|בחירות באור עקיבא| "אני אומר את האמת – ההתחלה של פינוי-בינוי תהיה בסוף 2019"



משקיעים בפרויקט פינוי-בינוי באור עקיבא – שהגיעו בין היתר מרעננה, ירושלים, רעננה וכפר סבא – השתתפו אמש בכנס שארגן נציג הדיירים החדש וסוכן הנדל"ן איציק אזולאי, בהשתתפות ראש העיר יעקב אדרי וחברי רשימתו "מחל". אדרי אמר במהלך הכנס כי הבניין הראשון במסגרת הפרויקט ייבנה בסוף 2019. "ההתחלה של פינוי-בינוי תהיה לא לפני סוף 2019. התב"ע מאושרת. אבל תכנית מפורטת לוקחת זמן. בניסיון שלי, אשתדל לעשות את זה הכי מהר. יש לי במדינה קשרים וניסיון. העסק מורכב. זה יהיה בערך בסוף 2019, נתחיל את הבניה. מי שיכול להוציא את התכנית לפועל זה רק אני. היא דורשת קשרים, ניסיון", אמר אדרי. 

אזולאי, שהשתתף גם בכנס שנערך לפני מספר ימים בהשתתפות המועמד לראשות העיר שמחה יוסיפוב, אמר אמש: "אני חי ונושם את אור עקיבא ואת שכונת שז"ר בפרט. אני עוסק בנדל"ן משנת 2008. ניסים אסייג, היזם של פרויקט פינוי בינוי, פנה אליי ביום חמישי ואמר לי 'הכל תקוע. בוא תצטרף אליי, נסה לאחד את כל התושבים ונעשה נציגות דיירים חזקה'. זה החלום שלי. ניסים ביקש ממני להיות גורם מקשר בין הדיירים לחברה ולרשות המקומית. כל המועמדים היו אצלי במשרד – גם שמחה, גם יעקב, גם ארקדי וגם נוח. אני לא איש פוליטי.

"הדיירים – אנחנו צריכים לפעול יחד בעוצמה, בנחישות, לקדם את החלום ולהפוך אותו למציאות. ניהול הפעילות הועבר מהמשרד בשז"ר למשרד שלי ליד בנק הפועלים. ביצוע הפרויקט יהיה על ידי החברות המובילות בשוק – תדהר ושיכון ובינוי. התחדשות עירונית זה התקווה של אור עקיבא, זה הבשורה החדשה שנביא לאור עקיבא ב-2019.

אדרי הציג בפני התושבים את הפעולות שנעשו בשנים האחרונות לקידום הפרויקט – והשיב לביקורת על כך שהפרויקט, לכאורה, לא התקדם. "שאלו אותי התושבים לפני 3 שנים, מתי מתחילים. מי שמכיר אותי – ואני בשליחות ציבורית באור עקיבא כ-40 שנה כמעט, עם הפסקה של 10 שנים כחבר וכנסת – אני לא ממהר להבטיח, אבל כשאני מבטיח אני מקיים. אני זוכר את המילים שאמרתי לאנשים. אמרתי – עד שהפרויקט לא יהיה מוכן מהתחלה ועד הסוף, אנחנו לא נתחיל. לא נצא להרפתקאות.

מימין: שאולי אבידן, יעקב אדרי ואיציק נסימי. משמאל: איציק אזולאי

בתכנית: כביש שמחבר בין צפון העיר לדרומה עם 4 נתיבים

"מההמתנה יצא דבר טוב", הוסיף אדרי. "שנתיים היה לנו משא ומתן עם שר האוצר ושר השיכון, והדברים מלווים במכתבים. היה לי משא ומתן ארוך מאוד, ב-27 ביוני היה הסכם בינינו למשרד השיכון ומשרד האוצר על פרויקט 'אור ים'. אני לא הסכמתי לחתום, בלי שאני מסיים את הנושא של הפינוי-בינוי בשז"ר. היו לי שתי דרישות – להוריד את הצפיפות בשז"ר, ולטפל בבעיות התחבורתיות. לאורך הדרך אמרתי שאי אפשר במקום 350 משפחות להקים 1750 יחידות דיור. זה מה שאושר בתכנית הראשונית. בהסכם, קיבלנו  34 מיליון שקלים להקמת כביש טבעת, מהקצה הצפוני, עוקף שז"ר, עד למחלף. שכונה כזו צריכה פתרון תחבורתי.

"הפרויקט מאוד מורכב. כשקיבלתי את התכניות הראשונות, אמרתי שאצלי תכנית כזו לא תעבור. שאלתי שאלות. היה רעיון לשפץ את בית ספר רוטשילד הישן כדי שיהווה את בית הספר של השכונה. שאלתי מה עם התחבורה, החניות. קיבלתי תשובות שבלשון המעטה לא נראו לי. היה פה לפניי שמחה יוסיפוב. כל ההחלטות שקיבלתי בנוגע לשז"ר עברו פה אחד, כולל שמחה. כולם תמכו בעמדה שהצגתי. אתם רואים את המגדלים שמוכנים היום ברחבי העיר. יש לידם בתי ספר מוכנים, גני ילדים, כבישים, מעון יום, חניה, פארק. הכל מוכן. בימים אלו מתחילים לאכלס את או-פארק. עד שאני נותן טופס 4 אני רוצה שהכל יהיה בשכונה, כולל גינון, גן ילדים, בית ספר יסודי. הכל יהיה מוכן. כאשר ייכנסו יש את כל התשתיות.

"מותר לי להגיד במלוא הצניעות שיש לי המון ניסיון. אני 21 שנה ראש עיר, הייתי מדריך נוער, מנהל מתנ"ס, 10 שנים הייתי חבר כנסת ושר בממשלה.  אני הצבתי תנאים. אני רוצה בית ספר יסודי בשכונה, רוצה גני ילדים, רוצה מעונות. אני רוצה להוריד צפיפות. אני שמח שהתעקשתי עם הקבלנים. ליזמים יש כוונות טובות – הם רוצים מהר, ומקסימום רווחים. אני צריך לדאוג לתושבים שלי – יהיו פה מגדלים של 24 קומות, צריך לדאוג לתושבים. איציק אזולאי עושה ופועל לקידום הפרויקט, עושה עבודה טובה מאוד. במהלך השנים התחלפו הקבלנים בשכונה. לאחר שהצבתי תנאים, היו עיכובים. אני מתעקש על דברים אלמנטריים – בתי ספר, גני ילדים, חניות, פתרונות תחבורה. בצפון ובדרום בונים היום, ואני מעמיד תנאים ליזמים. אני עומד עליהם ואנחנו משיגים את התנאים.

"היום זכו שני קבלנים שאני מאוד מרוצה מכך – שיכון ובינוי ותדהר, שבונים גם באור ים. אלה חברות מאוד גדולות. הם מוכנים לעמוד בדרישות לגבי שז"ר. שז"ר ואור ים הם היום משפיעים אחת על השניה. אור ים לא יקודם אם שז"ר לא מקודמת, וזה אינטרס חשוב שלנו כעיר. הקבלנים יודעים את זה.

"דבר נוסף שקיבלנו, במשא ומתן על אור ים, הוא מגרש נוסף ל-250-300 דירות שיעברו משז"ר לאור ים. כך זה יוריד את הצפיפות בשז"ר. מ-1,750 יחידות דיור, נרד ל-1,450. זה משמעותי. ההמתנה היא לפעמים קשה, אבל יש בה יתרונות. אני צריך להגיד את האמת. אני אמרתי שלא אתחיל את הפרויקט אם אין לי את כל התנאים".

תושבי השכונה שאלו את אדרי האם בניינים ישנים מאוד יזכו לשיפוץ מסוים עד שהפרויקט ייצא לדרך. "יש פה בניינים שהעמודים שלהם מתפרקים, רואים כבר ברזלים", אמר אחד התושבים. אדרי השיב: "השקעתי בביוב, במים ובתאורה. אלה דברים בסיסיים וחשובים. נכון, כאן אתם הכי מקופחים, אבל זה כי ידעתי שיש לכאן תכניות גדולות. בביקורים של שר השיכון ושר האוצר, הראיתי להם את הברזלים, את העמודים המתפרקים. חשוב להבין, אלה בתים שנמצאים בפרויקט, בתים פרטיים. יש שיפוצים היום בקנדי. שז"ר למה לא שיפצו? בגלל הפינוי בינוי. יש פה 42 יחידות דיור של עמידר, ואני לא עוזב את המדינה על כך. העירייה נרתמה למעקות ולחדרי מדרגות. אנחנו ערב בחירות, אני לא יכול להבטיח. עוד 10 ימים הבחירות, ומי שייבחר יצטרך להתמודד עם זה, ולטפל בזה, בתוך רגע".

"לא נוותר, לכל מועמד שייבחר"

אזולאי, שכאמור קיבל לידיו את ארגון ופעילות נציגות הדיירים החדשה בשכונה, הוסיף עוד כי "הבשורה כאן היא לא רק לתושבי שז"ר, אלא גם לקנדי, לחללי דקר ולכל השכונות הוותיקות. אני 45 שנה תושב אור עקיבא, כל הבניינים הישנים שאני שיחקתי בהם כילד, עומדים להשתנות.  אין סיבה שהפרויקט לא ייצא לפועל. כצעד בונה אמון, בצעד של רצינות, אני מבקש מהעירייה לאשר ליזמים להעמיד קראוון שיהיה מרכז הפעילות בשטח בשכונת שז"ר.

"ויש לי חדשות בשבילכם – אנחנו נדרוש לקיים את ההבטחות של כל מועמד, נדרוש את זה יום יום. אני לא אוותר ביחד עם כולם עד שהחלום יהפוך למציאות. הנציגות תהיה בנויה מדיירים שייבחרו כחוק ויהיו מחויבים לפרויקט. נדאג להעביר עדכונים שוטפים ולא רכילות ואי דיוקים. מי שמכיר אותי יודע שאני ממעט בדיבורים ומרבה במעשים. אני איש של עשיה. אנחנו מתכוונים בכל הרצינות לגרום לזה שהפרויקט יצליח, לא בעוד 5 שנים ולא בעוד 10 שנים. אנחנו דורשים לקיים את ההבטחות שב-2019 נקדם את ההליך. הקמנו דף פייסבוק שמשקיעים בו, הקמנו אתר אינטרנט, אנחנו צריכים את התמיכה שלכם, של הדיירים והתושבים, להרים את הפרויקט".

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן