקרא "שרים לשורדים" – מחבקים את שורדי השואה, מרחוק, ובמהלכו ישיר פרנקל שירים עבריים שקטים שכולנו אוהבים.

שלישי, 09:55: זיכרון בסלון עם תושבי חדרה:

סגן ראש עיריית חדרה עו"ד טל אליהו יקיים מתכונת מיוחדת של "זיכרון בסלון" – הסיפור של משפחתכם – הסיפור של כולנו. "לקראת יום השואה, אנחנו נערכים לקיים את מיזם – "זיכרון בסלון" במתכונת מיוחדת, כל הסיפורים בלייב. אנו רואים בפרויקט הזה שליחות ואנו זקוקים לעזרת כולכם/ן. כתבו לנו בפרטי על הסיפור של הסבים או הסבתות שלכם/ן עם השמות שלהם ורגע מכונן במהלך התקופה סיפור של בערך 5 ד', ⬅ גם דור שני ושלישי מוזמנים/ות לספר את סיפורי משפחתם/ן. כתבו לנו. מחכים לכם מחר, בשעה 9:55 בעמוד הפייסבוק". המשדר ישודר – כאן.

שלישי, 10:00: שרים התקווה במרפסות

חדרה מצטרפת ליוזמה של עמותת 'אביב לניצולי שואה' הקוראת לציבור לעמוד בזמן הצפירה ביום השואה במרפסת ביתם, ובסיומה לשיר את 'התקווה'. ביום השואה, 21 באפריל, בשעה 10:00 – כולנו ביחד, אבא, אמא, אח, אחות, נכד ונכדה, נעמוד במרפסות, חצרות, על אדן החלון בבתים, בכל מקום בו אנו נמצאים, בכדי להתקרב לניצולי השואה שעוברים את היום הקשה בגפם, להזדהות איתם ולהעביר את המסר- שאנחנו איתם! יחד במרפסות, חזקים ואיתנים, נעמוד דקה דומיה לזכר הנספים בשואה ובתום הצפירה נשיר יחד את התקווה, כאות לסולידריות חברתית עם הגיבורים ששרדו את התופת הקשה ומתמודדים לבדם בגבורה גם בעת הזו.

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן מציין באשר ליוזמה כי "כל ימי חיינו אנו זקוקים להורינו, לאהבתם, לליטוף מידיהם, למילה הטובה שתמיד ידעו להגיד, ולא חשוב בני כמה הם או בני כמה אנחנו. יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא היום שהורינו, בעיקר שורדי השואה, זקוקים לנו. אני קורא לכל תושבי העיר לציין כאיש אחד את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ואף על פי שנעשה זאת כל אחד בין כותלי ביתו, נהיה כוח גדול ומאוחד, עם אחד, חזק ואיתן, שיוכיח להורינו ולעולם כולו: אנו זוכרים, ולעולם לא נשכח".

שלישי, 18:00: זיכרון בסלון

מועצת הנוער ומחלקת הנוער העירונית מזמינה את בני הנוער מחדרה להשתתף בזיכרון בסלון – והשנה בסלון שלנו! דווקא בתקופה מאתגרת, חשוב לזכור את הדברים החשובים באמת ולשאוב כוח והשראה זה מזה. הערב המיוחד ייערך ביום שלישי בשעה 18:00 עם הגברת אנקה גולדפינגר. להרשמה יש להצטרף לקבוצת הוואטסאפ – לקבוצה, הקליקו כאן. זיכרון בסלון ייערך ב-zoom גם דרך מרכז הצעירים טורבינה, ביום שלישי באותה שעה.

תערוכת אמנות וירטואלית לזכר יום השואה

במסגרת הפעילות הקהילתית העירונית ליום הזיכרון לשואה ולגבורה ולנוכח המציאות וההנחיות שאינן מאפשרות קיום אירועי כבשגרה, יוזמת עמותת פנאי העיר תערוכת אמנות קהילתית וירטואלית, שתוצג בפורטל הקהילתי העירוני. פנאי העיר קוראת  לאמני חדרה, מכל תחומי היצירה לשלוח תמונות של עבודות ציורים/צילום/פיסול או כל סוג של אמנות פלסטית, קישורים לסרטים, חומרים כתובים – שירה או פרוזה, חומרים מצולמים מתחום המוסיקה וכד'. האמנים והעבודות יקבלו חשיפה בפורטל העירוני ובאמצעי המדיה העירוניים השונים. את החומרים ניתן לשלוח עד יום שני – ערב יום השואה, להגר שמידוב – מנהלת מחלקת פיתוח קהילה בפנאי העיר, בוואטסאפ 0525461225 או במייל:[email protected].

יש לציין את שם היוצר, שם היצירה, ואפשר להוסיף גם כמה מילים על היוצר, תהליך היצירה ומשמעותה. שמידוב, מנהלת המחלקה לפיתוח קהילה בפנאי העיר, מציינת כי בתקופה כזו של משבר לכוח של הקהילה יש את הפוטנציאל הגדול ביותר לייצר את חוסן קהילתי, ולאמנות כשפה אוניברסלית יש את הכח ביצירת השפעה חיובית על בני אנוש. "כמאמר הסופר לב טולסטוי: 'לכל סוגי האמנות אותה תכונה – הן מאחדות בני אדם'. אני קוראת לחברי הקהילה האמנים להצטרף למיזם, למען חיזוק הזיכרון הקולקטיבי הלאומי של השואה והגבורה, ולמען חיזוק החוסן הקהילתי של תושבי חדרה והאמנים הפעילים בעיר".

"לא שוכחים את המבוגרים"

מיזם חדש של אגף נוצ"ץ בימי הקורונה: " לא שוכחים את המבוגרים". המיזם נעשה בהובלה של קהילת הסטודנטים של בוחרים מחר, הפועלת במרכז הצעירים בשיתוף הסוכנות היהודית. המיזם מייצר חיבור בין בני נוער לקשישים, שהביעו בכך רצון, במטרה להקל על בדידותם. נשמח מאוד להכיר תושבים ותיקים נוספים וליצור איתם קשר. תפנו אלינו: 053-2744506.

בנימינה-גבעת עדה: טקס מצולם בהשתתפות שורדי השואה ובהפקה מיוחדת יוקרן במדיה

בשעה 20:00 ישודר טקס מיוחד בהפקה מקומית, בהשתתפות שורדי שואה ותושבי המושבות.

ראש המועצה איתי וייסברג, אמר בימים האחרונים כי "גם בימים האלה יש עלינו חובה לזכור, לזכור את זיכרון השואה. לכן, גם בימים אלה, אנחנו נקיים טקס קצת שונה משנים קודמות, הטקס יועבר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של המועצה, המתנ"ס וביוטיוב. בטקס עדויות של שורדי שואה, תושבי המושבות, קטעי וידאו ותיאטרון של יוצרים מקומיים. מזמין אתכם לטקס המיוחד שלנו".

הטקס יועבר בשידור חי – בעמוד היוטיוב של המועצה, למעבר, הקליקו כאן. 

זכרון יעקב: טקס מקוון ישודר בשידור חי 

ערב יום השואה והגבורה בזכרון יעקב: המושבה תתייחד עם זכרם של 6 מיליון היהודים שנספו בשואה. בשל מגבלות משרד הבריאות, הטקס יתקיים במתכונת מקוונת – למעבר לטקס החל מהשעה 20:00, ליחצו כאן. 

כמו כן, קרא ראש המועצה זיו דשא להדליק נרות זיכרון הערב בשעה 19:00 בחצרות הבתים ובמרפסות.

 

פרדס חנה-כרכור: טקס יישובי ולאחריו שיחה עם הרב מרגלית וסיפור הוריו בגטאות 

שידורים מקוונים צפויים הערב במושבה: טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ישודר מדף המועצה, החל מהשעה 19:00 – למעבר הקליקו כאן. 

לאחר מכן, תיערך שיחה עם הרב מרגלית, ויישמע סיפורם של הוריו, ישראל ושרה ז"ל. נשמע על מעבר בין הגטאות, על מרד ועל הצלה, וכן נדבר על התבגרות בצל השואה, זכרון ועתיד ההנצחה. המפגש יתקיים דרך הזום. כדי לקחת חלק במפגש יש להרשם בקישור הבא – הקליקו כאן. 

חוף הכרמל: מגוון יוזמות מקומיות ואזוריות ברחבי המועצה 

שני, 20.4.2020 בשעה 19:00: הטקס האיזורי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. ישודר בעמוד המועצה – בלינק כאן. 

שלישי 21.4.2020 בשעה 19:00: הקרנת הסרט "הניצחון הסופי" ושיחה עם מפיק הסרט, באמצעות "זום". מספר את סיפור חייו של ד"ר פליקס זנדמן – ניצול השואה שניצל ממוות פעם אחר פעם והגיע לפסגות של הישגים מדעיים ועסקיים. פליקס זדנמן סיים את חייו כדוקטור לפיזיקה אשר הקים במו ידיו אימפריית אלקטרוניקה בזכות המצאה שחוללה מהפיכה בתעשיית הרכיבים האלקטרוניים. סיפור חייו של פליקס זנדמן מתחיל כסיפור קשה ועצוב על ילד ששרד את השואה כנגד כל הסיכויים והגיע להצלחה עצומה בזכות גאונותו בתחום האלקטרוניקה. ד"ר פליקס זנדמן הוא מחשובי המדענים בדורנו והמצאותיו בתחום האלקטרוניקה חוללו מהפיכה בתעשיית הרכיבים האלקטרונים. הסרט "הניצחון הסופי" מביא את סיפור ניצחונותיו, החל מהצלחתו לשרוד מול ניסיונות הנאצים לרוצחו שוב ושוב, וממשיך בסיפור הקמת הקונצרן העולמי "וישיי" – אימפריה בתחום האלקטרוניקה אשר מעסיקה כיום כ-25 אלף עובדים בכ-40 מפעלים ב-27 מדינות ומוכרת בכ-2.7 מיליארד דולר. הסרט מסתיים בניצחון הסופי והמרגש שלו על אדמת גרמניה. למעבר ל"זום" – הקליקו כאן. 

רביעי, 22.4.2020, בשעה 17:30: שיחה על תפקידם של בני הדור השני לשורדי שואה. עם לימור ודינה, דור שני לשורדי שואה. למעבר – הקליקו כאן. 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן