Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

התקציב השנתי 2021 בפרדס חנה-כרכור אושר: 295 מיליון ש”ח – במה ישקיעו השנה?

מליאת המועצה המקומית פרדס חנה כרכור אישרה ברוב קולות את תקציב 2021. הצעת התקציב מסתכמת בכ-295 מיליון ש"ח, ומהווה גידל של כ-% 6.6 ביחס לתקציב השנה הקודמת. הגר פרי יגור: "התקציב שאושר במליאת המועצה, נבנה מתוך אחריות והסתכלות עתידית, הן לקראת המשימות בשנת תקציב 2021 והן נוכח האתגרים שהציב משבר הקורונה". אייל כגן: "תקציב מנותק מהמציאות"

חברי מליאת המועצה אישרו ברוב קולות את תקציב 2021 לאחר סקירה מעמיקה מפי הגר פרי יגור- ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, מנכ”ל המועצה- קובי אלון וגזברית המועצה- רו”ח אורלי ירדן.

התקציב שאושר יעמוד על כ- 295 מיליון ש”ח ₪. התקציב נבנה לאחר חודשים של דיונים מקצועיים של ראש המועצה, מ”מ ראש המועצה, סגני ראש המועצה, חברי הנהלת המועצה, מנכ”ל המועצה, גזברית המועצה יחד עם מנהלי האגפים והמחלקות המועצה. בישיבת התקציב אושר גם תקציב הפיתוח של הרשות על סך כ-260 מיליון ש”ח. מדובר בתקציב הגדול ביותר שאושר במועצה עד כה.

בתוך כך, ציינה גזברית המועצה רו”ח אורלי ירדן כי “המועצה סיימה את הפעילות הכספית שלה לשנת 2020 באיזון תקציבי, דבר שאינו מובן מעליו נוכח משבר הקורונה ואתגרי השנה שחלפה. תקציב 2021 שאושר במליאת המועצה נבנה מתוך אחריות והסתכלות עתידית, לקראת המשימות בשנת תקציב 2021 הצפויות לנו. אני מודה לראש המועצה, למנכ”ל המועצה ,לצוות אגף הכספים, למנהלי האגפים והמחלקות על פועלם בהכנת התקציב”.

מנכ”ל המועצה, קובי אלון אמר כי  הגידול בתקציב השנה מהווה ביטוי לפעילות המועצה ולתכניות העבודה. משנה לשנה הכנת תקציב המועצה הופכת להיות משימה מאתגרת. מצד אחד חל גידול באוכלוסייה ומצד שני המדינה מקצצת תקציבים רבים בשל דירוגה של המועצה במדד הסוציו אקונומי 7.  מצב זה דורש מאיתנו מציאת מקורות מימון והכנסות נוספת לרשות שיבטיחו כי נמשיך להעניק לתושבינו סל שירותים נרחב ושירות איכותי. אני מודה לגזברית המועצה וצוותה על הכנת התקציב. לצוות המועצה, מנהלי האגפים והמחלקות, תודה לכם על פעילותכם המסורה לאורך השנה.

ישיבת התקציב 2021 במועצת פרדס חנה. צילום: דוברות המועצה

השנה, זו השנה השניה שתקציב המועצה מקושר לתכנית העבודה של האגפים והמחלקות. כזכור פרדס חנה כרכור הצטרפה בשנה שעברה ל- 15% מסך הרשויות המקומיות במדינה שעובדת ע”פ תכנית עבודה שנתית המקושרות תקציב, מדידה ומהווה חלק בלתי נפרד מחזון ותפיסה ניהולית רשותית חדשה ומדיניות ראש המועצה.

ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, הגר פרי יגור ציינה כי תכנון ארוך טווח אינו תחליף לעשייה בשטח ואנו נמצאים לקראת שנה שבה לצד האתגרים הגדולים שלפתחנו, נוכל להתחיל ולחזות בפירות העשייה הרבה שהושקעה בשנה שחלפה ולהביא להתחדשות אליה הישוב משווע  ולקפיצת המדרגה הנדרשת ברמת השירות לתושבינו. השנה לראשונה ההשקעה פר נפש תחצה את רף ה- 6 אלף ש”ח ועומדת על 6,263 ₪, גידול של 4.8% ביחס לאשתקד.

 

בין הדברים בהם יושקע הכסף לשנת פעילות 2021:

  • פארק הנחל- “הוואדי”- תכנון ריאה ירוקה של כ- 90 דונם בלב מרכז המושבה כפארק משפחות, פארק שישלב אטרקציות לכל הגילאים וערכי טבע וסביבה כחלק מצביון המושבה על מנת להעניק לתושבים איכות חיים וסביבת טבע קסומה לכל המשפחה.
  • מכרז להפעלת אמפיתאטרון– יציאה למכרז לשיקום והפעלת האמפיתאטרון ההיסטורי לצד הוואדי וחידוש אירועי התרבות והפנאי לקהילה.
  • חידוש רחבת יד לבנים וגן הגיבורים- נחדש את פני רחבת יד לבנים בלב פרדס חנה וגן הגיבורים בלב כרכור שיהוו אתרי הנצחה מכובדים לאירועי יום הזיכרון ומקום פנאי ושהות ביום יום.
  • דרך הים- הסדרת בטיחות ותנועה בציר התחבורה הראשי המוביל ליישוב. עיקר העבודות יכללו הקמת שני צמתים מרומזרים למען בטיחות משתמשי הדרך.(צומת הפניה לרכבת וצומת דרך הים)
  • הקמת “מוקד רואה”- מוקד שיקלוט את מערך המצלמות הממוקמות באתרים אסטרטגיים במרחבי המועצה וייתן מענה בהתאם לצורך, כחלק מתפיסת ביטחון רחבה שמובילה המועצה.
  • אתר אינטרנט חדש- הקמת אתר חדש למועצה שיביא לשיפור השירות ונגישות המידע לתושבים.
  • הקמת מחלקה חדשה: מחלקת תרבות, אמנות וספורט.
  • הקמת גינת עסיס, הקמת גינת הגדוד פיק”א ,הקמת גינת אלחריזי, סקייטפארק עירוני.
  • מרכז צעירים- הקמת בית חדש ומכבד לפעילות מרכז הצעירים שלנו שייתן מענה לאלפי הצעירים במושבה.
  • חינוך- יישום תוצרי תכנית האב האסטרטגית לחינוך בהיבט הפדגוגי והפיזי כאחד והטמעתם בכלל מוסדות החינוך שלנו. השנה תקדם המועצה בנייה בהיקפים שלא ידע הישוב, כ- 45 מיליון ₪ להרחבת בתי הספר החקלאי, שבילים, מ”מ כרכור, נועם ומרחבים.
  • הקמת אולם ספורט מעיינות בעלות של כ- 7 מיליון ₪.
  • הקמת מועדון ואולם כנסים במועדון צמרת, רחוב חברון.

עו״ד אייל כגן, יו״ר סיעת ״ טוב במושבה״ אמר בתגובה להעברת התקציב: “התקציב של מועצת פרדס חנה כרכור לשנת 2021, שאושר ביום חמישי האחרון על ידי חברי הנהלת המועצה והעומדת בראשה, הינו תקציב המנותק מהמציאות הכלכלית של מדינת ישראל, תקציב שמנותק מרוחו האמיתית של הישוב, תקציב המלמד על סדר העדיפויות הקלוקל של ראש המועצה והנהלתה, שכרגיל משמשת חותמת גומי.

חשוב להדגיש כי הצעת התקציב שתוקנה עקב האולטימטום שהציב הממונה על המחוז לראש המועצה, בעקבות פניייתנו אליו, עדיין בלתי חוקית, מאחר ואינה עומדת בדרישות החוק להצגת התקציב המאושר של שנת 2020. למעשה העמודה שמציגה את תקציב 2020, לא משקפת את המצב האמיתי. אנחנו בטוחים שמשרד הפנים, שאמור לאשר את התקציב שיוגש לו יתייחס לכך.

מעבר לכךכל שנותר לנו לומר בצער שאין בתקציב 2021 שום בשורה, מה שהיה הוא שיהיה. שום חזון, נאדה. כיבוי שריפות במקרה הטוב והעמקת הבורות, תרתי משמע, במקרה הרע. ירידה בהשקעה בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי ,פירוק המחלקה לאיכות הסביבה, ירידה בהשקעה בצעירים, גידול לא מוסבר במשכורות, הטלת קנסות כדי לשרת את המנגנון, ביטול ההשקעה בקהילה והתיירות. הערכות חסר בגזם והערכות יתר בגביית ארנונה, למרות חסר של 1.5 מיליון שח, כבר השנה וזאת לאחר פיצוי מלא של הממשלה. מסתבר שהנייר סובל הכל”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן