Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חבר מועצת העיר חדרה רון שגן ערך פגישת עבודה לקראת הגשת ההתנגדויות להקמת תחנת הכוח בגז

שגן אמר כי בשבועות הקרובים יימשכו הדיונים על השפעות התכנית בכלל האפיקים ובכללם סביבה, חברה, תכנון עיר, ו"נגבש מסמך מקצועי שיפרט את עמדתינו. הממצאים יוגשו לראש העיר לעיון, ולאחר שיבחן את מכלול השיקולים, יוגש מכתב השגות (התנגדויות) עירוני לות"ל" ● הפעיל החברתי ארז אריאב: מדבריו של שגן עולים הרבה סימני שאלה

חבר מועצת העיר חדרה רון שגן, עדכן כי השבוע התקיימה פגישת עבודה יחד עם חברת המועצה וסגנית יו”ר איגוד ערים שרון- כרמל חדווה יחזקאלי, ובהשתתפות מהנדס העיר, אדריכלית העיר, מנכ”ל איגוד ערים ניר סהר והצוות המקצועי באיגוד, לקראת גיבוש ההשגות העירוניות לתוכנית הקמת תחנת הכוח בגז המתוכננת בעיר – ואשר גורמת לגל התנגדויות.

“הצוות המקצועי באיגוד ערים ניתח את הפגיעה הפוטנציאלית באפיק הסביבתי (מפגעי רעש, זיהום אויר ופגיעה בערכי טבע), ואיתר פגמים, חלקם מהותיים, בתסקיר הסביבה שהגיש יזם התכנית”, כתב שגן והוסיף:  “כך למשל בחישוב זיהום האוויר, לא נלקח בחשבון הזיהום הסביבתי שנגרם על ידי יחידות 1-4 בתחנת הכח ‘אורות רבין’, על אף שאין תאריך מחייב והחלטת ממשלה לסגירתן. דוגמא נוספת היא מודל הרעש, שחושב באופן שגוי, ותוך שהוא אינו לוקח בחשבון תכניות בניה עתידיות, אלא רק פגיעה בבניה הקיימת היום”.

שגן הוסיף וציין כי נושא קריטי נוסף לאיזור זה הוא נושא הניקוז. “האזור סובל פגיעה חוזרת ונשנית של הצפות, והתכנית העלולה להחריף מצב זה (עוד בטון = פחות חילחול) אינה מציגה פתרון ראוי לניקוז מי הנגר כתנאי לתכנית. האיגוד העביר את הפגמים שמצא ליזם התכנית, על מנת שזה יתקנן בתסקיר, ובמקביל ממשיך לעבוד על המודלים השונים על מנת שיהיו בידינו נתונים מדוייקים ובלתי תלויים.

“בדיון הבא שנקיים בשבוע הבא, נדון בהובלת אגף הנדסה, בהשלכות תכנית זו על תכניות בניה עתידיות, ובפרט על תכנית הרחבת אזור התעשיה (חד-1800) שקריטית לפיתוח העיר. אדריכלית העיר, רונה אורבנו, תציג את ממצאי אגף הנדסה ויחד נגבש מסקנות לגבי התועלת ואו הנזק של תכנית זו באספקט של תכנון ופיתוח העיר”.

שגן אמר כי בשבועות הקרובים יימשכו הדיונים על השפעות התכנית בכלל האפיקים ובכללם סביבה, חברה, תכנון עיר, ו”נגבש מסמך מקצועי שיפרט את עמדתינו. הממצאים יוגשו לראש העיר לעיון, ולאחר שיבחן את מכלול השיקולים, יוגש מכתב השגות (התנגדויות) עירוני לות”ל”.

ארז אריאב, תושב פרדס חנה-כרכור וממובילי המאבק – אמר בסוף השבוע ל’מגדלור ניוז’ כי “אני שמח לראות שהמאבק הציבורי, ששיאו הגיע ביום שישי ה5.2.21, בהפגנה שנערכה בשכונת האוצר הסמוכה למקום בו מתוכננת התחנה – שבה השתתפו חברי כנסת, ראשי רשוית, נבחרי ציבור ותושבים האיזור, מתחיל לשאת פרי, דבר שלבטח הביא את עיריית חדרה בסופו של יום לקדם ולבחון השגות לתוכנית.

“כולי תקווה ש”הרכבת שיצאה מהתחנה” ב11.1.21 ביום בו התכנסה הוותל לדון בתוכנית, דיון בו עיריית חדרה לא הביעה את התנגדותה, לא יהיה לנו לרועץ. מדבריו של חבר מועצת והנהלת העיר חדרה מר שגן עולים הרבה סימני שאלה. נשאלת איפה השאלה האם העירייה מנסה ל”הכשיר את השרץ”? ובכך שמאפשרת לייזם לתקן ולעמוד בתסקיר? מר שגן בוחן גם כיוון שהתוכנית מהווה תועלת לעיר ולאיזור כולו? כמו כן מוזר מאוד שמר שגן כלל לא מתיחס בדבריו לבדיקת ניטור החלקיקיים הנשמתיים. מטה המאבק מצפה שעיריית חדרה תקדם מדידות לחלקיקים נשמתיים באיזור זה ע”מ לקבל תמונת מצב ברורה יותר בנושא.

“תחנת הניטור בחדרה אינה מודד זאת למרות שבאיזור סובל שנים מבעיית חלקיקים נשמתיים. ברצוני לתזכר את מר שגן ואת הנהלת העיר חדרה שתסקיר איגוד ערים שרון כרמל לאיכות הסביבה שפורסם ביום ה10.1.21: ‘קובעת OPC2 תגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים ובאיכות הסביבה ובכלל זה לעליה ניכרת בזיהום האוויר, מפגעי רעש וסכנה למינים בסכנת הכחדה, לכן קובע האיגוד שיש להתמקד באנרגיות מתחדשות במקום התחנה האמורה’.

“מטה המאבק ימשיך לבחון מקרוב את נושא ההשגות של עיריית חדרה לתוכנית ובהתאם יגבש את המשך פעילותו. פעילות שבין הייתר לוקחת בחשבון הפגנה נוספת ובפעם מול ביתו של כבוד ראש עיריית חדרה מר צ. גנדלמן. אל לנו לנוח על זרי הדפנה. לפנינו מאבק לא פשוט מול הועדה לתשתיות לאומיות( הותל) ומשרד האנרגיה. וביחד עלינו להתאגד להתנגדות נחרצת כנגד הקמת תחנה נוספת באיזור”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן