מרכז מסחרי 'קנדי' באור עקיבא סובל מהזנחה גדולה, בעירייה אישרו מחדש את תוכנית המתחם

אור עקיבא: מצבו של המרכז המסחרי בקנדי בכי רע, עד כדי שגם חברי מועצה מודים: ”זה כמו קסבה“. בעירייה מנסים כעת להסדיר מחדש את תוכניות המבנה אבל יתר התחומים הסובבים את המתחם לוט בערפל

מה יעלה בגורלו של המרכז המסחרי 'קנדי' באור עקיבא? על פי תושבים וסוחרים במקום – המתחם סובל מהזנחה של שנים עם לכלוך מסביבו ותנאים ירודים, והחנויות נסגרות בזו אחר זו. החודש, עלה בעירייה נושא המרכז בקנדי, אך לא בכיוון הזנחתו – אלא דווקא מצד הצורך באישור התוכנית שלו בוועדה לתכנון ובנייה. זאת בעקבות שינויים שנעשו בעבר במבנה ובניית מדרגות שאושרו על ידי הועדה המקומית – אך כעת זו טוענת כי יש בעיתיות איתן.

"הכל פה קשה, ממש מלחמה"

"יש פה עסקים שסובלים מהזנחה", אמר לנו השבוע בעל עסק במקום. "יותר מחצי מהעסקים סגרו פה. חייבים להכניס את המקום לתודעה שרפו פה כל חלקה טובה ב-20 השנים האחרונות".

בעל העסק הוסיף בכאב: "כל נושא החנייה פה זה ממש מלחמה. יש מצלמות כל היום על הראש, קורים פה הרבה דברים לא טובים אבל תמיד באים אל מי שבסדר ולא עושה צרות".

מי שעוד התייחס למצב הרעוע במתחם הוא חבר המועצה יוסי כדורי, שזכה להסכמה של חברי מועצה נוספים. כדורי טען החודש כי "המקום הזה הפך להיות קסבה, אפשר להגיד. זה עצוב מאוד שזה המצב".

המדרגות נבנו – ועכשיו עושות בעיות

המרכז המסחרי של קנדי מורכב משני מבנים. מבנה בצורת ח' שנבנה בסוף שנות ה-90', זאת לאחר שהעירייה ריכזה לתוכו בעלי מלאכה וסוחרים שונים שהיו בעגלות ודוכנים. בנוסף, בפינה הדרום-מערבית יש מבנה נוסף.

בישיבת המועצה האחרונה, דיבר על הנושא היועץ המשפטי לעירייה וסיפר כי מליאת המועצה צריכה לאשר את שינוי התוכנית במקום. השינוי נובע מהעבודה, כי בין שני המבנים המסחריים של קנדי יש שטח שאמור לשמש את הציבור – "להיכנס מרחוב העלייה לתוך הרחבה של המרכז המסחרי", ציין.

היועץ המשפטי הוסיף: "בתוך השטח מעבר הזה, נבנו בהיתר בניה שביקשה העירייה לפני משהו כמו 15 שנה, מדרגות שעולות מהרחבה לקומה השניה של המתחם. כל זה נעשה באישור כאמור, אבל כשבאה חברה שבבעלותה המקום, באמצעות עורכי הדין שלה, לרשום "בית משותף" לכל רוכשי היחידות במרכז הזה, הוועדה לא הסכימה לתת את האישור בגלל שהמדרגות שציינו בנויות בשטח הציבורי (זיקת הנאה).

"בעצם, אותה הוועדה שאישרה את המדרגות מסרגת לאשר את רישום הבית המשותף. צריך לתקן את המצב התכנוני בכדי שיתאימו למצב בשטח. להפוך את המדרגות לחוקיות אלא מבחינת תוכנית השטח ולדאות לשטח אחר באותו גודל כזיקת הנאה".

חברי המועצה נאלצו לאשר שהתקציב לכל נושא המדרגות ומציאת שטח חלופי יגיע מהיטלי השבחה של עיריית אור עקיבא. "לנושא יאושר תב"ר בנפרד, החשבת המלווה דורשת שאנחנו נאשר את המתכנן בכדי לוודא שלא זורקים לנו חשבון מנותק מהמציאות", סיכם היועץ המשפטי.

צילומים מקנדי: מגדלור ניוז

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן