Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מה מצב המדוזות? העונה הצורבת כבר כאן במכמורת, חדרה, שדות ים, ג’סר וחוף הכרמל

מה מצב המדוזות? העונה הצורבת כבר כאן במכמורת, חדרה, שדות ים, ג’סר וחוף הכרמל

לפני כשבוע נצרבה ילדה בת 5 ממדוזה בכל חלקי רגליה וזה אומר שעונת המדוזות החלה. מבדיקה באתר "מדוזות בעם" עולה כי המדוזות כבר כן עם עשרות פריטים, עפי שמתעדים תושבי האזור שמבקרים בים. וגם: מה עושים במקרה של צריבה?

אתם רוצים ללכת לים היום אבל לא יודעים אם תתקלו במדוזות או לא. הבעיה הזאת מוכרת לכל חובב בילוי בים, ובשנים האחרונות קמו אתרים המתבססים על דיווחי המונים על מנת לדעת מה קורה בחופי הים השונים מבחינת המדוזות. ובכן, עונת הרחצה כבר החלה בצל הקורונה, אך המדוזות לא ממש מתחשבות בעניין והגיעו גם השנה. בשבוע שעבר נעקצה ילדה בת 5 בחוף ראשל”צ ממדוזה וחטפה כוויות בכל רגליה.

המדוזה הינה חיה מימית, מבנה החיה מורכב מגוף וזרועות צייד. זרועות אלו מכוסות לכול אורכן בחוטי ארס (נוירוטוקסין). בעת מגע עם טרף תפקיד הארס נועד לשתק את הקורבן. אך למרות היכולת של הארס להרוג חיה מימית קטנה, באדם, לרוב תופיע פריחה, אודם וצריבה עד לכדי שלפוחית ואף במקרים מסוימים לכדי כיווץ שרירים. דרגת הפגיעה לרוב תלויה בסוג המדוזה. במידה והחלטתם לטבול במימי הים התיכון בתקופה זו, עליכם לדעת כי גירוי לעור יכול להתרחש גם ללא מגע ישיר עם גוף המדוזה ואף עם מדוזות שנסחפו לחוף ואינן במים.

ובכן, על פי האתר “מדוזות בעם”, נצפו מדוזות במספר חופים באזור השרון הצפוני – מכמורת, חדרה, שדות ים וג’סר א-זרקא.
באמצע השבוע נצפו כ-25 מדוזות בחוף במכמרות, בית ינאי מסוג חוטית נודדת.
בחוף אולגה וגדול נצפו השבוע 10 מדוזות בממוצע, גם כן מסוג חוטית נודדת. זאת מאנשים שעשו הליכה על החוף.
בחופי קיסריה ושדות ים נצפו 3 מדוזות השבוע מסוג חוטית נודדת ואף חוטית כחולת שוליים. זאת מאנשים ששחו בים.
במעגן מיכאל וג’אסר נצפו 10 מדוזות השבוע מסוג חוטית נודדת.
בחוף הבונים נצפו כ-8 מדוזות מסוגים של חוטית נודדת ומסקנית זהרורית.

במידה ונעקצתם על ידי המדוזה עליכם לנקוט בצעדים הבאים: הרחיקו מהעור את כל שיירי המדוזה בעזרת מקלון או חתיכת פלסטיק, חשוב להימנע משפשוף האיזור על מנת שלא להחמיר את חדירת הארס לעור. ניתן לבצע שטיפה ראשונית ע”י מי ים ומיד לאחר מכן חשוב לשטוף בזרם מי ברז ישיר למשך מספר דקות מבלי לשפשף את האזור. חשוב להדגיש כי בילדים קטנים בפרט ובמבוגרים בכלל במידה ורואים תסמינים חשודים מעבר לאודם או צריבה מקומית (תגובה של היצרות דרכי הנשימה, קשיי נשימה, חולשה, נפיחות בגרון, הכחלת המקום הפגוע, נפיחות מעבר לרגיל – בצקת, תגובה אלרגית קשה) יש להגיע במהירות האפשרית לבית החולים או למרכז רפואי הקרובים לקבלת טיפול מיידי או להזמין ניידת טיפול נמרץ.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

יו”ר הנהלת מתנ”ס אור עקיבא, שלום שבתאי, עוזב את תפקידו: “המתנ”ס התייצב כלכלית ועלה על דרך המלך”

לאחר עשור של פעילות התנדבותית כיו”ר ההנהלה, מסכם עו”ד שבתאי את הפעילות הענפה במרכז התרבות המקומי שמיצב עצמו מחדש כמוקד פעילות תרבותית | “כיום אני נפרד די בסיפוק ממתנ”ס מיוצב כלכלית, ובקופתו מונחים למעלה ממיליון ₪, אותם הועדתי לשיפוץ המתנ”ס וריהוטו”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן