Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

גרעין הטבע, גרעין המשפחה // טור מיוחד לט”ו בשבט, מאת רונן צדקי

החג המקסים הזה פונה אלינו בקריאה לעצור ולהסתכל סביבנו, לגלות מחדש את כוחה של הפריחה, את חשיבותה של האדמה ואת הטוב שבפירותיה ● שנמשיך להתרגש ממראה הפלאים שמסביבנו

ט”ו בשבט ייחגג הערב כשאנו בסגר כפוי בשל מגפת הקורונה כשברקע התחלואה בעלייה מתמדת ומוטציות ויראליות שונות ומשונות מתפשטות להן חיש מהרה במרחב. בתקופה מאתגרת זו בה השתנו כמעט כל אורחות חיינו, נאלץ לחגוג גם את החג המיוחד הזה, עם המשפחה הגרעינית בלבד.

המסורת היהודית מלמדת אותנו כי גם האדם, כמו עץ השדה יכול לפעמים להיות במצב של קפיאה או מבוי סתום. אולם, דווקא ממעמקי הצניחה עולה כוח רצון עצום וחזק שמוביל קדימה לקראת תחייה, התפתחות ושגשוג.

כולנו תפילה לאל שבמרומים שהחיסונים יימנעו את ההפצה וההדבקה של המחלה הארורה, החולים יחזרו במהרה לאיתנם והמגפה תחלוף לאלתר מן העולם, מבלי לגבות קורבנות נוספים.

ראש השנה לאילנות קורא לנו לעצור רגע את מרוץ החיים ולהביט בארצנו היפה על נופיה המדהימים ונפלאותיה הקסומים. תקופה זו מסמנת את סיומו של החורף האפור ותחילתו של האביב המלבלב המתפרץ למחוזותינו. בכל אשר נפנה נחווה ביקיצתו של הטבע שיצא להתהולל ולחגוג את חזרתו לחיים חדשים.

במועד זה, מתרחשת תופעה הפוכה. בזמן שהכל נראה כחסר תזוזה ללא התקדמות, מתחת לפני השטח מתחיל “לעלות שרף באילנות”, ובכך מתחיל תהליך נביטת הזרעים של תנובת הפירות של העונה הבאה עלינו לטובה.

החג המקסים הזה פונה אלינו בקריאה לעצור ולהסתכל סביבנו, לגלות מחדש את כוחה של הפריחה, את חשיבותה של האדמה ואת הטוב שבפירותיה. מכאן עולה התקווה, כמו גם הדרישה, לשמור על כל היופי וההדר הזה ולתת את הדעת, שלא נקלקלו.

הצבעים, הפריחות והעלים הצצים במלוא הדרם ותפארתם סביבנו מבהירים כל יום מחדש כי בורכנו בארץ יפה ומהממת בטבע נפלא ומרהיב. מי יתן ונשכיל ליצור מציאות טובה יותר כל יום מחדש, שנמשיך להתרגש ממראה הפלאים שמסביבנו, ונזכה לצמוח מעלה מעלה כל אחד/ת בדרכו/ה הייחודית.

השקדיה פורחת ושמש פז זורחת. חג נטיעות שמח והמון בריאות לכולם.

  • הכותב, רונן צדקי, תושב אור עקיבא, אב ל-3 בנות.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן