Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“מחאת הסרדינים” של “אשכולות” בנימינה: 39 ילדים בכיתה

“מחאת הסרדינים” של “אשכולות” בנימינה: 39 ילדים בכיתה



שנת הלימודים בבית הספר הממלכתי “אשכולות” בבנימינה נפתחה אמש בפיצול: מצד אחד, תלמידי כיתות א’-ד’ ו-ו’ שפתחו את שנת הלימודים כסדרה, עם הרבה התרגשות, ומן הצד האחר, תלמידי כיתות ה’ שיצאו בשעות הבוקר מבית הספר, שבתו והפגינו מול בניין המועצה. הסיבה: 39 תלמידים בכיתה. מחאת הסרדינים נוסח בנימינה. 

“כיתות ה’ לא פתחו שנה”, כתב אחד מהורי התלמידים הבוקר. “הייתה החלטה משותפת של ההורים והוועד ש-39 ילד בכיתה זה יותר מדי. גם הבן שלי מסכים, מאוד קשה לו להתרכז וללמוד בכיתה בה הילדים האחרים לא בהקשבה. זה לא שהם עושים את זה בכוונה, אבל זה באמת הרבה ילדים למורה אחד או אפילו למורה אחת. 

“אנחנו מבקשים לפצל את 116 הילדים של השכבה ל-4 כיתות במקום 3 שיש עכשיו. היינו שמחים עם 29 ילדים בכיתה, או לפחות שעות פיצול ב-18 שעות של שיעורי הליבה כמו שהוועד ביקש. היום אנחנו לומדים פוליטיקה, מאבק אזרחי, וזה חשוב לא פחות מלפגוש את המורה. זו תחילת שנת לימודים שהילדים שלנו לא ישכחו”. 

הורה אחר כתב: “קבלו את היום הראשון ללימודים, מעל 100 ילדים שפתחו את השנה במחאה, כי ככה התחילה השנה אצלנו. מעל 100 ילדים קיבלו שיעור מאוד חשוב באזרחות. את השיעור של היום כנראה לא יקבלו בכל 12 שנות הלימוד. הם ראו את עצמם ואת ההורים שלהם עומדים בגבורה מול המועצה של בנימינה. השמיעו את קולם והבינו שגם אם אין גוף שיילחם עבורם הם אלו שיילחמו עבור הצדק של עצמם.

[blog_news title=”קראו גם:” style=”” count=”3″ category=”מגדלור-המושבות” category_multi=”” excerpt=”2″ link=”” link_title=””]

 

“הילדים המדהימים שלנו, אזרחים במדינה המדהימה שלנו, בה החינוך לא בראש סדר העדיפויות.  . לבת שלי ולעוד 120 חברים שלה מגיע חינוך הגיוני”.

אם אחרת הוסיפה: “הבוקר ילדינו קיבלו שיעור חשוב בדמוקרטיה. אנו שובתים כי לילדנו מגיע יותר. עדין לא איבדנו אמון במועצה שתקח את המושכות לידיה, ותתקן את תוצאות התכנון הלקוי שלה במשך שנים. סרדינים?! – לא בבית ספרנו!”.

ממועצת בנימינה-גבעת עדה נמסר בתגובה: “שנת הלימודים תשע”ט נפתחה כסדרה בכל מוסדות החינוך במושבות. במהלך חופשת הקיץ עסקו באגף החינוך והאחזקה של המועצה בהכנות אחרונות לפתיחת שנת לימודים, הכללו את שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך ולווי פדגוגי של מערכת החינוך הכלל יישובית.

“ביה”ס אשכולות נפתח כסדרו. בשכבת כיתה ה’ ישנן 3 כיתות המונות כ-37-38 תלמידים בכיתה. זו השנה השלישית ששכבה זו מקבלת תגבור מיוחד המותאם לשכבת הגיל ולמספר התלמידים. בשיתוף פעולה בין אגף החינוך, הנהלת ביה”ס וועד ההורים נבנתה תוכנית ייחודית לשכבה, התלמידים הועברו לכיתות רחבות היקף, הכי גדולות בביה”ס, בין היתר נוספו שעות לימוד, פוצלו כיתות במקצועות הליבה והם נלמדים בכיתות קטנות.

“נושא מספר התלמידים בכיתה עומד בראש סדר העדיפויות של המועצה ואף עלה בפגישות עם מנכ”ל משרד החינוך , מנהל המחוז ובפנייה אישית של ראש המועצה לשר החינוך. המועצה סבורה שהתקן הארצי לחלוקת כיתות אינו מתאים לישובים ייחודיים כמו בנימינה- גבעת עדה ולכן המועצה פועלת לשינוי התקן שקבע משרד החינוך. תוספת שעות פיצול ניתנו בהתאם לצרכים ומתוך חשיבה שלא לפגוע במרקם החברתי כיתתי וחיזוק התלמידים.

“בהזדמנות זו אנו מאחלים לכל תלמידי המושבות שנת לימודיה פוריה ומוצלחת  ושנה טובה לתושבי בנימינה- גבעת עדה”.

יש לכם סיפור מעניין שתרצו שיתפרסם? שתפו אותנו במסר האדום.

[fbcomments]

  


 [blog_news title=”עוד חדשות” style=”” count=”4″ category=”” category_multi=”” excerpt=”0″ link=”” link_title=””]

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

בור חזר ונפער בשכונת אורות באור עקיבא לאחר תיקון תשתיות – סכנה לרכבים

נהגים מתלוננים כי הבור הגדול מהווה סכנה ממשית ועלול לגרום נזקים רציניים לרכבים ומבקרים את איכות העבודה הירודה שהובילה להיווצרות הבור מחדש | כעבור שבוע: העירייה הודיע כי תבצע עבודות לתיקון הבור במקום

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן