Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לזכרו של אסף טוויג ז”ל: הוקמה גינה קהילתית מונגשת בבי”ס “קפלן” בחדרה



בבית ספר “קפלן” מקדמים יוזמה חינוכית מעוררת השראה לפתח את הגינה הקהילתית “גינת אסף” לגינה מונגשת, במטרה ליצור גינה חקלאית שתהווה מרכז למידה חינוכי–חברתי, הנגיש לכל האוכלוסיות, גשר לערכים של קבלת השונה, שוויון וסובלנות.

מיזם “לכיתה” הוא פלטפורמת מימון המונים חדשנית, ללא מטרות רווח, לתמיכה ביוזמות חינוכיות של מורות ומורים בישראל. מדובר בפרויקט של קרן עשור, עמותה אשר נוסדה במטרה לעודד פילנתרופיה בקרב הציבור הרחב.

הגינה הקהילתית “גינת אסף” הוקמה לפני כ-8 שנים בצמוד לבית ספר “קפלן”. במהלך היום לומדים ועובדים בגינה תלמידי בית הספר, ובשעות אחר הצהריים מתקיימת בגינה פעילות ילדים ונוער, פעילות לילדים עם צרכים מיוחדים, אירועים קהילתיים ואירועי שיא, חוג סיירת חקלאות ופעילויות העשרה בחופשות.

במקביל מתקיימת בגינה פעילות חברתית-קהילתית במסגרתה נעשה שילוב ומפגש בין אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים לבין תלמידי “קפלן”. באמצעות הפעילות המשותפת בנושאי טבע וסביבה, מתרחש חיבור בין שתי האוכלוסיות התורם לשתי הקבוצות.

בבית הספר מציינים כי, בשל המוגבלות של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ואי התאמה של הגינה החקלאית לצורכיהם, לא ניתן לערוך פעילויות אלו על בסיס רציף וקבוע.

הפרויקט כולל מספר שלבים, שהראשון בהם הוא יצירת משטח בטון המותאם לכיסאות גלגלים שעליו יוצבו הערוגות המוגבהות. בשלב השני ייסלל שביל מותאם למשטח.

המימון המבוקש בפלטפורמת “לכיתה” עומד על 5,500 שקלים, אשר יוכפלו על-ידי “פיברו ישראל” חברה למוצרי בריאות ותזונה לבעלי חיים, המשתתפת במימון פרויקטים, בעיקר בתחומי מתמטיקה ומדעים, בריאות וסביבה, ומסייעת  למורים בישראל לחלום בגדול ולעורר השראה בדור הבא של תלמידי ישראל.

בבית הספר מציינים כי עלות בניית המשטח גבוהה מהסכום המבוקש, ובית הספר לוקח על עצמו להשלים את יתרת המימון.

את פרויקט הגינה המונגשת מובילה המורה ענבל גלעדי. גלעדי היא רכזת הגינה הקהילתית ב”קפלן”, מלמדת חקלאות, גינון טיפולי ומנחת פעילויות העצמה, חקר ומנהיגות. במקביל היא עובדת עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים במוסדות שונים. מאז הקמת הגינה היא פועלת לשיתופי פעולה ושילובים בין כל גווני האוכלוסייה. גלעדי: “אני מאמינה כי דרך פעילויות טבע וחקלאות ניתן לשלב בין תלמידים רגילים לאוכלוסיות מיוחדות, ולפתוח את הדרך לקבלת האחר ולנתינה חברתית וסביבתית. זוהי דרך חיים ותפיסה חינוכית המובילה אותי, ואני רואה חשיבות להעביר אותה לתלמידים”.

לדברי גלעדי, מספר התלמידים המשתתפים בפרויקט מגיע ליותר מ-100, ומדובר בתלמידים בעלי עניין בטבע, סביבה ובחקלאות, אשר מעוניינים במעורבות חברתית וסביבתית, מפגש עם האחר ומוטיבציה ליצירת שינוי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קרב קרקעות בחדרה: בעלי אדמות עתרו לבג”ץ נגד הרחבת מסילת רכבת ישראל

מאבק משפטי בין בעלי קרקעות בחדרה לבין הממשלה ורכבת ישראל עוצר תוכנית להפקיע שטח לטובת הרחבת מסילת חיפה-תל אביב | בעלי הקרקעות מבקשים פתרון חלופי, בית המשפט העליון ידון בעתירה | גורל הפרויקט ייקבע בהתאם להחלטת בית המשפט והסכמות בין הצדדים

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן